Gå til innhold

Priskutt på HD DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den billigste frittstående HD-DVD-spilleren prises for tiden fra snaue 3000 kroner.

 

den hos komplett til nesten 2800kr er bilig, med tanke på at det er med 5filmer som vær koster nesten 250kr.

 

Den billigste frittstående HD-DVD-spilleren prises for tiden fra snaue 3000 kroner. For en frittsående Blu-ray-spiller må du ut med det dobbelte.

For 5500kr får man en ps3 også :D

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Den billigste frittstående HD-DVD-spilleren prises for tiden fra snaue 3000 kroner. For en frittsående Blu-ray-spiller må du ut med det dobbelte.

 

Ja det sier seg selv det når HD-DVD spillere koster koster 2800,- og Blu-Ray spillere koster det dobbelte..

 

Min onkel har kjøpt den Toshiba HD-DVD spilleren og han er veldig fornøyd med den.

Tror jeg skal ha den også..

Lenke til kommentar
den ekstrerne hd-dvd spilleren til xbox360 fungerer fint til pc hvis du har et skjermkort som tar hd, det er usb...

9431356[/snapback]

funker den?

:O

I såfall en veldig bilig ekstern hd-dvd spiller :D

Men hvordan kan xboxen vis det på tven?

den har vga tilkobling, må jo ha dvi-i for å få overført til tven fra pc

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Hvorfor vil man ha den billigste spilleren egentlig?

 

Er man først interessert i å se film med bedre bildekvalitet, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man skulle kjøpe det billigste man finner. Man kan i alle fall være helt sikker på at dette ikke er produktet med best kvalitet. Må være mange som kjøper spillere som kan spille av formater med potensiell stor oppløsning som kjøper det kun på grunn av eie-faktoren. Nå har de HD-spiller liksom. Eller noe.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil man ha den billigste spilleren egentlig?

 

Er man først interessert i å se film med bedre bildekvalitet, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man skulle kjøpe det billigste man finner. Man kan i alle fall være helt sikker på at dette ikke er produktet med best kvalitet. Må være mange som kjøper spillere som kan spille av formater med potensiell stor oppløsning som kjøper det kun på grunn av eie-faktoren. Nå har de HD-spiller liksom. Eller noe.

9431411[/snapback]

 

Nå er jo faktisk HD / Blueray enige om at kvaliteten på begge er den samme... så dette punktet krangler jo ikke engang produsentene om...

Endret av cryptc
Lenke til kommentar
den ekstrerne hd-dvd spilleren til xbox360 fungerer fint til pc hvis du har et skjermkort som tar hd, det er usb...

9431356[/snapback]

funker den?

:O

I såfall en veldig bilig ekstern hd-dvd spiller :D

Men hvordan kan xboxen vis det på tven?

den har vga tilkobling, må jo ha dvi-i for å få overført til tven fra pc

9431406[/snapback]

Ja, Xbox360-spilleren fungerer for PC. Du får full HD-oppløsning med VGA på både Xbox360 og PC. Jeg vet bare om Cyberlink PowerDVD Ultra som klarer å spille av HD-DVD'er. Du trenger også en ganske kraftig prosessor (eller et skjermkort med "ordentlig" HD-støtte) for å spille av HD-DVD'er uten hakking.

 

Et par negative sider ved Xbox360-spilleren:

- ekstern

- ikke helt stillegående

Lenke til kommentar
den ekstrerne hd-dvd spilleren til xbox360 fungerer fint til pc hvis du har et skjermkort som tar hd, det er usb...

9431356[/snapback]

Til TV bruk er det en ganske elendig løsning. Du trenger en Elite for å få HDMI utgang for å virkelig kunne nyte full hd løsning. I tillegg støyer Xboxen endel.

 

Uansett jeg kunne virkelig tenkt meg en slik ekstern HD-DVD spiller, egentlig ganske greit og ha begge formatene innom hus :)

Lenke til kommentar
Hvorfor vil man ha den billigste spilleren egentlig?

 

Er man først interessert i å se film med bedre bildekvalitet, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man skulle kjøpe det billigste man finner. Man kan i alle fall være helt sikker på at dette ikke er produktet med best kvalitet. Må være mange som kjøper spillere som kan spille av formater med potensiell stor oppløsning som kjøper det kun på grunn av eie-faktoren. Nå har de HD-spiller liksom. Eller noe.

