Gå til innhold

LCD TV + softgun


Anbefalte innlegg

Vi hadde nylig kjøpt en ny Toshiba Widescreen LCD TV da minstemann i huset var så uheldig at han traff skjermen med en softgun kule. Der kula traff kom det et lite merke på ca. 4cm² hvor alle fargene annerledes, selv om TV'en fortsatt fungerte fint ble dette merket etterhvert ganske irriterende. Så vi sendte inn TV'en til reparasjon.

 

Omtrent en uke etterpå fikk vi den tilbake med beskjed om at skjermen hadde "kollapset" (husker ikke nøyaktig ordbruk, men noe i den duren) på grunn av skaden, og at vi heller ikke ville få noe tilbake på forsikringen pga den opprinnelige skaden var forårsaket av oss.

 

Lyden fungerer, men selve skjermen er helt svart og død. De som skulle reparere den sier at det ikke er mer de kan gjøre.

 

Så nå skriver jeg til dere i et siste forsøk på å slippe å kaste en flunkende ny LCD-TV :/ Er det virkelig INGENTING jeg kan gjøre med den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke som TV i den forstand, men du kan jo ta den fra hverandre og leke :) Hørte om en som angivelig klipte deler av et ødelagt panel ut og fikk det til å virke hver for seg. Står respekt av slikt, jeg ville prøvd :)

 

EDIT: før du begynner; dette lukter innboforsikring av... Kan kanskje få det dekt.

Endret av Mar1us
Lenke til kommentar
Ikke som TV i den forstand, men du kan jo ta den fra hverandre og leke :) Hørte om en som angivelig klipte deler av et ødelagt panel ut og fikk det til å virke hver for seg. Står respekt av slikt, jeg ville prøvd :)

 

EDIT: før du begynner; dette lukter innboforsikring av... Kan kanskje få det dekt.

9404798[/snapback]

kan vel ikke skade nei ^^

 

"Barnet mitt hadde funnet softgun'en min og lekte med den, og skjøt ved et uhell i tven".

 

Tviler på at en innboforsikring dekker noe slikt - dette lukter rett og slett at man bør passe bedre på softgun'en sin.

9404818[/snapback]

minstemann er 13, og det var hans egen softgun. Ikke at det utgjør noe forskjell :p

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg så mye om hvordan en LCD skjerm fungerer, men såvidt jeg vet, så får ikke en skade i panelet (som er såpass liten) hele skjermen til å "kollapse". Jeg har sett LCD skjermer (Les: til pc'er) som har fått et ublidt møte med knyttnever og det mer. Skjermen "fungerer" jo selv om bildet ikke vises slik det skal. At skjermen ble helt svart etter dette synes jeg høres rart ut. nesten som om de som skulle reparere den hadde gjort noe de IKKE burde, og gitt DEG skylda...

men dette er jo bare en tanke jeg gjorde meg... ligger det noe i det? kanskje?

Lenke til kommentar
"Barnet mitt hadde funnet softgun'en min og lekte med den, og skjøt ved et uhell i tven".

 

Tviler på at en innboforsikring dekker noe slikt - dette lukter rett og slett at man bør passe bedre på softgun'en sin.

9404818[/snapback]

 

Det kan fint være at innboforsikringen dekker dette - selv om du er ærlig ovenfor forsikringsselskapet! Sjekk for sikkerhets skyld, det er slettes ikke umulig.

 

Som en liten parallell kan jeg nevne at min nevø gikk berserk med en sprittusj i stua; dette ble dekket av forsikringsselskapet til minste krone - på innboforsikringen. Med andre ord; det er håp! :)

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg så mye om hvordan en LCD skjerm fungerer, men såvidt jeg vet, så får ikke en skade i panelet (som er såpass liten) hele skjermen til å "kollapse". Jeg har sett LCD skjermer (Les: til pc'er) som har fått et ublidt møte med knyttnever og det mer. Skjermen "fungerer" jo selv om bildet ikke vises slik det skal. At skjermen ble helt svart etter dette synes jeg høres rart ut. nesten som om de som skulle reparere den hadde gjort noe de IKKE burde, og gitt DEG skylda...

men dette er jo bare en tanke jeg gjorde meg... ligger det noe i det? kanskje?

9417506[/snapback]

Tanken har streifet meg også, det hele virket litt rart egentlig. Men pga lite kunnskap med slike TV-apparat så har jeg ikke så mye jeg skulle ha sagt.

