Gå til innhold

Her er Barcelona-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fint at de endelig er på vei. Kommer til å vente litt med å kjope da, trenger SSD harddisk, ddr3 ram og ett bra grafikkort til en billig pris for jeg oppgraderer!

Da finnes sikkert disse litt hoyere klokket også!

Blir vel å vente 5-6 måneder tenker jeg..

 

håper det kommer quad core til baerbare maskiner snart også =)

Lenke til kommentar
Er Phenom i desktop segmentet folk flest nå venter på. Forhåpentligvis til snillere priser enn dette?  :blink:

9432131[/snapback]

 

3000kr for toppmodellen kan jo ikke vaere noe anna en billig.

antagelig kommer det raskere versioner snart men 3000 er da langt fra dyrt, intel koster ca. 2500kr for den billigste quad core og naermere 8000 for topmodellen!

 

De beste modellene har jo alltid kostet 8,000-10,000kr

Lenke til kommentar
Men nu kan det väl inte vara långt kvar att vänta, kan de lage serverprocessor kan de väl lage en till vanligt bruk med liknande priser og?

9432219[/snapback]

 

AMD har sagt at Phenom skal lanseres innen 90 dager etter Opteron.

 

Har lest rykter om at de prosessoren som kommer først i salg er en B1 stepping, og at de allerede har begynt å produsere en B2 stepping som skal gi mye høyere klokkefrekvens enn B1. Der skal visstnok også være en B3 stepping på gang som er enda mye bedre enn B2 igjen. Det er engineering samples av Phenom B3 som ble demonstrert på 3ghz.

 

Tipper at AMD lanserer Phenom når de er klare til å levere B3 stepping.

 

Og dersom det er tilfelle så forklarer jo det egentlig de lave prisene vi ser her. Eg tror vi kan regne med at AMD lanserer vesentlig raskere prosessorer i løpet av høsten, til mere normale priser for 2 og 8 veis systemer.

 

 

Men er det ikke stykkpris? Kan ikke skjønne at antall sokler de skal brukes til har noe for prisen når innmaten er så og si lik.

9432231[/snapback]

 

Da har ikkje du mye peiling. 8-veis Opteron til s940 har kostet opp mot 50k for de raskeste modellene.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...