Gå til innhold

Energibesparende fra VIA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva ville det vært fornuftig å putte i PCIe-sporet?

9336163[/snapback]

 

Bedre skjermkort med støtte for HDMI og h264 dekoding?

9336173[/snapback]

 

Vil man ikke da typisk mangedoble effektforbruket? Hva finnes av effektgjerrige grafikkort som glatt drar slikt?

 

(Beklager dumme spm)

Endret av balletryne
Lenke til kommentar
Hva ville det vært fornuftig å putte i PCIe-sporet?

9336163[/snapback]

 

Bedre skjermkort med støtte for HDMI og h264 dekoding?

9336173[/snapback]

 

Vil man ikke da typisk mangedoble effektforbruket? Hva finnes av effektgjerrige grafikkort som glatt drar slikt?

 

(Beklager dumme spm)

9336342[/snapback]

 

Joda, effektbruket går opp, men ikke så mye som du kanskje trur. HDMI og h264 dekoding finnes ikke bare i high-end modellene, men også i low-end kortene (de som ikke trenger viftekjøling). Så effektbruket kan vel ikke akkurat mange dobles... håper jeg :p

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke den helt store nyheten i dette. Min 3 år gamle bærbare Pentium-M 1.4 med ATI-9600pro skjermkort bruker da vitterlig mindre enn 35W ved avspilling av DVD. Dette inkluderer da selvsagt også skjermen.

 

Er det noe med denne nyheten jeg har missforstått?

9336242[/snapback]

Dette er et hovedkort for stasjonære PCer. Men jeg er enig i at Via burde klart langt bedre enn dette. DVD-spilling er jo ikke akkurat krevende.

Lenke til kommentar

Dette er et hovedkort for stasjonære PCer. Men jeg er enig i at Via burde klart langt bedre enn dette. DVD-spilling er jo ikke akkurat krevende.

9336986[/snapback]

 

Jeg er klar over at dette er for en stasjonær PC. Men poenget mitt er at det ikke er noe revolusjonerende med dette. Da kunne jeg tross alt bare skrudd ut det hovedkortet jeg hadde for 3 år siden, og skrudd det inn i et vanlig kabinett.

 

Det er jo ikke noe med denne nyheten som er en "nyhet" bortsett fra at Via nå har klart dette.

 

Eller for å si det på en annen måte, jeg er ikke imponert. Det er faktisk nesten tragisk at dette regnes som en nyhet av Via, det viser bare hvor langt etter de ligger.

Lenke til kommentar
Det er jo helt genialt!

 

Kanskje jeg skulle bygd meg HTPC jeg også..?

 

EDIT: Er det S/pdif på det kortet?

9335067[/snapback]

 

Ja, i hvertfall er det pinout på selve kortet - ser det på bildet (såvidt, jeg lette litt rundt for å finne et større bilde) - rett ved siden av PCI kontakten.

Lenke til kommentar
Hvis det lar seg gjøre å parre dette eller tilsvarende HK med den nye  Eden ULV-prosessoren deres på 500 MHz begynner vi å snakke lavt effekt forbruk.

9338978[/snapback]

viss du ser er det også en del høyere frekvenser.

 

Nå begynner via og nærme seg muligheten til 1080p også, viss man skaffer ett skjermkort som greier dekodinga nesten for seg selv kjører de det nok glatt, men ellers vill man få problemer :p

Vurderer å bytte ut min chippa xbox mot ett via oppsett slik at jeg er klar til serie start på en del hd-tv serier =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...