Gå til innhold

Gjemmer åtte batterier i ett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sånn med alle batterier. En battericelle (tørrbatteri) har bare 1,5 volt uansett fysisk størrelse. Batterier med mer enn 1,5 volt (dvs 3 4,5 6 osv) må være satt sammen av flere mindre celler, noe annet er en fysisk umulighet.

 

Poenget her var at de mindre cellene var helt standard celler mht fysisk utforming, noe som ikke trenger å være tilfelle. Alle batterier over 1,5 volt kan imidlertid slaktes og man får mange små.

 

Noe som er mye kulere er å kutte opp SE batterier og kortslutte dem. .. :ph34r:

Lenke til kommentar

Det farligste med å åpne batterier er vel å kutte seg meg kniven.

 

Vanlige tørrbatterier er i dag helt ufarlige, og så skal du jo ikke dissekere enkeltcellene, da er jo hele vitsen borte (selv om dette heller ikke er farlig). Batterisyre er noe som er i blybatterier, de som står i biler. Denne syra er det ikke noe kult å få i øyet for eksempel, eller hvor som helst ellers på kroppen for den saks skyld. Slik syre finnes ikke i vanlige tørrbatterier, innholdet er ikke engang flytende.

 

Må vel legge til at alkaliske batterier inneholder blekemiddel. Fint når man skal lage lutefisk, men guffent å få i øyet.

Endret av sgiga
Lenke til kommentar
Ah. Selvfølgelig kan de kjøpes på clas ohlson. Der kan man jo kjøpe alt. Kom forresten på at jeg har vært borti slike batterier til et kamera jeg hadde en gang. :blush:

9335489[/snapback]

Samme her. Et gammelt med film i.

9335892[/snapback]

Hva er film....?

9336255[/snapback]

:!:

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Det er langt fra alle batterier som har celler man kan bruke enkeltvis. Ofte er cellene laget av tynn plast/papp og går opp i sine enkelte bestanddeler når man prøver å ta dem fra hverandre. Men det er jo bare å prøve seg fram. Dyre og litt sjeldne batterier (form og volt) har man sikkert størst hell med.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...