Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W660i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enda en utdatert unødvendig modell fra S.E. elendig video opptak, mangler Edge ( som vanlig ) og heller ingenting banebrytende nytt å by på denne gangen heller.

9342734[/snapback]

 

Hehe, men den selger vel greit, selvom den ikke passer dine "høye" kriterier...?

W610 selger hvertfall meget bra.

:)

helt grei test, men et greit terningkast.

Lenke til kommentar

Terningkast 4 var som forventet. Og som Balltuss sier, så var det samme gamle fra SE. Ingenting nytt og spennende.. Så dette er nok ikke en mobil for de som er ute etter en banebrytene og "ny" mobil.

 

Jeg personlig holder meg til de mest avanserte telefonene, så denne mobilen er 100% ubrukelig for meg.

 

Men men.. W660 er nå sikkert greit for de som er ute etter "det enkle"..

Lenke til kommentar
Kommer det en test av w580i? Nesten samme sak, men har EDGE og ikke 3G, dog en del andre funksjoner som skritteller, "shake" for å bytte sang o.l.

 

En grei test som oppsummerer mine tanker rundt telefonen iallfall. Ser ut som et greit kjøp dersom man ikke er så kresen.

9343926[/snapback]

 

 

Vil og ha test om den mobilen, ser ut som den blir min neste. Den ser bra ut, har bra specs. Og den er tynn! Ikke slik som mange andre skyvetelefoner er, som nokias mp3-mobil.

Lenke til kommentar
Terningkast 4 var som forventet. Og som Balltuss sier, så var det samme gamle fra SE. Ingenting nytt og spennende.. Så dette er nok ikke en mobil for de som er ute etter en banebrytene og "ny" mobil.

 

Jeg personlig holder meg til de mest avanserte telefonene, så denne mobilen er 100% ubrukelig for meg.

 

Men men.. W660 er nå sikkert greit for de som er ute etter "det enkle"..

9343431[/snapback]

 

Her ser vi atter en gang SE levere en lekker telefon, som amobil atter en gang straffer for at den mangler noe helt uvesentlig som edge. Men jeg har før linket til sider der amobils anbefalt stempel lyser mot en på et flertall av Nokiatelefonene, men er totalt fraværende hos andre merker. Favorisering, kalles slikt.

Lenke til kommentar
Her ser vi atter en gang SE levere en lekker telefon, som amobil atter en gang straffer for at den mangler noe helt uvesentlig som edge. Men jeg har før linket til sider der amobils anbefalt stempel lyser mot en på et flertall av  Nokiatelefonene, men er totalt fraværende hos andre merker.  Favorisering, kalles slikt.

9344594[/snapback]

 

Nåja. At mangel på Edge er uvesentlig kan godt være utifra dine kriterier. Uansett er ikke dette det store ankepunktet ved denne telefonen.

Den målte taletiden er ikke allverden, det går sent å overføre musikk med kabelen, og kameraet er ganske dårlig. Det er nok heller slike ting som gjør at telefonen ikke helt klarer å hevde seg balnt de aller beste telefonene på markedet i dag.

 

Og så må det nok en gang understrekes at karakteren 4 er over snitt, og at det på ingen måte betyr at W660i er en dårlig telefon. For den som skal ha en musikktelefon til enkel bruk er dette er bra valg.

 

Det er et faktum at W660i i bunn og grunn er en Walkman-utgave av K610i, som vi testet for ett år siden. Og verden har gått fremover siden den gangen.

 

Når det gjelder påstått favorisering, så er det egentlig bare å ta en titt i testoversikten. Fritt fra hukommelsen kan jeg nevne at blant andre SE W710i, K800i, K610i, W810i, Z530i har fått karakter fem eller seks. Andre produsenter får også topkarakterer, så det du skriver om at ett merke favoriseres og at Sony Ericsson får udelt negativ omtale stemmer enkelt og greit ikke.

 

Hver telefon testes ut fra et sett kriterier, og dersom det skulle være noen tvil er produsent ikke et av kriteriene.

Lenke til kommentar
Her ser vi atter en gang SE levere en lekker telefon, som amobil atter en gang straffer for at den mangler noe helt uvesentlig som edge.