9431411[/snapback]

 

Nå er jo faktisk HD / Blueray enige om at kvaliteten på begge er den samme... så dette punktet krangler jo ikke engang produsentene om...

9431489[/snapback]

 

Du mener altså at bildeprosseseringsbrikker og lignende bare er tøys, og at man like gjerne kan kutte ut de dyre avspillerne fordi de billige fungerer bra?

 

Det her var ikke snakk om BRD versus HD-DVD, det var snakk om billige versus dyre spillere. Selv om man selvfølgelig kan konnotere det til «krigen». Jeg forstår bare ikke hvorfor «folk flest» burde være interesserte i dette, når man får DVD-spillere som garantert ser nær sagt like bra ut på den billige LCD-TV-en (som oppskalerer) de sitter med uansett. I tillegg får man jo DVD-filmer kastet etter seg nå for tiden.

 

Ellers kan jeg jo også nevne at det selvfølgelig er forskjeller mellom formatene, men at de i hovedsak holder seg til komprimering som det kvalitativt er vanskelig å se forskjell på (i ideelle tilfeller). Den eneste som eventuelt skulle hatt noe forsprang er BRD, om de velger å utnytte den ekstra plassen. Av det lille jeg har sett av HD-materiale vist på en TV, så synes jeg det er mer enn nok støy og fremmedlegemer i bildet å ta av (men det kan selvfølgelig ha vært TV-en eller avspilleren sin feil, har enda ikke sett en HD-DVD eller en BRD avspilt på en skikkelig monitor).

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
den ekstrerne hd-dvd spilleren til xbox360 fungerer fint til pc hvis du har et skjermkort som tar hd, det er usb...

9431356[/snapback]

funker den?

:O

I såfall en veldig bilig ekstern hd-dvd spiller :D

Men hvordan kan xboxen vis det på tven?

den har vga tilkobling, må jo ha dvi-i for å få overført til tven fra pc

9431406[/snapback]

Ja, Xbox360-spilleren fungerer for PC. Du får full HD-oppløsning med VGA på både Xbox360 og PC. Jeg vet bare om Cyberlink PowerDVD Ultra som klarer å spille av HD-DVD'er. Du trenger også en ganske kraftig prosessor (eller et skjermkort med "ordentlig" HD-støtte) for å spille av HD-DVD'er uten hakking.

 

Et par negative sider ved Xbox360-spilleren:

- ekstern

- ikke helt stillegående

9431566[/snapback]

vga takler ikke hdcp som er krypteringen av hd-dvd og BR filmer, det vill si du må bruke dvi-i på pcen, men hvordan kan man da bruke vga på xbox?

 

bilig versjoner av hd-dvd greier kun 720p og 1080i, de greier ikke 1080p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

HDCP er ikke lagt inn på filmene enda, enn så lenge. Så det er ikke noe problem å kjøre VGA til TV fra enten PC eller Xbox

 

På Elkjøp.no så står det at prisen på XE1 er 4995,- Dessverre uten 5 ekstra filmer, men for dens kvaliteter på både HD og vanlig DVD så er det ett meget godt kjøp. Koster normalt 7995,-.

 

Personlig er jeg nøytral i denne HD krigen. Har gått til innkjøp av begge formater, for det er film som teller og ikke format. Men syntes det er morsomt å lese i tråder hvor folk som velger ett av formatene krangler. Spesielt på PC forum, og når man holder med Blu-Ray. For de krangler alltid om at DRM er så innihelvete dumt, men holder med BD fremfor HD DVD. Mens det er HD DVD som er brukervennlig, og BD som er hardest på DRM.

 

Fordelen med HD DVD er at den er og blir sonefri. Slik at man kan kjøpe filmer fra hvor som helst, og ikke bekymre seg om den kan spilles av.

 

Har selv måtte importere en BD spiller fra USA for å kunne spille filmene jeg vil.

Lenke til kommentar
vga takler ikke hdcp som er krypteringen av hd-dvd og BR filmer, det vill si du må bruke dvi-i på pcen, men hvordan kan man da bruke vga på xbox?

