Gå til innhold

– Xbox 360 slår PS3 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Hvis man ser på PS3, må en familien ut med mye penger for å skaffe en. Dessuten krever Sony at uerfarne spillere skal takle ting som Blu-Ray og trådløs spilling sånn helt uten videre, sier Microsofts markedsdirektør i Storbritannia

Err.. what?! :)

 

"takle ting som Blu-Ray og trådløs spilling"? Eh -- hva i all verden er det for et utsagn? :)

Lenke til kommentar

Hvorfor vil en gamer kjøpe en konsoll til 6000kr. bare fordi det er Blu-Ray-spiller i den? En spillkonsoll er en spillkonsoll! Defor synes jeg Microsfot valgte en god løsning ved å lag kunden selv bestemme om han vil ha HD DVD-spiller eller ikke. Dumt å tvinge kunden til å kjøpe noe han ikke trenger, bare fordi han har lyst på PS3.

 

Ja, jeg vet at PS3 bruker Blu-Ray-disc til spillene også, men det er jo heller ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Ikke overraskende at XBOX360 kan komme til å selge flest i år. Jeg vil imidlertid tro at PS3 får godt fotfeste utover vinteren etterhvert som folk skjønner hvilke muligheter boksen har utover det å være en ren spillkonsoll. Maskinen er jo genial. Skal man bygge ut XBOX360 med tilsvarende funksjonalitet, så kommer faktisk PS3 billigere ut. (kan sikkert variere noe avhengig av hvor man handler)

Lenke til kommentar

Microsoft har altså en ide om at kunden kun skal betale for det han/hun trenger/har lyst på. Noen kunder har for eksempel ikke bruk for harddisk og dermed oppdatering til spillene sine, og kan dermed kjøpe den billigste utgaven (Core). Kundene som vil spille online og få patcher til spillene sine, samt muligheten til å laste ned demoer og lignende vil da kjøpe den litt dyrere versjonen med harddisk (Premium).

 

Dette er en ideologi jeg støtter fullt ut. Hvorfor skal man betale for ting man ikke trenger eller har lyst på? Valgfrihet er uten tvil et gode, og det burde Microsoft få ros for. Nylig lanserte Sony et tilbud der man nå får kjøpe Playstation 3 med en ekstra håndkontroll og to spill (Motorstorm og skytespillet jeg ikke husker navnet på) inkludert. Dette for kun 6000, som var den opprinnelige prisen.

 

Joda, man kan jo argumentere for at det er kjempebillig siden man får disse to spillene og kontrollen som sikkert er verdt 1400 kroner tilsammen. Dermed er prisen på selve konsollen "bare" 4600. Men så kommer dette med valgfrihet igjen. Det er da slett ikke alle som vil ha Motorstorm og hva nå dette skytespillet het igjen. Kanskje ikke alle trenger de to kontrollene med en gang. Man blir i praksis prakket på to spill og en ekstra kontroll man kanskje ikke trenger. Nå kom sikkert de fleste som ville ha seg en PS3 til å kjøpe disse to spillene og den ekstra konsollen. Og for disse var det jo helt klart et godt tilbud. Men for de som ikke ønsket disse medfølgende tingene hadde nok en lavere pris vært veien å gå.

 

Alt i alt bunner det ned i to ideologier her. Mens Microsoft ser ut til å ville gi forbrukerne stor valgfrihet både i valg av teknologi og hva som følger med i pakkene, er Sony på sin side mer opptatt av å prakke på forbrukerne avansert teknologi, spill og kontrollere. Man ser opplagt forskjellen her. Sony ønsker jo å vinne fram med BlueRay, som er et videoformat de har satset mye penger på. Dermed er det jo bare logisk at de ønsker å få så mange folk som mulig til å benytte seg av formatet. Men å nærmest tvinge det på kunder som kanskje ikke trenger det er så som så.

Lenke til kommentar
– Hvis man ser på PS3, må en familien ut med mye penger for å skaffe en. Dessuten krever Sony at uerfarne spillere skal takle ting som Blu-Ray og trådløs spilling sånn helt uten videre, sier Microsofts markedsdirektør i Storbritannia

Err.. what?! :)

 

"takle ting som Blu-Ray og trådløs spilling"? Eh -- hva i all verden er det for et utsagn? :)

9416179[/snapback]

Det er jo seff vanskeligere å sette inn en bluray plate inn i maskina, enn det er å sette inn en DVD...

 

Det er det mest idiotiske jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Tja, tror 360 vinner jule salget ja, men ikke nødvendigvis fordi den er billigst. Men PS3 har ikke så mange spill enda, legg merke til enda. Og da begrenser det seg jo hvor mange som kjøper den nå, istedefor å vente og håpe at prisen senker seg til godspillene kommer.

