Gå til innhold

2K lytter til Bioshock-kritikk (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wow, så snille de er da gitt. Får lov til å installere spillet hele 5 ganger... Hva skjer så når den grensa er nådd?? Kjøpe nytt? Bytte pc? Anti-pirat hysteriet begynner å gå en smule for langt. Synd spillet ser så bra ut, ellers så hadde jeg aldri handla det inn..

9348679[/snapback]

 

Hvis du avinstallerer programmet får du tilbake "installeringspoeng" problemet er jo hvis du a) glemmer å avinstalere b)noe gjør at du ikke får avinstalert (harddisk crash, pc'en brenner opp... etc ;)) eller c) serverne deres er nede, eller utilgjengelige når du avinstallerer. (som er det som har skjedd nå...)

 

Med bare 2 installeringer var dette et kjempeproblem, med 5 har de utsatt problemet i tid, men det kommer fortsatt til å være et problem, spesielt for de som kanskje ikke vet om dette med installeringspoeng og sånnt.

 

Uansett er dette helt feil måte å håndtere kopibeskyttelse på. Du har jo nå faktisk ingen bruksretter når det kommer til dette produktet.

 

Nok en gang stikker kopibeskyttelse kjepper i beina på genuine kjøpere av et produkt, mens piratene sitter tilbakelent, ler litt, og kan installere sin piratkopi så mange ganger de bare gidder... med en slik taktikk er de jo nødt til å tape krigen mot piratkopiering.

 

Noen sjanse for å få forbrukerrådet til å se på dette? :hmm:

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Bedre at de setter aktivering og antall installasjoner, enn at de taper mangfoldige tusener på piratkopiering.

9348772[/snapback]

 

For det første, det er bare et spørsmål om tid før bioshock cracken kommer, så det poenget er ikke gyldig, de bare gjorde slik at det tar litt lengere tid før piratene får utgaven sin.

 

For det andre, å begrense antall installasjoner til 5 på hver PC er jo helt skutt. Vil de ikke at vi skal ha muligheten til å spille spillet i en senere periode? Hva er denne begrensningen godt for? Tenker de at piratene kjøper spillet for så å dele det med verden sammens med en ekte cd-key + aktivering?

 

Et annet problem brukerne raskt møtte var at det er umulig å installere spillet på mer enn to PC-er samtidig. Dette er for å hindre piratkopiering, men representerer også et problem for de som kjøper spillet. 2K Games har i dag kunngjort at de vil øke grensen fra to til fem PC-er, og at det skal være mulig å installere spillet fem ganger på hver maskin.
Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Nok en gang stikker kopibeskyttelse kjepper i beina på genuine kjøpere av et produkt, mens piratene sitter tilbakelent, ler litt, og kan installere sin piratkopi så mange ganger de bare gidder...

9348776[/snapback]

Hehe, er det rart de fjernet DRM på musikk?

Kopibeskyttelser lager trøbbel KUN for legit brukere :p

Lenke til kommentar
For det første, det er bare et spørsmål om tid før bioshock cracken kommer, så det poenget er ikke gyldig, de bare gjorde slik at det tar litt lengere tid før piratene får utgaven sin.

 

For det andre, å begrense antall installasjoner til 5 på hver PC er jo helt skutt. Vil de ikke at vi skal ha muligheten til å spille spillet i en senere periode? Hva er denne begrensningen godt for? Tenker de at piratene kjøper spillet for så å dele det med verden sammens med en ekte cd-key + aktivering?

1: Får de utsatt piratkopiering bare èn uke kan dette gjøre et stort utslag på antall som kjøper spillet.

 

2: Les hva folk skriver, du kan installere på så mange pcer du vil, men bare 5 om gangen, skal du installere på en ny pc må du avinstallere på en annen (samtidig som du er koblet til internett)

 

ok, så bioshock støtter ikke Widescreen native?

