Gå til innhold

RV670 - oppgradert og utsatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jay ^^

det kom ikke som en bombe?

9383209[/snapback]

 

Ikke her i hvertfall hehe.

 

Ikke direkte positivt er det heller :no:

 

Får håpe rykte om k10 som er på theinquirer.net er fakta da....så amd/ati i hvertfall har noe de kan leve av....

9383365[/snapback]

 

Går jo å håpe, men alt på theinquirer er jo rykter/bullshit ofte. Jeg tviler på 30000 Marks i 3DMark06, jeg har en C2D 2,13 @ 3GHz, et 2900XT, 2 GB ram i XP, og får 11500. To skjermkort gir sjelden bedre ytelse i benchmark, pluss at cpuen kan ikke gi TRE ganger mer ytelse enn C2D, det er jeg tror den andre teorien til theinq stemmer, den er en flopp.

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Da bør de sette ned 2900xt kortene til rundt 2000 kroner snart, hvis ikke vil alle ha fått nVidia når kortene endelig kommer.

 

De må ha ufattelige problemer i ingeniør avdelingen...

Lenke til kommentar
Da bør de sette ned 2900xt kortene til rundt 2000 kroner snart, hvis ikke vil alle ha fått nVidia når kortene endelig kommer.

9385599[/snapback]

Det kan de nesten ikke gjøre. 2900XT er et meget komplisert kort. Det er det overlegent mest avanserte PCB, mange minnemoduler (til 512-bit bus), og komplisert kjøler og ikke minst en komplisert brikke.

 

Nå går kortene til rett over 3000. Skal de selge kortene for 2000 så tror jeg nok at det som eventuelt var av marginer forsvinner.

 

 

Fra HW.no sin kilde:

One more time RV670 is mainstream but it should bring some performance close to the current high end.

Dette er viktig å få med seg.

Lenke til kommentar
Raptor,29/08-2007 : 19:32]Det kan de nesten ikke gjøre. 2900XT er et meget komplisert kort. Det er det overlegent mest avanserte PCB, mange minnemoduler (til 512-bit bus), og komplisert kjøler og ikke minst en komplisert brikke.

 

Nå går kortene til rett over 3000. Skal de selge kortene for 2000 så tror jeg nok at det som eventuelt var av marginer forsvinner.

Det kan godt stemme, men saken er at det er i dette prissegmentet de tjener mesteparten av pengene sine. Nå har ATi vært "underlegent" i dette segmentet siden 8600GTS og 8800GTS kom, og det begynner å bli en god stund. Nå viser det seg at kortet blir utsatt og at Nvidia sannsynligvis har nye kort ute samtidig som det lanseres. Selv med bedre ytelse enn 8600GTS og 8800GTS, vil det være sannsynlig at de vil legge seg bak eller tilnærmet de nye Nvidia-kortene. Da har de vært ute av mellomklassesegmentet i snart ett år, og det koster penger!

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Det kan de nesten ikke gjøre. 2900XT er et meget komplisert kort. Det er det overlegent mest avanserte PCB, mange minnemoduler (til 512-bit bus), og komplisert kjøler og ikke minst en komplisert brikke.

ATI har ikke toppkortet, ei heller beste middelklassekort. De er vel ikke særlig store i low-end heller (?). Det beste de kan gjøre for å tjene penger på sikt er å senke prisen på stitt nåværende toppkort (2900xt) slik at det får det beste mellomklassekortet. Slik vil de beholde/øke kundemassen samt et godt navn selv om marginene bli små.

 

Fra HW.no sin kilde:
One more time RV670 is mainstream but it should bring some performance close to the current high end.

Dette er viktig å få med seg.

 

Greit nok. Men det er lenge til 2008 og jeg tror de vil trenge et kanonkort for å komme tilbake (dersom de ikke får til et topp mellomklassekort i høst). Jeg tror også at nVidia vil komme med noe nytt (og bedre) innen 2008.

Det vil i 2008 ikke holde for ATI og være "like gode" som nVidia, de må levere noe som er mye bedre for å komme tilbake.

Lenke til kommentar

Saken er også at mange er veldig trofaste mot merket. Dersom du har hatt nVidia sist så vil du kanskje også velge det neste gang. Dette gjelder spesielt dersom konkurrenten ikke har kort som er bedre, eller som bare yter marginalt bedre.

 

Håper ATi finner på noe virkelig bra, og blåser nVidia av banen for en stund. Ikke misforstå meg. Jeg er veldig glad i nVidia, men på denne måten skaper man mer konkurranse i markedet. Dersom en aktør blir for stor over lengre tid skader dette konkurransen. Dersom konkurransen blir skadelidende blir også forbrukeren det med tanke på at det ikke blir samme fart på nyskaping og prisene kan presses opp.

Lenke til kommentar
Saken er også at mange er veldig trofaste mot merket. Dersom du har hatt nVidia sist så vil du kanskje også velge det neste gang. Dette gjelder spesielt dersom konkurrenten ikke har kort som er bedre, eller som bare yter marginalt bedre.

 

Håper ATi finner på noe virkelig bra, og blåser nVidia av banen for en stund. Ikke misforstå meg. Jeg er veldig glad i nVidia, men på denne måten skaper man mer konkurranse i markedet. Dersom en aktør blir for stor over lengre tid skader dette konkurransen. Dersom konkurransen blir skadelidende blir også forbrukeren det med tanke på at det ikke blir samme fart på nyskaping og prisene kan presses opp.

9386960[/snapback]

 

 

de eneste som ikke har skjønt dette er diverse fanboys

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
de eneste som ikke har skjønt dette er diverse fanboys

 

Tror vel de fleste fanboys egentlig også vil ha flere merker på markedet selv om de neppe ville bytte merke selv.

 

Dessuten, med kun ett merke på banen er det jo ikke lenger mulig å være fanboy...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...