Gå til innhold

Gnome fyller 10 år!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stakars oss som ikke følger med.

Jeg prøver, men sliter no......

Gnom ?

Jævla Gnom er vel det eneste jeg har vært borti ordet.

 

En liiiten anquette til saken kanskje ?

Om ikke annet for å prøve å opplyse oss som er intressert, men ikke oppdaterte med hva dette er ?

Må bare si at jeg er like dum etter å ha lest artikkelen, som jeg var før....

Til dere som sliter med å opplyse oss - det er også like viktig å opplyse om den omtalte programvare finnes på Norsk, som når den ikke finnes på Norsk.

Lenke til kommentar
Stakars oss som ikke følger med.

Jeg prøver, men sliter no......

Gnom ?

Jævla Gnom er vel det eneste jeg har vært borti ordet.

 

En liiiten anquette til saken kanskje ?

Om ikke annet for å prøve å opplyse oss som er intressert, men ikke oppdaterte med hva dette er ?

Må bare si at jeg er like dum etter å ha lest artikkelen, som jeg var før....

Til dere som sliter med å opplyse oss - det er også like viktig å opplyse om den omtalte programvare finnes på Norsk, som når den ikke finnes på Norsk.

9341884[/snapback]

 

Gnome er vel et skrivebord/vindusbehandler og programvare pakke til linux..

 

en kan vel si at det er KDE eller Gnome som de fleste bruker..

Lenke til kommentar
Stakars oss som ikke følger med.

Jeg prøver, men sliter no......

Gnom ?

Jævla Gnom er vel det eneste jeg har vært borti ordet.

 

En liiiten anquette til saken kanskje ?

Om ikke annet for å prøve å opplyse oss som er intressert, men ikke oppdaterte med hva dette er ?

Må bare si at jeg er like dum etter å ha lest artikkelen, som jeg var før....

Til dere som sliter med å opplyse oss - det er også like viktig å opplyse om den omtalte programvare finnes på Norsk, som når den ikke finnes på Norsk.

9341884[/snapback]

Les denne du: Link

Lenke til kommentar
Stakars oss som ikke følger med.

Jeg prøver, men sliter no......

Gnom ?

Jævla Gnom er vel det eneste jeg har vært borti ordet.

 

En liiiten anquette til saken kanskje ?

Om ikke annet for å prøve å opplyse oss som er intressert, men ikke oppdaterte med hva dette er ?

Må bare si at jeg er like dum etter å ha lest artikkelen, som jeg var før....

Til dere som sliter med å opplyse oss - det er også like viktig å opplyse om den omtalte programvare finnes på Norsk, som når den ikke finnes på Norsk.

9341884[/snapback]

 

Prøv å les artikkelen som Govassa har linket til her, den ble skrevet nettopp for brukere som deg.

Lenke til kommentar

Joda, jeg har søkt litt selv etterpå. Jeg vet faktisk hvordan man gjør det, men poenget mitt er at det ikke bør være nødvendig, når en leser slike artikkler som her.

Og foreslår jo bare at de som skriver kanskje innledningsvis kort kunne opplyse om hva programvaren er og hvilken platform den kan brukes på.

 

Jeg er forøvrig opptatt av å få en Linuxdisrtibusjon til å rulle på den gamle Pc-en min, men kommer ikke igang fordi at de som skriver om dette ikke tar med det alle må vite innledningsvis.

Og som de sikkert har skrevet ørten ganger og glemt hvor viktig det er.

Lenke til kommentar
Joda, jeg har søkt litt selv etterpå. Jeg vet faktisk hvordan man gjør det, men poenget mitt er at det ikke bør være nødvendig, når en leser slike artikkler som her.

Og foreslår jo bare at de som skriver kanskje innledningsvis kort kunne opplyse om hva programvaren er og hvilken platform den kan brukes på.

 

Jeg er forøvrig opptatt av å få en Linuxdisrtibusjon til å rulle på den gamle Pc-en min, men kommer ikke igang fordi at de som skriver om dette ikke tar med det alle må vite innledningsvis.

Og som de sikkert har skrevet ørten ganger og glemt hvor viktig det er.

9344471[/snapback]

 

Trur du overreagerer en smule her. Dette er tross alt en Linux nyhet (noe som er indikert av - Linux nøkkelordet som ligger over tittelen på forsiden av Hardware.no) så det burde være rimelig klart hvilken plattform Gnome kan brukes på.