 

En PS3 er alt for dyr som gave, og det er heller ikke mange gode spill å velge blandt å gi til noen som allerede har en. Dette er vel noe som vil bedre seg neste år.

 

Edit: og V-by, tror han mener at foreldre må sette seg inn i blue-ray fordi de skal betale for det, er kjekt å vite hva man faktisk betaler for... :p

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar
Core-versjonen av Xbox 360 gjør det fortsatt godt, og et kutt i prisene vil gjøre at salget stiger ytterligere. Disse kundene liker det faktum at de ikke trenger å legge masse penger på bordet for teknologi de ikke trenger. Det betyr igjen at vi har tilgang på en kundebase Sony ikke kan nå med sin konsoll.

 

Er tilbøyelig til å være litt enig med det utsagnet. Der Sony påtvinger teknologi man kanskje ikke vil bruke, gir X360 muligheten til å velge det du trenger og velge bort det du ikke trenger.

 

Core er jo og en overkommelig konsoll å kjøpe i julegave, da den ikke koster dressen du skal ha på deg på Juleaften slik PS3 gjør. Tror det kan ha mye å si for julesalget. Man skal jo trosalt kjøpe julegaver til flere, ikke bare 1 person. At der finnes bortskjemte snørrunger som får det som de vil fordi de enten er enebarn eller bare bortskjemt er det jo ingen tvil om, men jeg tror at julekampen blir å stå mellom X360 og Wii i år.

Lenke til kommentar

Jeg ser på Sony's valg på å ha blu-ray spilleren innebygd og ikke tilleggs pakke som veldig bra. Spill som feks. MGS4 trenger denne plassen og spill som kommer om noen år kommer til å utnytte denne plassen fullt ut. Der spill allerede bruker tre discer på Xbox 360. Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe PS3 i høst. Både til spilling og til å se blu-ray filmer på den nye 46" Full-HD tv'n (skryte skryte) :)

Lenke til kommentar
Sjølv synest eg PS3 gir svært god valuta for pengane.

Men det er nok ikke alle som føler det på samme måte.

 

Og når det er snakk om jule-sesongen må du huske at det ikke er vi "gamere" som er ute og kjøper maskiner, ettersom vi allerede har en. Det er foreldre etc som er ute for og kjøper spillemaskin fordi sønn/datter/whatever har lyst på en. Og da er valget super-klart i de fleste tilfeller: Billigere = Bedre!

Lenke til kommentar
Hvorfor vil en gamer kjøpe en konsoll til 6000kr. bare fordi det er Blu-Ray-spiller i den? En spillkonsoll er en spillkonsoll! Defor synes jeg Microsfot valgte en god løsning ved å lag kunden selv bestemme om han vil ha HD DVD-spiller eller ikke. Dumt å tvinge kunden til å kjøpe noe han ikke trenger, bare fordi han har lyst på PS3.

 

Ja, jeg vet at PS3 bruker Blu-Ray-disc til spillene også, men det er jo heller ikke nødvendig.

9416184[/snapback]

 

Det er vel en god grunn til.... vent bare til XBox eiere må gå frem og tilbake over stuegulvet for å bytte plate. Det er enkelt å greit svært begrenset med plass på en DVD, det vil Microsoft erfare senere.

Lenke til kommentar

PS2 kostet 5000 når den kom ut (såvidt jeg husker) den solgte jo helt sinnsykt mer enn de andre. PS3 har solgt ca. 5 mill mens xbox 360 har solgt ca. 10-11 mill. Det er et veldig bra salg av PS3 når man regner med at Xbox 360 har vært ut i over 1 år. Xbox 360 kommer vel til å selge best til denne julen, men det blir også den siste.

Endret av Njardurt
Lenke til kommentar

husker at jeg gav 4500 for min ps2 å da hadde den vært ute hvor lenge? 2 måneder. og det ble da verdens mest populære spille konsoll og selger fortsatt masse. egentlig tror jeg den vinner julesalget :p

 

men mellom xbox 360 og ps3 så er det klart at xbox er vinneren iår, gode tittler, billig og kraftig konsoll.. og tror aldri mine foreldre hadde punga ut 6000 for en julegave til meg.

 

men tilbake til blu-ray teknologi. så vidt jeg har forstått så rommer en blu ray cd 50gigabyte som da gjør at spilla på ps3 kan være større og mer omfattende, som foreksempel lair. som da desverre ble slakta.. det er gigantisk.

 

men xbox vinner iår, så får vi se om det står like sterkt om et år.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...