 

"Barnet mitt hadde funnet softgun'en min og lekte med den, og skjøt ved et uhell i tven".

 

Tviler på at en innboforsikring dekker noe slikt - dette lukter rett og slett at man bør passe bedre på softgun'en sin.

9404818[/snapback]

 

Det kan fint være at innboforsikringen dekker dette - selv om du er ærlig ovenfor forsikringsselskapet! Sjekk for sikkerhets skyld, det er slettes ikke umulig.

 

Som en liten parallell kan jeg nevne at min nevø gikk berserk med en sprittusj i stua; dette ble dekket av forsikringsselskapet til minste krone - på innboforsikringen. Med andre ord; det er håp! :)

9417539[/snapback]

Interessant, dette skal jeg sjekke ut

Lenke til kommentar
Ikke alltid sannheten passer inn i ønsket mål, hva med å ikke akkurat fortelle det skjedde på nevnt måte?

 

Jeg fikk ny tv med samme specs etter at jeg var "uheldig"

9421188[/snapback]

Yes, forsikringssvindel er kjempelurt. Slike som deg er de som virkelig bidrar til verdiskapingen i Norge!

9421226[/snapback]

 

Slutt å whine bare fordi noen ser seg sjangsen til å utnytte systemet litt ekstra

 

=THE=END=

Lenke til kommentar
Ikke alltid sannheten passer inn i ønsket mål, hva med å ikke akkurat fortelle det skjedde på nevnt måte?

 

Jeg fikk ny tv med samme specs etter at jeg var "uheldig"

9421188[/snapback]

Yes, forsikringssvindel er kjempelurt. Slike som deg er de som virkelig bidrar til verdiskapingen i Norge!

9421226[/snapback]

 

Slutt å whine bare fordi noen ser seg sjangsen til å utnytte systemet litt ekstra

 

=THE=END=

9425122[/snapback]

forsikringsselskapet sa vi måtte ha utvidet innboforsikring, skal sende den inn til ny reparasjon nå i et siste håp :)

Lenke til kommentar
Ikke alltid sannheten passer inn i ønsket mål, hva med å ikke akkurat fortelle det skjedde på nevnt måte?

 

Jeg fikk ny tv med samme specs etter at jeg var "uheldig"

9421188[/snapback]

Yes, forsikringssvindel er kjempelurt. Slike som deg er de som virkelig bidrar til verdiskapingen i Norge!

9421226[/snapback]

 

Slutt å whine bare fordi noen ser seg sjangsen til å utnytte systemet litt ekstra

 

=THE=END=

9425122[/snapback]

Tusen takk for at du gjør forsikringen min dyrere! :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg så mye om hvordan en LCD skjerm fungerer, men såvidt jeg vet, så får ikke en skade i panelet (som er såpass liten) hele skjermen til å "kollapse". Jeg har sett LCD skjermer (Les: til pc'er) som har fått et ublidt møte med knyttnever og det mer. Skjermen "fungerer" jo selv om bildet ikke vises slik det skal. At skjermen ble helt svart etter dette synes jeg høres rart ut. nesten som om de som skulle reparere den hadde gjort noe de IKKE burde, og gitt DEG skylda...

men dette er jo bare en tanke jeg gjorde meg... ligger det noe i det? kanskje?

9417506[/snapback]

 

Den tanken falt også meg inn. Kansje det kunne vært en ide og levert den inn til en annen repratør, for å fått bekreftet at det kunne være softgunnskuddet som "drepte" hele tv'en?

Lenke til kommentar
Slutt å whine bare fordi noen ser seg sjangsen til å utnytte systemet litt ekstra

 

=THE=END=

9425122[/snapback]

Det er ikke du som bestemmer om vi skal synes det er greit at folk driver med forsikringssvindel eller ikke. Det er i praksis ingen forskjell på en tyv som stjeler en forsikret TV, og en som ødelegger den selv og sier det var et uhell. Det blir de ærlige forsikringskundene som får regningen uansett.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

teit at folk sier at det er forsikrings svindel.. du veit a søren hva han har betalt i inboforsikringer i løpet av livet da.. sikkert mere enn det han har fått igjen.. veit dere egentlig hvor mye et forsikringselskap har i overskudd på et år?

det er ikke lite kan jeg fortelle dere om..

kansje ikke så mye de åra som det er stooore utbetaling på natur ødelleggeser å sånn da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...