Gå til innhold

Slik er Vista SP1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen nettsider skriver at SP1 er på flere gb, mens andre bare noen mb? Hvem skal vi stole på?

9390902[/snapback]

 

Den første beta versjone var hele vista med SP1 på, så den var nok flere GB. Vanligvis så blir slike beta versjoner mindre og mindre for hver utgave de kommer ut i før det slippes på markedet.

Lenke til kommentar

Her er svaret:

DeVaan: It’s true that at first glance it will look like a lot is changing, and it’s true that there are thousands of files being changed to varying degrees in Windows Vista SP1. However, the first measure of “size” most people will encounter will likely be the download of Windows Vista SP1 through Windows Update or Windows Server Update Services (WSUS), which we predict will be about 50 MB. The second measure of size will be the free disk space requirement for installing Windows Vista SP1, which is currently around 7 GB for the beta, although we will be working to bring this down for the final version as we optimize the servicing algorithms used.
Lenke til kommentar
kanskje vista er bra nok da siden den er bare på 50mb?

men for de som har vista og sier det er dårlig, så burde det funke nå da

9390757[/snapback]

 

Jeg gidder ikke kaste bort en dag på installasjon av Vista igjen nå etter jeg gikk tilbake til XP igjen. Det tar rett og slett latterlig lang tid å sette opp Windows med alle programmene man skal bruke.

Lenke til kommentar
Jeg liker å installere windows på ny når det kommer SP'er, hva med å kunne laste ned/ kjøpe ferdig patchede windows versjoner.

 

Edit: snakker selvfølgelig om lovlig windows, da man må piratkopiere for å ha denne muligheten idag.

9390998[/snapback]

 

Man får kjøpt Windows XP med SP2 inkludert såvidt meg bekjent ja.

 

Edit: Ok, du mener kanskje kjøpe dem fortløpende patchet med de aller siste patchene.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
kanskje vista er bra nok da siden den er bare på 50mb?

men for de som har vista og sier det er dårlig, så burde det funke nå da

9390757[/snapback]

 

Vil ikke påstå at Vista er noe særlig bra nei.

Hvis ikke jeg ser tester av Vista SP1 og det er merkbart bedre så gidder jeg ikke bytte igjen.

Lenke til kommentar

Microsoft.Windows.Vista.SP1.Update.64Bit.Build.6001.16633 er på 1.11

GB (nyeste beta) prebeta? Har denne, men har ikkje testa den enda. Tør ikkje :blush:

 

Må si jeg er meget fornøyd med Vista 64, før sp1. Alle spill jeg spiller, og det jeg bruker maskinen til funker vista 64 utmerket til ! Like bra ytelse som winxp 32 har jeg også.

 

Angrer ikkje på at jeg har droppet ut win xp :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Microsoft.Windows.Vista.SP1.Update.64Bit.Build.6001.16633 er på 1.11

GB (nyeste beta) prebeta? Har denne, men har ikkje testa den enda. Tør ikkje  :blush:

 

Må si jeg er meget fornøyd med Vista 64, før sp1. Alle spill jeg spiller, og det jeg bruker maskinen til funker vista 64 utmerket til ! Like bra ytelse som winxp 32 har jeg også.

 

Angrer ikkje på at jeg har droppet ut win xp  :)

9391327[/snapback]

Jeg er også meget fornøyd med Vista så langt. Jeg hadde noen problemer med 64bit utgaven, relatert til dårlige drivere fra Creative (null SPDIF-støtte) og problemer med å spille av en del videoformater med bra ytelse i Media Center. Men jeg kunne jo bruke CD-KEY'n min på 32bit utgaven av Vista Ultimate også, så kjører det inntil videre, og det funker jo fint :)

 

Eneste jeg har slitt med så langt, er filkopieringa. Men den kom det jo akkurat en patch for. Så er lite for meg sette ut på Vista så langt. Klart, nå spiller jeg jo aldri på PCen min^ :!:

 

Forøvrig tror jeg ikke noen av oppdateringene i SP1 vil bli spesielt banebrytende. Tror mange vil bli skuffet over denne oppdateringen jeg.

Lenke til kommentar
Med en størrelse på 50MB er jeg skeptisk til hvor mange problemer SP1 kan fikse.

XP SP2 er jo på 272MB og SP1 125MB...

9390744[/snapback]

 

Vil tro den 50MB pakken du først må laste ned kunn er en initiell programvare for å bl.a. sjekke at du har lisenser iorden, sjekke disk plass, lage en oversikt over det du har installert osv osv... så starter programmet å hente ned det den finner av SP1 oppgraderinger... noe ala det som DirectX installer'n har.

 

Mon tro om UNDO funksjonen i en SP1 installern kommer til å funke ? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...