Gå til innhold

Norton i nye utgaver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm. Har jeg missforstått helt eller er det mulig helt uten videre å installere og aktivere norton på 3 maskiner med den lisensen som følger med disse norton produktene ?

9382760[/snapback]

På Internet Security 2008 skal det vist være sånn ja. "For up to 3 PCs per household". Det er samme lisensordning som Norton 360 har i dag. For Norton Antivirus 2008 ser det ut til at lisensen gjelder for kun en pc.

Lenke til kommentar

Disse Norton-pakkene er vanvittig bloatware. Du må jo nesten doble spekken på maskina for å gi samme ytelse som uten Norton. Folk flest sitter jo beskyttet bak en NAT-brannmur, så en sånn personal firewall er overkill i de fleste situasjoner.

 

Men jeg kan aldri slutte å støtte Norton helt, da jeg skylder Norton Commander flere år av mitt liv for inntjent tid i DOS.

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg ... Driter i om det er 2000% raskere - Vil heller ha noe som tar mindre ressurser fra systemet, noe norton har vært meget dyktige på tidligere.

 

Men om de lærer noe av f.eks NOD32 så er jo det kanskje bra.

 

Men norton er bra da, ser man bort fra ressurshugget. Definitivt best software, mest stabilt, mest brukervennlig etc med masse rar finurlige ting som skal fjerne trussler.

Vet ikke om de er noe gode på spyware da ...

Lenke til kommentar
Både Norton Internet Security og Norton AntiVirus skal være raskere og programmene skal ta mindre plass på harddisken.

Håper virkelig dette stemmer. Mine erfaringer med Nortons siste versjoner og ytelsesbruk er heller dårlige.

9382895[/snapback]

 

 

Vet ikke jeg ... Driter i om det er 2000% raskere  - Vil heller ha noe som tar mindre ressurser fra systemet, noe norton har vært meget dyktige på tidligere.

 

Men om de lærer noe av f.eks NOD32 så er jo det kanskje bra.

 

Men norton er bra da, ser man bort fra ressurshugget. Definitivt best software, mest stabilt, mest brukervennlig etc med masse rar finurlige ting som skal fjerne trussler.

Vet ikke om de er noe gode på spyware da ...

9382983[/snapback]

 

Mmm, er enig der. Skjønner ikke hvorfor de ikke jobber mer på å kutte ned ressurs bruk i idle tilstand ialtfall. Skulle nesten tro Norton produkter inneholdt *GASP* spyware som går i bakgrunnen... :roll:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det er altfor mye anti-norton folk her. Tror de fleste som klager bare henger seg på bølgen. For de som faktisk har testet de siste versjonene, så bruker ikke Norton like mye ressurser som de forrige utgavene. Er mange andre Antivirus programmer som bruker mer ressurser, men hører ikke et pip om de.

 

Er jo blitt en trend og ikke like Norton, selv om det er en av de beste pakkene til dags dato.

Lenke til kommentar
Er jo blitt en trend og ikke like Norton, selv om det er en av de beste pakkene til dags dato.

9383684[/snapback]

 

Med pakke, så mener du vell ikke som i "beste antivirus-program"?

 

Kan si mye positivt og negativt om Norton, og ja. Den siste versjonen var et stort skritt i riktig retning.

Men nå har vell de aller fleste tester gått i NOD32 sin favør?

NOD32 bruker fremdeles en god del mindreressurser, og er jo testet til å stort sett være nokså mye mer effektiv og flink når det gjelder å finne og fjerne virus.

 

Så jeg vil da fremdeles si at NOD32 er bedre, selv om Norton begynner å ta seg opp

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det jeg mener er at NIS/NAV er ganske bra i sammenligning med andre programmer. Mange tror Norton ikke finner virus, men statistikken viser at de tar feil. Norton er en av de som finner mest virus.

 

Norton er heller ikke det tyngste programmet til dags dato. Bruker merbart mindre ressurser enn de forrige versjonene.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Det er altfor mye anti-norton folk her. Tror de fleste som klager bare henger seg på bølgen. For de som faktisk har testet de siste versjonene, så bruker ikke Norton like mye ressurser som de forrige utgavene. Er mange andre Antivirus programmer som bruker mer ressurser, men hører ikke et pip om de.