 

bilig versjoner av hd-dvd greier kun 720p og 1080i, de greier ikke 1080p

9431842[/snapback]

 

 

Det er nettopp fordi VGA ikke har HDCP at det går an å spille av HD-filmer med PC. Over DVI må man nemlig ha HDCP. HDCP krypterer DIGITALE signaler, ikke analoge.

 

Xbox 360 kan spille av HD-DVD med alle typer kabler den støtter, og i 1080p dersom TVen din støtter det. Du kan fint få 1080p med komponent og VGA - spørsmålet er om TVen din er bra nok. Svært mange som ikke kjenner til dette, tydeligvis.

Lenke til kommentar

Siden VGA er analogt, kommer man unna hele HDCP-opplegget. Med digital tilkobling til skjermen (DVI eller HDMI) er det nødvendig med HDCP-støtte i skjermkortet.

 

Det har vært snakk om at man vil få et nedskalert bilde (960x540?) hvis man bruker analog tilkobling, men alle filmene jeg har prøvd med Xbox360 og VGA-utgang hittil har blitt vist i full HD-oppløsning (og dette virker med PC også, selv om jeg bruker DVI-utgang til daglig).

Lenke til kommentar
HDCP er ikke lagt inn på filmene enda, enn så lenge. Så det er ikke noe problem å kjøre VGA til TV fra enten PC eller Xbox

 

På Elkjøp.no så står det at prisen på XE1 er 4995,- Dessverre uten 5 ekstra filmer, men for dens kvaliteter på både HD og vanlig DVD så er det ett meget godt kjøp. Koster normalt 7995,-.

 

Personlig er jeg nøytral i denne HD krigen. Har gått til innkjøp av begge formater, for det er film som teller og ikke format. Men syntes det er morsomt å lese i tråder hvor folk som velger ett av formatene krangler. Spesielt på PC forum, og når man holder med Blu-Ray. For de krangler alltid om at DRM er så innihelvete dumt, men holder med BD fremfor HD DVD. Mens det er HD DVD som er brukervennlig, og BD som er hardest på DRM.

 

Fordelen med HD DVD er at den er og blir sonefri. Slik at man kan kjøpe filmer fra hvor som helst, og ikke bekymre seg om den kan spilles av.

 

Har selv måtte importere en BD spiller fra USA for å kunne spille filmene jeg vil.

9431962[/snapback]

 

 

Blu-ray spilleren i min PS3 har ikke hatt noe problemer med å spille av samtlige amerikanske blu ray filmer jeg har kjøpt så langt (10 stk). Dog ser jeg for meg at en eller annen firmware som blir releaset i fremtiden vil sette en stopper for det. :no: Jeg holder meg nøytral også, og forum blir usaklige etter 2 posten som regel. www.thedigitalbits.com for nøytral dekning av hd formatkrigen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Du mener altså at bildeprosseseringsbrikker og lignende bare er tøys, og at man like gjerne kan kutte ut de dyre avspillerne fordi de billige fungerer bra?

9431761[/snapback]

Nei. Men jeg mener at selv en billig HD-DVD/BR vil gi et løft kontra hvilken som helst DVD-spiller uansett pris.

 

Jeg håper forøvrig at infrastrukturen har blitt forenklet (med lagring i native progressivt format og overføring til tv i uskalert format, digital tilkobling), slik at mange av brukerscenarioene stiller færre funksjonelle krav til dsp enn det DVD gjør i dag.

 

Og nettopp av de grunner som du nevner: billige LCD-skjermer med 1366x768 så er kanskje gevinsten av "god HD-spiller" kontra "relativt dårlig HD-spiller" vanskelig å hente ut for ola nordmann i dag. Sannsynligvis vil den være lettere å hente ut for noen som har øvrig utstyr til 100.000,- og for folk flest om 5 år.

 

-k

Lenke til kommentar

"Til TV bruk er det en ganske elendig løsning. Du trenger en Elite for å få HDMI utgang for å virkelig kunne nyte full hd løsning. I tillegg støyer Xboxen endel. "

 

at du trenger hdmi for full hd er bullshit, fungerer like bra med component eller vga. det er som å si du trenger dvi for å få bilde på datasjermen, vga fungerer likebra....

 

når det gjelder støy så så suser det godt av ps3 og til og med en standalone spiller har en vifte som går....

Endret av bodin
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...