Gå til innhold

Fotoforbud på fotofestival


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Si meg - er det lov med musikkopptak på en musikkfestival? Eller filmopptak på en filmfestival? Nei. Overskriften er sikkert ment å illustrere noe ironisk, men feiler desverre monumentalt.

 

Resten av "artikkelen" gjør ikke stort annet enn å få Akam til å fremstå som en sutrete 11åring som ikke får viljen sin. Seriøst; dette var journalistisk lavmål. Hadde Akam vært en fotografs private blogg så hadde jeg ikke reagert, men det er det ikke. Prøv å oppretthold den journalistiske integriteten som dere har vært flinke til tidligere, og styr unna "sensasjournalistikk" som ITAvisen, Digi, Dagbladet, VG og resten av rukla driver med.

 

Takk.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at mange velger å gjøre dette under sitt foredag. Det -er- vanskelig å te seg vanlig foran kamera. Og på alle kameranerders samling i Norge så kan jeg godt forstå en kort kamerastopp under foredraget, slik at folk faktisk lytter. Og deretter ta bilder etter foredraget.

Lenke til kommentar
Skjønner godt at mange velger å gjøre dette under sitt foredag. Det -er- vanskelig å te seg vanlig foran kamera. Og på alle kameranerders samling i Norge så kan jeg godt forstå en kort kamerastopp under foredraget, slik at folk faktisk lytter. Og deretter ta bilder etter foredraget.

9389963[/snapback]

 

Nei, hun vil ikke avfotograferes på noe tidspunkt, slik jeg forstod det.

Lenke til kommentar

Støtter Akam i denne saken. Det er et viktig presseprinsipp å få ta bilder til saker og ikke la kildene leke primadonnaer. Flere av riksavisene boikottet for øvrig Justin Timberlake-konserten i Spektrum pga håpløse fotoregler.

 

Hvis vedkommende blir "forstyrret" av at noen tar bilder, kan man eventuelt henstille pressen om å ta bildene sine tidlig i presentasjonen, eller fra et stykke unna. Men et totalt "fotoforbud" er latterlig.

 

Når det gjelder privatpersoner mener jeg saken stiller seg annerledes. Det er forståelig at foredragsholderen ikke ønsker en konstant knipsing fra overalt i salen.

 

A.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...