:cry:

9349039[/snapback]

 

Bioshock støtter widescreen, men istedenfor at personer med widescreen skjerm får flere pixler i bredden, blir det kuttet pixler i høyden, så folk med vanlig 4:3 skjerm får mer informasjon på skjermen

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Var nesten fristet til å returnere spillet etter jeg tok en titt inn på 2k forumene igår kveld, men spillet er så bra at jeg ser ikke helt vitsen. Har ikke hatt noen problemer med det sålangt, men jeg er selvfølgelig skeptisk til all form for kopibeskyttelse. At de utnytter SecuRom er bedre enn StarForce ialtfall... :roll:

Lenke til kommentar
For det første, det er bare et spørsmål om tid før bioshock cracken kommer, så det poenget er ikke gyldig, de bare gjorde slik at det tar litt lengere tid før piratene får utgaven sin.

 

For det andre, å begrense antall installasjoner til 5 på hver PC er jo helt skutt. Vil de ikke at vi skal ha muligheten til å spille spillet i en senere periode? Hva er denne begrensningen godt for? Tenker de at piratene kjøper spillet for så å dele det med verden sammens med en ekte cd-key + aktivering?

1: Får de utsatt piratkopiering bare èn uke kan dette gjøre et stort utslag på antall som kjøper spillet.

 

2: Les hva folk skriver, du kan installere på så mange pcer du vil, men bare 5 om gangen, skal du installere på en ny pc må du avinstallere på en annen (samtidig som du er koblet til internett)

 

1: Tja, ikke at jeg, du eller noen andre har noen tall på dette, og at det bare går ut på at vi tror flesteparten tenker at dersom man ikke får spillet+crack på releasedagen så kjøper dem spillet, noe som ikke stemmer. Cracken kan komme en stund etterpå, spørs hvor aktive folkene som gir ut crack er.

 

2: Nei, du kan installere(etter de har fikset det slik) spillet på 5 maskiner samtidig, det er greit nok for meg, og du kan reinstallere spillet 5 ganger på hver maskin, ser du forskjellen? Avinstallere, installere, avinstallere, installere....

 

We will be raising the maximum amount of computers a user can have BioShock installed on simultaneously from 2 to 5, and allowing a user to reinstall BioShock on each of those computers from 3 times to 5 times.
Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Totalt har nå utviklerne økt mengden installasjoner fra 2 ganger hver på 2 datamaskiner til 5 ganger hver på 5 datamaskiner - altså fra 4 til 25. Dette hjelper jo en del, vil jeg si, og man skal ha en skikkelig ustabil PC om man totalhavarerer 5 ganger uten å ha sjanse til å avinstallere Bioshock.

Lenke til kommentar
1: Tja, ikke at jeg, du eller noen andre har noen tall på dette, og at det bare går ut på at vi tror flesteparten tenker at dersom man ikke får spillet+crack på releasedagen så kjøper dem spillet, noe som ikke stemmer. Cracken kan komme en stund etterpå, spørs hvor aktive folkene som gir ut crack er.

 

Først sier du at ingen av oss har noe tall på dette, så konkluderer du med at det ikke stemmer?

 

Jeg har tidligere piratkopiert flere spill, men BARE i tilfeller der den piratkopierte utgaven har kommet før spillet kommer i butikken. Tror det er flere pirater som ser frem til dette spillet som heller betaler for det enn å vente i ubestemt tid på en crack.

Lenke til kommentar
1: Tja, ikke at jeg, du eller noen andre har noen tall på dette, og at det bare går ut på at vi tror flesteparten tenker at dersom man ikke får spillet+crack på releasedagen så kjøper dem spillet, noe som ikke stemmer. Cracken kan komme en stund etterpå, spørs hvor aktive folkene som gir ut crack er.

 

Først sier du at ingen av oss har noe tall på dette, så konkluderer du med at det ikke stemmer?

 

Mener bare at det ikke stemmer(bolden) fordi cracken pleier ikke komme på releasedagen sammens med spillet, så det er ikke forventet å kunne spille det med en gang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...