9344594[/snapback]

Og nokiafansen sier de favoriserer SE. Edge er veldig nyttig for meg, 3G har jo helt elendig rekkevidde, at SE sjelden greier å kombinere disse forundrer meg da både nokia og samsung pleier å greie det. At du mener det er uvesentlig er irrelevant, for meg og de jeg kjenner som bruker opera mini, vyke osv mye er edge veldig nyttig og sparer oss for vanvittig mye tid. Jeg synes det er flott at amobil gir de som mangler dette trekk da det i Norge er svært nyttig å ha for de av oss som surfer mye med mobilen og sender\mottar endel mms.

Lenke til kommentar
Her ser vi atter en gang SE levere en lekker telefon, som amobil atter en gang straffer for at den mangler noe helt uvesentlig som edge.

9344594[/snapback]

Og nokiafansen sier de favoriserer SE. Edge er veldig nyttig for meg, 3G har jo helt elendig rekkevidde, at SE sjelden greier å kombinere disse forundrer meg da både nokia og samsung pleier å greie det. At du mener det er uvesentlig er irrelevant, for meg og de jeg kjenner som bruker opera mini, vyke osv mye er edge veldig nyttig og sparer oss for vanvittig mye tid. Jeg synes det er flott at amobil gir de som mangler dette trekk da det i Norge er svært nyttig å ha for de av oss som surfer mye med mobilen og sender\mottar endel mms.

9346892[/snapback]

 

Helt enig i det du skriver, hadde tenkt ut et innlegg med tilsvarende meningsinnhold så du sparte meg litt tid der.

 

3G er ikke utbredt nok etter mitt skjønn også, samtidig som det bruker mer batteri. Edge er veldig greit å ha siden det fungerer alle steder det er dekning for grps og hastigheten er mer enn brukbar nok til epost uten store vedlegg, surfing (særlig Opera Mini) og raskere sending/mottak av mms. Å gå fra Sony Ericsson K800i som mangler edge til Nokia E65 var en veldig positiv opplevelse. Rask dataoverføring uansett hvor det er dekning takket være og mulighet for å slå på 3G ved bruk som modem mot bærbar datamaskin.

Lenke til kommentar
Terningkast 4 var som forventet. Og som Balltuss sier, så var det samme gamle fra SE. Ingenting nytt og spennende.. Så dette er nok ikke en mobil for de som er ute etter en banebrytene og "ny" mobil.

 

Jeg personlig holder meg til de mest avanserte telefonene, så denne mobilen er 100% ubrukelig for meg.

 

Men men.. W660 er nå sikkert greit for de som er ute etter "det enkle"..

9343431[/snapback]

 

Jeg tror nok isolert sett at, en "enkel" model som W660i er, hadde holdt for 95% av alle mobil brukere.

At modeller med åpent OS selger slik de gjør, er både morsomt og trist på samme tid.

:)

Lenke til kommentar
Her ser vi atter en gang SE levere en lekker telefon, som amobil atter en gang straffer for at den mangler noe helt uvesentlig som edge. Men jeg har før linket til sider der amobils anbefalt stempel lyser mot en på et flertall av  Nokiatelefonene, men er totalt fraværende hos andre merker.  Favorisering, kalles slikt.

9344594[/snapback]

 

Nåja. At mangel på Edge er uvesentlig kan godt være utifra dine kriterier. Uansett er ikke dette det store ankepunktet ved denne telefonen.

Den målte taletiden er ikke allverden, det går sent å overføre musikk med kabelen, og kameraet er ganske dårlig. Det er nok heller slike ting som gjør at telefonen ikke helt klarer å hevde seg balnt de aller beste telefonene på markedet i dag.

 

 

Hver telefon testes ut fra et sett kriterier, og dersom det skulle være noen tvil er produsent ikke et av kriteriene.

9346124[/snapback]

 

Da tror jeg du bør lese testen av Nokia 6120 Classic- Så kan du fortelle meg hvorfor denne ikke blir trukket like mye som W660 på samme feilene som du ramser opp her. At den har funksjoner som W660 ikke har, ja, men W660 har funksjoner som Nokian ikke har.

Lenke til kommentar
Må du ta opp detta på hver eneste test, Poe?

9369450[/snapback]

 

Hva tror du? Selvfølgelig må jeg ikke det, men så lenge amobil er inkonsekvente i sine tester akter jeg å påpeke dette. Slik at lesere som ikke har så veldig greie på mobiltelefoner, ikke det at jeg tror det er så veldig mange av dem her, skjønner at amobil sine tester bør taes med en stor klype salt. Jeg trekker ennå på smilebåndet når jeg tenker på karakteren mursteintelefonen E90 fikk. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...