Gå til innhold

Omtale av Two Worlds (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God omtale, det høres da ikke så galt ut :)

 

Det jeg imidlertid lurer på er om dere har testet Xbox 360 versjonen også? Om den er som versjon 1.0 på PC, tror dere det er sannsynlig at de får oppdatert spillet via Live! like godt som patch 1.5 til PC versjonen? Evt. redusere lagg, som andre omtaler sier det er i 360-versjonen.

Lenke til kommentar
God omtale, det høres da ikke så galt ut  :)

 

Det jeg imidlertid lurer på er om dere har testet Xbox 360 versjonen også? Om den er som versjon 1.0 på PC, tror dere det er sannsynlig at de får oppdatert spillet via Live! like godt som patch 1.5 til PC versjonen? Evt. redusere lagg, som andre omtaler sier det er i 360-versjonen.

9408461[/snapback]

Hvorfor tror du spillet er blitt utsatt så lenge, så mange ganger da?

Lenke til kommentar
,02/09-2007 : 03:29]Det jeg imidlertid lurer på er om dere har testet Xbox 360 versjonen også?

Denne anmeldelsen er basert på PC-versjonen. Det kan du også se rett over karakteren, samt i produktinformasjonen øverst til høyre i artikkelen.

 

Det kan hende vi kommer tilbake med test av Xbox 360-versjonen senere. Den legges ut for salg fredag 7. september.

Lenke til kommentar

Det sto ikke så mye og game mekanikken, kontroll tastene o.l. på de forskjellige klassene (hvis det er noen).....

 

F.eks. Hvordan funker ranged combat (aka bue, armbrøst, kastevåpen), magi (spellcasting etc.) eller melee combat (angrep med sverd, blicking med skjold etc.)? Ligger det en god game mekanikk bak det, eller er det automatikk?

Ser forøvrig veldig arcade ut på traileren.

 

En av konkurentene (og kanskje den nærmeste) Oblivion, fikk jo voldsomt mye kritikk for levle systemet. Man ble aldri overpowered. I trailered dauer folk som fluer... Er man konstant overpowered i dette spillet?

 

I det heletatt hadde det vært interessant å lese hvordan det står seg på de punktene hvor konkurrentene har fått negativ omtale.

 

Fint forøvrig, at reporter plukket opp dette med animasjonene. De ser ikke bra ut, nei.

Lenke til kommentar

God artikkel! Er, som mange andre,enig med mye av det du skriver. Det må gjerne legges til at en må "prøve" spillet en stund før du blir skikkelig hekta. Jeg ble fustrert over forskjellige ting i begynnelsen. Hesten var et mareritt å ri, det var vanskelig å drepe folk og dyr i begynneslen og hvor i alle dager gjemmer disse trenerene seg når en vil bli bedre!?

 

Med en gang jeg startet spillet såg jeg gjennom mulighetene helten min kunne ha. Og da jeg suste over Necromancy som skill var det ikke tvil om hva jeg skulle bli! Men hvordan jeg skulle bli det var en annen sak. Ut i spillet fant jeg en gubbe som gav meg forskjellige morsomme oppdrag. Og ett av dem ledet meg forbi en liten bygd der en nok en mystisk gubbe holdt seg. Og vips hadde jeg lært necromancy!

 

Jeg må si at det fortsatt tar tid å knerte forskjellige ting. For de spella som er til necromancy (de jeg har hvertfall) er poison. Det tar tid, og mana er noe jeg har relativt lite av. Rustningen er minimal siden jeg goer for robes. Skills finner man jo rundt omkring, så det tar tid å bli skikkelig god i dette spillet!

 

Ghoulen er stokk dum, men tåler fantastisk mye, og oppholder, og knertert mye. Fantastisk spell! Lar meg springe rundt kampen og fyre løs med andre spells. Og takk gud for de statuene som finnes i verdenen. Det er nevnt teleports i artikkelen, men disse statuene gir enten mana eller hp. Fantastisk å bringe kampen rundt der. Så hvis jeg blir truffen kan jeg bare heale ved hjelp av statuen eller få mana til å heale meg selv.

 

Jeg digger dette spillet. Det overgår oblivion i lange baner spør du meg. Anbefaler spillet! og som sagt før: ikke gi opp før du kommer inn i spillet!

Lenke til kommentar

Litt uenig med karakteren, synes den fortjener 8, spillet overgår Oblivion på mange punkter:

 

- Levelsystemet funker bedre i Two worlds, fordi noen områder blir uopnåelige i begynnelsen, i motsetning til Oblivion. Bandittene feks får litt bedre armor når du levler, og det kommer inn flere større dyr etterhvert.

