Gå til innhold

Nikon D300 og D3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler at jeg denne gang må ta av meg hatten for Nikon for dette var et sjakktrekk av dem.

Perfekt timing og for noen data :hmm:

Det var nesten som om de ventet til Canon hadde lansert sine godbiter.

Må selvfølgelig se hvordan kameraene er i praktiske tester , men det virker som om Nikon virkelig er inne på en riktig sti nå.

Det er nesten slik at jeg kan vurdere en konvertering til Nikon for første gang.

Eller nei , så gale kan det ikke være , eller ? :hmm:

Lenke til kommentar
Ser ut som at prisen på D300 blir ganske høy. Mener jeg så 2000 Euro som veil. pris for det europeiske markedet..

9341417[/snapback]

 

I følge dpreview er veiledende 1980 euro. Med dagens kronekurs blir det 15859 nok. Ikke så ille med tanke på hva vi får. Jeg er spent på hvordan norske forhandlere priser det i forholdt til canons 40d.

Lenke til kommentar

Ja her må jeg virkelig ta av meg hatten.

Dette var virkelig godsaker, nesten for godt til å være sant..

Fy f for noen spesifikasjoner :-)

 

Dette fortjener dere Nikonister, og det var på tide.

 

Skal bli spennende å se hvor dette fører hen...

 

Dette er meget bra for oss Canonister, prisene kommer til å dette på 40D :-)

 

S

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett så nøye på D3 ennå - regner med at den er uaktuell for meg - men D300 ga meg fullstendig hakeslipp. Sinnsyke spesifikasjoner.

 

Noen av de villeste ryktene, som jeg anså for helt usannsynlige (kontrastdekterende autofokus i LiveView, 51-punkts AF, høyere frame-rate med batterigrep) viste seg å stemme... Og prisen på $1800 er jo ikke akkurat uoverkommelig. Sinnsykt. :dribble:

 

Edit: Det er tydelig at Nikon også har tatt lysmåleren - hvor de alt var best i feltet - enda ett steg videre, og dessuten integrert lysmålingen enda tettere med autofokusen. Spennende.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Ja her må jeg virkelig ta av meg hatten.

Dette var virkelig godsaker, nesten for godt til å være sant..

Fy f for noen spesifikasjoner :-)

 

Dette fortjener dere Nikonister, og det var på tide.

Så lenge var 1D Mark III best ;o)

 

Blir spennende å se hvordan denne står mot både 1D og 1Ds Mark III. Må jo også si at det var noen særdeles spennende objektiver som ble lansert samtidig, AF-S 14-24 og 24-70 f/2.8 er "deilig" :o)

Lenke til kommentar

D300 frister virkelig, men må innrømme at mitt gode gamle D70 fremdeles holder en stund for meg. I så måte håper jeg som JPettersen på prisfall på D200, eventuelt noe brukt :)

 

Oyvind_D: var i Usa i oktober i fjor, kikket litt på speilrefleks da man kunne ikke se at prisene på hus var så forskjellige fra de vi har i Norge?

Lenke til kommentar
Oyvind_D: var i Usa i oktober i fjor, kikket litt på speilrefleks da man kunne ikke se at prisene på hus var så forskjellige fra de vi har i Norge?

Bare kikke på B&H og 17th St. Photo sine sider det...

 

Canon 400D: $630 (ca NOK 3700, 4625 inkl. mva), ca 5850 i Norge

Canon 5D: $2540 (ca NOK 15000, 18750 inkl. mva), ca 22000 i Norge

 

Nikon D80: $875 (ca NOK 5200, 6500 inkl. mva), ca 7000 i Norge

Nikon D200: $1500 (ca NOK 8850, 11060 inkl. mva), ca 12000 (10000 på kampanje nå i Norge, synker garantert i USA også fremover).

 

Pentax K10D: $730 (ca NOK 4300, 5375 inkl. mva), ca 7800 i Norge

 

Så det varierer litt, de rimeligeste husene er det minst å spare på, Nikon er det kanskje mindre å spare på enn dyre Canon-modeller og ikke minst Pentax. Noe er det uansett, men Øyvind klarer neppe å vente med å kjøpe D300 til han kommer til USA ;o)

 

Ville uansett heller hatt 24-70 enn 17-55, men det er kanskje bare meg... Supplerer også meget gjerne med 14-24 f/2.8 jeg :o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...