Gå til innhold

Derfor kollapset Skype


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burde ikkje dette skjedd litt oftare då? Det er jo ikkje første gong Windows Update restarter ein haug med maskiner.

9327668[/snapback]

Joda, men det var en feil i algoritmen :) den har sikkert ikke vært der hele tida, ellers er det jo en selvfølge at dem hadde blitt slått ut hver gang det kom windowsoppdatering

Lenke til kommentar
har da skjedd stadig utvikling av skype, så det er ikke umulig at det er en bug som ble introdusert nylig på server siden.

 

dette får meg til å tenke på når blackberry gikk ned for telling.

9328520[/snapback]

Nå har vel ikke alle oppdatering til siste utgave, inkludert meg. Jeg tror personlig at det ligger mer bak enn bare windows oppdatering.

Lenke til kommentar

vel nå sier dem at det var ett server problem. altså en eller annen endring dem gjorde på server siden som ikke trengte noen klientoppdatering. altså at serveren ble bombet av nye oppkoblinger, og koden som skulle ta unna for dette ikke funket som den skulle. enden på visa, ingen fikk koblet til.

 

du kan se på det som ett overarbeidet sentralbord hvor dama til slutt går i ren frustrasjon ;)

Lenke til kommentar

Sorry, det var meg.

 

Det er min feil at Skype sluttet å fungere. Jeg innrømmer det. Av og til går jeg i søvne om natta og blir mitt verste mareritt. Jeg blir den Tyske Günter M. Zehl-loff når jeg går i søvne. Günter er en fryktet datahacker som slår til når man (jeg) minst venter det.

 

Jeg (altså, jeg) gjemmer laptopen før jeg legger meg, men når jeg våkner dagen etterpå kan du banne på at laptopen står på Günters yndlingshackeplass og jeg (selv om det er Günter som har gjort det!) har flere ubesvarte anrop fra diverse amerikanske føderale institusjoner, samt en sjelden gang telefonsvarer-beskjeder fra personer som jeg bare kan tenke meg er fra midtøsten.

 

Så, jeg må bare be om unnskyldning (egentlig kun for Günter....) for at dette skjedde.

Fraskriver meg forøvrig enhver tilknytning til Günter. Han er en jævel jeg gjerne skulle blitt kvitt. :ph34r:

 

DrE/Günter

Endret av DrErling
Lenke til kommentar
det beste hadde vært ett program som funket via flere servere...

 

hmm, en oppdatert jabber/XMPP?

 

altså en form for desentralisert voip?

9329671[/snapback]

SIP gjør akkurat dette. Dette er hovedstandarden for VoIP, og er støttet av de fleste IP-telefoner, samt såkalte "softphones", for både Windows, Mac og Linux :)

Endret av bepe86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...