 

Og hvis du prøver å finne ut hvilken distro du skal benytte på din gamle pc utifra en nyhetsartikkel om programvare som nettopp har passert 10 år i utvikling vel... det blir bare dumt. Det du burde gjøre er å lese Linux-distribusjons testene våre, og hvis du ikke hadde skjønt hva Gnome var etter det hadde du helt sikkert sett på på allerede nevnte artikkelen om skrivebørdsmiljø(som du foresten finner linken til under annonsen i artikkelen(nederst på siden)). Hvis ikke, hadde du nok fått hjelp av de vennlige brukerne på GNU/Linux delen av forumet.

 

Selvfølgelig kunne jeg nevnt ordet skrivebordsmiljø et eller annet sted i artikkelen, men de som ikke vet hva Gnome er vet mest sannsynlig ikke hva et skrivebordsmiljø er heller. Og hvis dem ikke vet hva Gnome er så er sannsynligheten liten for at de bryr seg om Gnome i det hele tatt...

 

Ikke ta dette negativt eller som kritikk av deg som person, jeg synes bare at argumentet du bruker i ditt siste innlegg blir litt på jorde...

Lenke til kommentar

Nå var jo ikke innlegget mitt ment som annet enn et tips. Et tips fra en som leser på Hw hver dag, og som kunne gjort det lettere - for meg.

Har nettopp lest igjennom artikkelen en gang til uten å finne noe om platformtilhørighet.

Og så misforstår du jo Skinny - med vilje ?

Jeg har da aldri skrevet noe om at jeg leter etter Linuxdistroer i artikkelen - men presisert at heller ikke de artikkler jeg har lest om dette emne har vært særlig forklarende.

Jeg skrev da forøvrig.........

 

Dette behøver dere slevfølgelig ikke gjøre noe med - dere kan såklart fortsette uten å informere andre enn svært innviede.

Det er jo deres soleklare rett.

Men.......

Lenke til kommentar
Nå var jo ikke innlegget mitt ment som annet enn et tips. Et tips fra en som leser på Hw hver dag, og som kunne gjort det lettere - for meg.

Har nettopp lest igjennom artikkelen en gang til uten å finne noe om platformtilhørighet.

Og så misforstår du jo Skinny - med vilje ?

Jeg har da aldri skrevet noe om at jeg leter etter Linuxdistroer i artikkelen - men presisert at heller ikke de artikkler jeg har lest om dette emne har vært særlig forklarende.

Jeg skrev da forøvrig.........

 

Dette behøver dere slevfølgelig ikke gjøre noe med - dere kan såklart fortsette uten å informere andre enn svært innviede.

Det er jo deres soleklare rett.

Men.......

9345865[/snapback]

 

For det første, så er nicket SkinnEy, ikke Skinny. For det andre (og dette er ikke vondt/personlig ment) så burde du lese over innlegget ditt før du sender det inn, i dette innlegget er det så mange feil at det blir litt vanskelig å forstå hva du mener, men jeg prøver likevel...

 

skjermdump1qt2.png

 

Det jeg sa er at artikkelen er markert med nøkkelordet Linux. Som du finner OVER hovedtittelen for artikkelen når du ser den på HOVEDSIDEN til Hardware.no. Når en artikkel markert med Linux nøkkelordet så burde det være veldig klart hvilken plattform programvaren er kompatibel med, nemlig Linux.

 

Jeg er forøvrig opptatt av å få en Linuxdisrtibusjon til å rulle på den gamle Pc-en min, men kommer ikke igang fordi at de som skriver om dette ikke tar med det alle må vite innledningsvis.

 

For meg høres det ut som om grunnen din til at du ikke finner en linuxdistribusjon til gamle pc-en din er pga. denne artikkelen. Ser også nå at det kan bety at du snakker om et flertall av andre artikler. Hvis det er tilfellet anbefaler jeg at du sender en PM til meg eller skriver et innlegg i forumtrådene til de respektive artiklene, slik at disse artiklene kan endres.

Lenke til kommentar

Vel. Jeg tror jeg skal avholde meg fra å gi dere tilbakmeldinger fra leserdypet. Det faller tydligvis ikke i god jord , og jeg vil jo gjerne beholde roen.

Det var såvisst ikke meningen å såre dere !

Som du kanskje vet, så går det å sende linker til hverandre ?

- og jeg fikk linken til denne artikkelen tilsendt pr Skype fra en annen leser som heller ikke forsto hva dette dreide seg om og ville gjerne vite av meg hva Gnom var.

Så den mikroinfoen du henviser til under lupen der - har jeg ikke sett - (før nå) og det hadde nok gått min spørger hus forbi, og meg også om jeg hadde entret siden slik du tar som en selvfølge at alle gjør....

 

Avsluttningsavsnittet innledes jo med ordet "forøvrig" som betyr "over til noe annet" - litt rart at du misforstår dette, men deg om det.

 

Jeg kommer ikke til å skrive mer om dette nå !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...