Gå til innhold

Et par enkle spørsmål om Get box (ikke PVR)


Anbefalte innlegg

Hei, har kabel tv fra Get og vurderer skaffe meg digital dekoder, og da den billigste varianten regner jeg med pga økonomien som er litt stram.. Men er skeptisk. Noen med erfaring fra Get box som kan si litt om hvordan den oppfører seg?

 

Har kun erfaringer med Canal Digital sin billig variant og den er jo helt forferdelig, så er Get box like ille venter jeg nok på noe bedre.

 

• Er responsen på fjernkontrollen ok?

• Er kanalskiftet hurtig eller henger det etter?

• Hvordan er bildekvaliteten?

• Er menyene oversiktelige og brukervennlige, og ikke minst raske i responsen?

• Andre generelle pluss og minus med Get box?

• Hvordan er tilkoblingsmulighetene? Plass til en god scart og analog signalkabel eller er det like inkompetent trangt som Canal Digital sin?

 

Håper på svar. :)

Endret av phax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke dekoder selv, men jeg har koblet opp en del bokser og brukt i korte perioder. Har erfaring med Canal Digitals gamle Philips-boks og den nye C1201CX, og UPC/GET sin gamle Motorola-boks og den nye "standard-dekoderen". Jeg mener at den nye lille boksen til Get er den beste så langt med tanke på brukervennlighet og menyer. Bildekvaliteten er bra, men jeg har aldri hatt mulighet til å sammenlikne den mot noen annen.

Lenke til kommentar
Get bruker MPEG-2 dekoder, i motsetning til RiksTV som bruker MPEG-4. Sistnevnte har selfølgelig en del bedre kvalitet. Men Get sender med høyere bitrate og RiksTV med lavere, så kvaliteten blir vel noe lunde det samme. :)

9432869[/snapback]

 

Jasså, betyr det at jeg kanskje kan bruke den integrerte digital tuneren i TV'n min kanskje? Har en Dell W3706MC LCD-TV som støtter mpeg2.

 

Det hadde isåfall vært helt genialt.. Er lite gira på en ekstern boks og enda en fjernkontroll på bordet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Get bruker MPEG-2 dekoder, i motsetning til RiksTV som bruker MPEG-4. Sistnevnte har selfølgelig en del bedre kvalitet. Men Get sender med høyere bitrate og RiksTV med lavere, så kvaliteten blir vel noe lunde det samme. :)

9432869[/snapback]

 

Jasså, betyr det at jeg kanskje kan bruke den integrerte digital tuneren i TV'n min kanskje? Har en Dell W3706MC LCD-TV som støtter mpeg2.

 

Det hadde isåfall vært helt genialt.. Er lite gira på en ekstern boks og enda en fjernkontroll på bordet..

9434898[/snapback]

 

 

nope, du får ikke brukt andre tunere enn Get's.. stikk innom og bedøm selv (i Oslo): Maridalsveien 323 A

Lenke til kommentar
Hei, har kabel tv fra Get og vurderer skaffe meg digital dekoder, og da den billigste varianten regner jeg med pga økonomien som er litt stram.. Men er skeptisk. Noen med erfaring fra Get box som kan si litt om hvordan den oppfører seg?

 

Har kun erfaringer med Canal Digital sin billig variant og den er jo helt forferdelig, så er Get box like ille venter jeg nok på noe bedre.

 

• Er responsen på fjernkontrollen ok?

• Er kanalskiftet hurtig eller henger det etter?

• Hvordan er bildekvaliteten?

• Er menyene oversiktelige og brukervennlige, og ikke minst raske i responsen?

• Andre generelle pluss og minus med Get box?

• Hvordan er tilkoblingsmulighetene? Plass til en god scart og analog signalkabel eller er det like inkompetent trangt som Canal Digital sin?

 

Håper på svar. :)

9380027[/snapback]

har en vanlig get box og en PVR, den valige er egentlig ganske treg i kanalskiftet, fjernkontrollen er grei, men ikke noe woho.. Biledkvaliteten er mye bedre en vanlig kabel, men for lite innsikt for å bedømme den så veldig mye.. Den har god plass til kablene, 2 scart og component kabler.. Menyen er greie, litt trege men oversiktlige og jeg vil si de er oversiktlige, enkelt og sette opp en favoritt kanaler liste, noe som er en fin feature.... En av de tingene jeg ikke liker med boksen er at den er veldig lite pen... Den ser helt fjærn ut i forhold til de andre hjemmekino komponentene..

Men når dette er sagt...

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke har samme meny systemet som på PVR, det er en voldsom overgang.. Rask respons, enda bedre brukervennlighet, pluss at den ser god ut..

Men igjen Get box er grei den.. Men den er en veldig billig modell.

Lenke til kommentar

Har også Get Digital-TV med den nye billigdekoderen. Flott å høre litt tekniske detaljer (som at de bruker MPEG-2, litt overraskende) og slikt men finnes det ikke noen Conditional Access moduler som lar deg bruke Get smartkortet for å se på TV på en PC?

 

Finnes jo både CA moduler for Canal Digital (CONNAX) og Viasat (Viaccess).

 

Har heller ikke hørt så mye om NTV / RiksTV og bruk av PC.

 

Er de så lunkne når det gjelder dette pga frykt for spredning av TV programmer på internett (lett å ta opp tv på pc)?

