Gå til innhold

Brutal action i WET (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det er der markedet ligger for øyeblikket. Letteret å skaffe seg en konsoll til 3000,- eller 5500,- (X360, PS3) enn en high end PC som koster 12.000,- - 16.000,- og dermed ender folk flest å investere i en knsoll enn å bygg en rig selv. Dermed er markedet for spill på konsoll veldig stor og utvikleren satser på i denne retningen. Jeg holder meg til all 3 jeg. :D

 

Kan tenke meg f.eks at Bioshock selger flere eksemplarer på f.eks 360 vs PC!

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Tror dere virkelig markedet for konsoll er større enn PC? 360/PS3 har et markedet på rundt 15 millioner.

 

PC har vært her siden spill startet. Nå vet jeg ikke hvor stor andel PC-eiere spiller, men det må være minst 10 ganger så mye.

 

WET har potensial, men jeg vil heller se opptak fra selve spillet enn en CG-trailer.

Lenke til kommentar

Størrelsen på markedet bestemmes av mer enn hvor mange som eier en PC, hvor mange % av de som eier en PC er interessert i spill i det hele tatt? Hvor mange % av de igjen har en PC som klarer å spille moderne spill? Og hvor mange av de igjen kjøper spillene? Piratkopiering er jo rimelig utbredt på PC-fronten.

 

I 2006 ble det i USA solgt PC-spill for 1,3 milliarder dollar. Konsoll - 4,8 milliarder. Det er uten å telle spill til de håndholdte konsollene, teller man med de også er tallet 6,5 milliarder.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Dette blir off-topic, men det er ikke slik at "konsoll" er én plattform. For øyeblikket er det fire ulike konsollplattformer. Og de tre konsollene som blir store i fremtiden er alle veldig ulike (Wii sier seg selv, og vi hører jo ofte om store forskjeller mellom PS3 og Xbox 360 - de ble jo bl.a. trukket frem som en av grunnene til GTA 4-utsettelsen), så det må tydeligvis en del investeringer til for de som vil lage spill til flere konsoller også.

 

Pantzman: Spill til PC er billigere fordi de ikke må gå gjennom Sony, Microsoft eller Nintendo. På konsoll skal konsolleierne ha en del av inntektene, på PC kan man i teorien få alt selv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...