 

- Flere stemmer. Selv om noen stemmer er helt håpløse, så er det ihvertfall variasjon, og man slipper å høre samme stemmen på alle personene.

 

- Flere våpen og rustninger.

 

- Bedre historie, man slipper å gå ut og inn av de jævla Oblivion gatene hele tiden.

Desutten påvirker valgene du tar forholdet ditt mellom guildsene.

 

Kunne fortsett i evigheter, men poenget er at dette er et dritbra spill.

Lenke til kommentar
Litt uenig med karakteren, synes den fortjener 8, spillet overgår Oblivion på mange punkter:

 

- Levelsystemet funker bedre i Two worlds, fordi noen områder blir uopnåelige i begynnelsen, i motsetning til Oblivion. Bandittene feks får litt bedre armor når du levler, og det kommer inn flere større dyr etterhvert.

 

- Flere stemmer. Selv om noen stemmer er helt håpløse, så er det ihvertfall variasjon, og man slipper å høre samme stemmen på alle personene.

 

- Flere våpen og rustninger.

 

- Bedre historie, man slipper å gå ut og inn av de jævla Oblivion gatene hele tiden.

Desutten påvirker valgene du tar forholdet ditt mellom guildsene.

 

Kunne fortsett i evigheter, men poenget er at dette er et dritbra spill.

9409771[/snapback]

 

Enig der.

Om så om det er sterk eller svak 8 så fortjener det minst 8.

Er fortsatt hektet på det og det uten mods:O Oblivion tok det meg knappe 1-2 uker for jeg kjedet meg ihjel og ga faen i main og bare suste rundt i Brotherhood<3 og thiefs guild. Hadde vært maksimalt om dette spillet hadde engasjert seg som oblivion med forskjellige liga'er

 

men som sakt minst 8 på denne perla;)

Lenke til kommentar

En annen detalj som er forholdsvis uvanlig i denne sjangeren, er at en har en "endelig verden" i two worlds. Verken monstre, personer eller gjenstander respawnes etterhvert som de blir drept eller funnet. Om en f.eks velger å kverke samtlige vakter i en av storbyene, da forblir de døde, uten at forsterkninger på magisk vis dukker opp straks du går et stykke vekk fra byporten. Legger en fra seg våpen på bakken, vil de forsvinne etter en laang stund, for så å dukke opp igjen i inventoryen i en nærliggende butikk eller en tilfeldig forbigående banditt.

 

 

Men ja: Intelligensen (evt mangel på sådan) på hesten, og elendig voice-arbeid trekker kraftig ned på spilleopplevelsen

Lenke til kommentar
[klipp]- Levelsystemet funker bedre i Two worlds, fordi noen områder blir uopnåelige i begynnelsen, i motsetning til Oblivion.
Det er et valg på frihet eller linje. Two Worlds har her valgt at spillet skal være mer linært.. et designer valg.

 

Bandittene feks får litt bedre armor når du levler, og det kommer inn flere større dyr etterhvert.
Dette er en en del av kritikken mot Oblivion som jeg synes har vært overdrevet og nesten usakelig. Å fikse dette tar bort mye immersiveness og troverdighet.

 

Eksempel. Du har en banditt. La oss kalle han Tvilso M. Boms. Tvilso er en en fattig kar so har litt billig lær han har stjålet fra noen andre fattige jegere. OK.

 

A. Du tar Tvilso på level 1, og du får læret hans.

B. Du går forbi Tvilso. Du kommer tilbake når du er level 25 og tar Tvilso. Er det da realistisk eller kult siden du er en overpowered knight med plate og pluss 100 på alle stats å forvente at at Tvilso nå dropper en utbrodert lekker skinnende plate chest med + 120 på alle stats?

 

Nei, det fancy loote må droppe fra kongelige vakter rikmannsbosser etc. og ikke fra vanlige bandits.

 

Imo er det utrolig lite innlevbart at alle la oss de 200 bandittene i spillet har akkurat samme progresjon som det du har på loot fronten, og at de alltid ligger litt i forkant for å tidsfredstille den looten du har lyst på til en hver tid.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Bra andmeldelse.

Første gang jeg spilte det spilte jeg i 5 min, jeg tenkte: 400 rett i dass.

Men satta meg ned, spilte kansje 1 time før det begynte å skje ting, elsker spillet nå.

Begyner å få en del "gode" ting nå, liker at det er et enormt utvalg i våpen og armor.

 

1.5 patchen gjorde mye

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...