Gå til innhold

Skjult spill i Google Earth


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flysimulator i Excel?

9424859[/snapback]

Haha. Fant dette på google..

  1. Restart Excel 97 .
  2. Open a new blank document .
  3. Press F5 .
  4. A reference box will open , type in X97:L97 and press ENTER .
  5. Press TAB .This will take you to the cell M97 .
  6. Click on the chart wizard button while holding down Control and Shift keys .

Men lurer på hvorfor de skulle implementere et spill i programmet.. Kansje for å etterpå sende ut mail til ansatte, slik av de kunne fort skifte mellom Excel og FlySim når sjefen gikk forbi? :p

Lenke til kommentar

Poenget ved å legge inn FS i Google earth er vel stort sett pr-verdien av det. Når folk finner det ut "av seg selv" så blir det mye blest om programmet, folk laster ned for å se hva det handler om og en del ender opp som videre brukere av Google earth.

 

Artig med sånne påfunn sier jo jeg :D

Lenke til kommentar

Jo flere som vil prøve, dess flere vil kanskje bruke Google Earth. Dessuten er det gratis. Så hvis du vil prøve å fly, men ikke vil betale for MSFlightX, så har man jo et bra alternativ (finnes andre open source-simulatorer)

 

Synes det er morsomt jeg. Håper det blir utviklet videre.

 

Er det noen som har klart å lande?

 

Edit:

Hvorfor dille med CTR-ALT-A når du bare kan trykke Tools -> Enter Flight Simulator?

9425552[/snapback]

Tools->Enter Flight Simulator dukker opp etter at du har trykket Ctrl+Alt+A.

Endret av Zerd
Lenke til kommentar

Dette var kjempebra, jeg tok meg en flytur fra Trondheim til Oslo i dag morges :)

Ganske lite detaljer når man kommer lavt, men synes det var unikt å fly over ekte flyfoto, i motsetning til de tilfeldige og malplasserte teksturene i MS flightsim. I Oslo var det jo faktisk 3D modeller av slottet og rådhuset. Gøy å fly over Sognsvann også, selv om det gikk fort unna i F-16.

 

EDIT: @kornelen: PageUp for å gasse, så nedoverpil (stikka mot deg) for å dra snuta i været når du har fått nok fart

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...