 

Er jo blitt en trend og ikke like Norton, selv om det er en av de beste pakkene til dags dato.

9383684[/snapback]

 

Nei nå går du langt NightBlade. Dette er nå ikke jeg enig i.

Har brukt flere versjoner av Norton, og ja de har bra funksjonalitet men de trekker også unødig mye ressurser. Selv er jeg Nod bruker de siste årene, men har likevel testet alle versjonene av norton brotsett fra den aller siste 80 versjonen. Og ressursbruker er kraftig merkbar i forhold til NOD.

 

Så sånn er den saken.

 

Edited:

Kan jo selvsagt håpe at Norton har fått orden i syskrinet nå, og at ressursbruken er markant mindre. Selv er jeg nå så skeptisk at jeg avventer tester før jeg evt. bytter.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Tror ikke det er mange "anti-Norton" folk akkurat... det går vel mer på folk som bruker andre AV programmer som *de* synes er bedre. Klart, man må jo følge med i utviklingen og prøve nye produkter eller nyere versjoner av samme produkt, men i dette tilfellet ble jeg ikke overbevist om å bytte til(bake) til Norton sine AV og sikkerhetspakker. De har blitt bedre, ja, men ikke nok til å overbevise meg.

 

De er nok veldig grei for de fleste, men når det finnes andre, billigere og t.o.m. gratis AV og sikkerhetsprogrammer som funker like bra (og ganske ofte bedre) enn Norton sine, så tror jeg nok de som følger med i det kommersielle IT-sikkerhets markedet vet hva de har i vente når de prøver ut nye produkter for så å se om det er verdt å bytte ut det de allerede har eller ei.

 

Kritikken min gjelder ialtfall ikke bare for Norton sine produkter. Jeg bytter ut software og hardware når jeg er 100% sikker på at det jeg kjøper tilfredstiller kravene mine. Det er vel noe de fleste andre folk kan påstå og... no?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Nei nå går du langt NightBlade. Dette er nå ikke jeg enig i.

Har brukt flere versjoner av Norton, og ja de har bra funksjonalitet men de trekker også unødig mye ressurser. Selv er jeg Nod bruker de siste årene, men har likevel testet alle versjonene av norton brotsett fra den aller siste 80 versjonen. Og ressursbruker er kraftig merkbar i forhold til NOD.

 

Så sånn er den saken.

 

Edited:

Kan jo selvsagt håpe at Norton har fått orden i syskrinet nå, og at ressursbruken er markant mindre. Selv er jeg nå så skeptisk at jeg avventer tester før jeg evt. bytter.

Jo, Norton bruker merbart mer ressurser i forhold til NOD32. Det er jeg enig i. Men Norton bruker ikke mer ressurser enn de fleste andre antivirusprogrammer.

Lenke til kommentar
Jo, Norton bruker merbart mer ressurser i forhold til NOD32. Det er jeg enig i. Men Norton bruker ikke mer ressurser enn de fleste andre antivirusprogrammer.

9385365[/snapback]

Norton bruker merkbart mer ressurser enn de beste antivirus-programmene, som Kaspersky, Avira og NOD32.

 

Derimot fins det såklart andre programmer som også sluker ressurser, som TrendMicro Security 2007 (groteskt minneforbruk, og tok knekken på latopen til en kollega). Panda har også tidligere brukt altfor mye RAM, men mulig de har skjerpet seg? Samme gjelder McAfee.

 

Kort og godt - flere store kjente aktører sluker systemressurser, men hvorfor ikke sammenlikne med de beste programmene som ikke gjør det, og som attpåtil kommer best ut av tester? Norton blir jo ikke bedre av at det fins andre verre programmer, for å sette det på spissen.

Lenke til kommentar
Nyheter om Norton burde innholde en generell advarsel om å holde seg unna

9382749[/snapback]

 

Enig, ubrukelige programmer det der.

9385494[/snapback]

Tull. De siste versjonene av Norton har blitt mye bedre enn hva de var før.

 

Jeg bruker selv bedriftsversjonen av Norton (Symantec AntiVirus 10.2) Denne er jeg meget fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...