Gå til innhold

8 GB til Sony Ericsson


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg har forstått, så er det støtte for inntil 32 GB i Memorystick-standarden. Telefoner som bruker Memorystick burde derfor støtte 8 GB.

 

Kan noen kaste lys over dette, og evt rette på meg om jeg tar feil?

9410857[/snapback]

Tviler, siden min W810i har blitt veldig treg etter at jeg skaffet 8 gb-kort! Se for deg hvordan den vil bli hvis den får et 32 gb-kort i seg (selv om denne ikke finnes den dag i dag).

Lenke til kommentar
Da kan de som har spesiallaget 4gb kort til Nokia bare måpe! Skjønner ikke hva man skal med all den plassen, men for noen er det vel greit å ha en så høy begrensning. Og prisen blir vel ikke helt lav i begynnelsen..  :)

9412868[/snapback]

 

Vad er det for spesiallagede 4GB kort du snakker om??

Du mener kanske SDHC kort. Neppe noe spesiallaget. Opp till 2GB (SD kort) er bruker korten FAT16 over de må de bruke FAT32 (SDHC) og det gjelder uansett om det er M2 eller SD kort. Med andre ord så må og telefonen ha støtte for det i firmware....

Når det gjelder 4GB micro-SD korten som f.eks kan brukes i N95 så er de mao FAT32 så når Sandisk kommer med sine 8, 16, 32GB kort i micro-SD serien så kommer disse og fint å kunne brukes i f.eks N95. Micro-SD korten i 8GB størelse kommer i høst.

Så nå kan du bare måpe....

Lenke til kommentar

Hei superswede!

 

Eg har eit M2 2GB minnekort i min Sony Ericsson K800i.Meiner du eg kan kjøpe meg eit M2 kort på 4GB og bruke det i min mobil?Eventuelt 8GB kortet når det kommer?Kan ikkje lese noko informasjon om det på Sony Ericsson sine sider.Men,har kanskje ikkje gått nok i dybden på sidene deires.Skulle ta total backup av minnekortet som var på over 1,2GB over bluetooth i går.Fant fort fram datakabelen for å seie det slik.

 

Til hobgoblin:

 

Husker tilbake når 500MB var mykje på ein stasjonær pc ;)Og folk vil kanskje overføre musikkbiblioteket sitt og eventuelt ein del fulllengde filmer inn på..Kanskje spesielt pendlerene med NSB for tiden :p

Lenke til kommentar

Så sant telefonen min (k810i) støtter så store kort, ser jeg ikke noe problem med å fylle plassen. Har i dag et 2gb kort, med endel bilder og sanger innpå, som fort tar en gig+, og resten av plassen pleier jeg å fylle med tegneserier ala simpsons ol, veldig kjekt å kunne sitte og se på på flyreiser, tog/bussturer osv. Hadde absolutt ikke hatt noe problem med å fylle opp et 8gig kort. Regner med jeg kjøper ett når det kommer, så sant det ikke blir for dyrt.

Lenke til kommentar
Hei superswede!

 

Eg har eit M2 2GB minnekort i min Sony Ericsson K800i.Meiner du eg kan kjøpe meg eit M2 kort på 4GB og bruke det i min mobil?Eventuelt 8GB kortet når det kommer?Kan ikkje lese noko informasjon om det på Sony Ericsson sine sider.Men,har kanskje ikkje gått nok i dybden på sidene deires.Skulle ta total backup av minnekortet som var på over 1,2GB over bluetooth i går.Fant fort fram datakabelen for å seie det slik.

...

 

Generellt:

Det er riktig at det er støtte for inntil 32 GB i Memorystick-standarden men det er ikke enstydig med at kort på størelser over 2GB kan brukes i alle enheter. Kommer an på vilket filsystem som enheten støtter.

Hvis enhenten kun kan håndtere FAT16 så kommer ikke et 4GB eller større å virke for der er man nøtt til å bruke FAT32 (FAT16 støtter kun volumes på opp til 2GB).

Spørsmålet er med andre ord om enheten støtter FAT32 eller kun FAT16. En måte å finne ut det på kan vare å sette kortet i kortleser og koble til PC for å så se på properties/egenskaper for kortet. Hvis det sier at det er "FAT" så er det enstydig med FAT16 og da er det ikke sikkert at telefonen støtter FAT32. En måte å prøve det på er å formatere kortet til FAT32 for å så prøve om telefonen gjenkjenner kort og innhold.

 

Re. 4GB kort i K800i

I henhold til Sandisk så er deres 4GB M2 kort kompatibelt med K800i og da er det og grunn til å tro at telefonen og støtter størelser >4GB.

Endret av superswede
Lenke til kommentar

Hei superswede!

 

Eg koplet min SE K800iv til laptopen med datakabel.Og såg på egenskaper på minnekortet.Det stod det FAT.Ein trenger derfor ikkje nødvendigvis ein minnekortleser for å finne ut kva FAT "versjon" minnekortet bruker.På meg virker det da som at mitt 2Gb M2 minnekort fra Sandisk er eit FAT16 i følge det du seier.Og derfor kanskje ikkje vil fungere med kort over 2Gb.Men,på den andre siden henviste du til Sandisk som har "uttalt" at deiras 4Gb M2 kortet vil fungere med min mobiletelfon.Regner med det er minnimale forskjeller mellom SE k800i og SEK800iv ;)

 

Kan ein da trekke den konklusjonen at min mobil da støtter både FAT16 og FAT32?

 

Om ein formaterer til FAT32 kan ein da formatere tilbake om kortet mot formodning ikkje skulle virke?Litt kjipt å "dødelegge" 2GB kortet :p

Lenke til kommentar
...Men,på den andre siden henviste du til Sandisk som har "uttalt" at deiras 4Gb M2 kortet vil fungere med min mobiletelfon.Regner med det er minnimale forskjeller mellom SE k800i og SEK800iv ;)

 

Kan ein da trekke den konklusjonen at min mobil da støtter både FAT16 og FAT32?

Ja, den konklusionen trekker i hvert fall eg.

(se: Sandisk.com Compability guide)

 

Om ein formaterer til FAT32 kan ein da formatere tilbake om kortet mot formodning ikkje skulle virke?Litt kjipt å "dødelegge" 2GB kortet :p

9419116[/snapback]

Det er ikke noen risk for at du ødelegger kortet. Hvis det ikke skulle virke så er det for at telefonen ikke støtter FAT32, ikke kortet.

For å formatere "tilbake" til FAT16 bruker du helt enkelt formatere funksjonen i telefonen alternativt via PC'n (I WinXP står FAT16 som kun "FAT").

Endret av superswede
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 5 uker senere...
Noen som har testet 8GB kortet sammen med K800?
Jeg har 4GB i min K800i, og tviler den støtter det dobbelte.

 

Har aldri hatt noen problemer med min telefon, men etter at jeg satt i 4GB-kortet bruker den opptil 5minutter fra kortet er satt i til alle artistene dukker opp i MP3-spillern. Har også aldri opplevd at telefonen restarter seg selv, men det har også skjedd et par ganger etter at jeg gikk fra 1GB til 4GB. Mulig jeg bare trenger en softwareoppdatering for å støtte 4GB-kortet bedre.

 

Noen andre som har testet M2-kort på 4GB eller 8GB?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...