 

Skulle gjerne visst hvem som produserte dekoderne for Get. De er jo rebrandede modeller.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Har også Get Digital-TV med den nye billigdekoderen. Flott å høre litt tekniske detaljer (som at de bruker MPEG-2, litt overraskende) og slikt men finnes det ikke noen Conditional Access moduler som lar deg bruke Get smartkortet for å se på TV på en PC?

 

Finnes jo både CA moduler for Canal Digital (CONNAX) og Viasat (Viaccess).

 

Har heller ikke hørt så mye om NTV / RiksTV og bruk av PC.

 

Er de så lunkne når det gjelder dette pga frykt for spredning av TV programmer på internett (lett å ta opp tv på pc)?

 

Skulle gjerne visst hvem som produserte dekoderne for Get. De er jo rebrandede modeller.

9577307[/snapback]

 

Viasat bruker IKKE Viaccess. De bruker NDS og

det tror jeg også GET gjør. NDS har som "policy" at systemet

ikke skal være tilgjengelig i CAM.

Lenke til kommentar

De fleste tvkort-produsentene vil nok legge ut software støtte for MPEG-2 og MPEG-4 ganske raskt. Nå er det slik at noen kort støtter det ene og noen kort det andre.

Jeg har forøvrig Get digitaltv med standard dekoderen. Funker utmerket fint, fin og responsiv med ovrsiktlige menyer. Menyene byr også på mange kule funkjsoner, som å sjekke tv-programmet mange dager frem i tid, du kan også sette alarm på ett gitt tidspunkt. Denne alarmen kan enten gi beskjed en gang eller en gang i uken. Det er også mange andre funksjoner.

Eneste jeg er litt misførnoyd med er knotete plassering av knapper på fjernkontrollen, men etter en stund blir du vant til det og det byr ikke på noe problem.

Lenke til kommentar

Fikk plutselig Digital-TV gratis via borettslaget (eller gratis og gratis.. bakt inn i husleia heter det) så da fikk jeg selvsagt den billigste dekoderen levert på døra. Fungerer faktisk veldig bra synes jeg. Men skal nok ha PVR likevel. :)

 

BTW, hva er greia med at TV Norge ikke klarer synkronisere lyd og bilde på digital-TV? Kun den kanalen som er ute av takt nå.. Og hadde samme problemet med Canal Digital.

Lenke til kommentar
Fikk plutselig Digital-TV gratis via borettslaget (eller gratis og gratis.. bakt inn i husleia heter det) så da fikk jeg selvsagt den billigste dekoderen levert på døra. Fungerer faktisk veldig bra synes jeg. Men skal nok ha PVR likevel. :)

 

BTW, hva er greia med at TV Norge ikke klarer synkronisere lyd og bilde på digital-TV? Kun den kanalen som er ute av takt nå.. Og hadde samme problemet med Canal Digital.

9621609[/snapback]

 

Jeg har ikke problem med det du sier, men det har hendt to ganger at det har skjedd med MTV.

Lenke til kommentar
BTW, hva er greia med at TV Norge ikke klarer synkronisere lyd og bilde på digital-TV? Kun den kanalen som er ute av takt nå.. Og hadde samme problemet med Canal Digital.

9621609[/snapback]

 

På kanalen for tv-norge, åpne meny -> Instillinger og bruk pin 1539, sjekk om S(ignal) eller Q(uality) styrken jevnt ligger særlig lavere enn 75-80%.. if so kan det være værdt å sjekke om antennekabler/Splitter(hvis du bruker en) er ok (koblinger, at det ikke er svakheter, at du bruker en orginal hvit antennekabel)..

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har den enkleste boksen fra GET, har imidlertid måttet bytte denne to ganger.

Boksen fungerer i utgangspunktet greit, men jeg er svært misfornøyd med de meldingene jeg får på skjermen når jeg slår på dekoderen, samt EPG'en.

 

Jeg får relativt ofte opp en melding midt på skjermen når jeg slår på boksen, dette er en stor grå meldingsboks som forteller om programoppdatering. Det største problemet er at meldingen dukker opp midt i tv bildet og gjør at det er umulig å se på programmet, meldingen blir også stående der irriterende lenge.

 

En annen ting er at om jeg skulle være så uheldig å rote meg inn på en av de kanalene jeg ikke har tilgang til kommer det en stor grå meldingsboks midt på skjermen som forteller meg nettopp dette, forsåvidt greit, men problemet er at denne blir liggende lenge å dekke tv bildet når jeg skifter til en av de kanalene jeg har tilgang til.

 

Når det gjelder den elektroniske programguiden (EPG) er den en vits. Et eksempel er Disney Channel i forrige uke, der stod det i flere dager at filmen om Askepott skulle starte kl.19, men den gikk ikke hver dag kl.19, naturlig nok. Det er flere kanaler hvor jeg ikke får noen informasjon om programmene, i noen tilfeller får jeg kun informasjon om morgen dagen og dagen deretter, MEN ikke dagens!!

 

Her er et utdrag fra GET's hjemmesider:

 

"Digital årsavgift - kr. 498,- pr. år (faktureres med kr. 249,- pr. halvår)

Digital årsavgift dekker blant annet oppdatering av programkort, elektronisk programguide, service og programoppdateringer samt tilleggstjenester utover tv-kanalene i programpakken. Uavhengig av antall programpakker eller dekodere tilkommer kun én årsavgift pr. kunde. "

 

Slik det er i dag oppfatter jeg at jeg betaler for noe som ikke fungerer. Jeg tror også at denne avgiften bare er svindel og bedrag for å dra inn ekstra penger.

 

Er det noen andre som har opplevd disse problemene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...