Gå til innhold

X38 også fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus burde av hensyn til kompatibilitet benyttet en sekundær IDE-kontroller fra JMicron. Disse har i hvert fall bred plattformstøtte ifølge dem selv. Har aldri hørt om Agere før. Og jeg lurer også på om Asus fortsetter å spy ut nettverkskontrollere fra Marvell selv på deres high-end kort hvor de egentlig burde valgt Intel eller Broadcom.

Lenke til kommentar
Hvorfor lager de ikke topp kort uten IDE, og PCI kort?

9322028[/snapback]

 

PCI er jo kjekt, jeg kjøpte nylig et "toppkort", og for å få fullt utbytte av PCe-slottene (dvs slik at andre ting en skjermkort funker skikkelig), så må jeg kjøre med PCI-grafikk.

 

Ellers ser jeg ikek så mye spennende med dette Asus-kortet som appelerer.

 

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

MSI kortet virker jo utrolig lovende da.

Jeg regner med at de der to DDR2-slottene fungerer like fint som et hvilket som helst annet toppkort basert på kun DDR2?

 

Hvis det er tilfelle, så har du jo da et kort med X-Fi lyd prosessor (bra for spilling), plass til dine nåværende DDR2 minnebrikker, og muligheten for å oppgradere til DDR3 når det blir lønnsomt. Uten å måtte bytte hele hovedkortet.

 

Samt det er Intel X38-brikkesett, som regnes med å trone ganske greit øverst på ytelses tronen frem til nForce 7-serien osv..

 

Eneste som er synd, er at jeg alltid har følt at ASUS sine kort pleier å være litt mer stabile enn MSI sine

Lenke til kommentar
Hmm, synes også MSI kortet virker mer spennende. Med hensyn på de sinnsyke prisene Asus har tatt for topp kortene i det siste, er jeg spent på hva dettte vil koste...2699,- 2799,-...... :ohmy:

9322130[/snapback]

 

Tror nok prisen blir mer rundt 2000,

 

MSI kortet blir nok heller nærmere 3000NOK siden de har ddr2, ddr3 samt lydkortet... lukter DYRT lang vei.

Lenke til kommentar
Asus burde av hensyn til kompatibilitet benyttet en sekundær IDE-kontroller fra JMicron. Disse har i hvert fall bred plattformstøtte ifølge dem selv. Har aldri hørt om Agere før. Og jeg lurer også på om Asus fortsetter å spy ut nettverkskontrollere fra Marvell selv på deres high-end kort hvor de egentlig burde valgt Intel eller Broadcom.

9322036[/snapback]

 

 

Er Marvel nettverkskontroller så dårlig da? Fortell fortell :)

Lenke til kommentar
Er Marvel nettverkskontroller så dårlig da? Fortell fortell  :)

9322692[/snapback]

Driverne deres er ikke akkurat kjent for å være strømlinjeformet. Som Langbein avdekket i en lignende tråd (diskusjon rundt MSI X38 Diamond) er linux-driveren opptil 100 ganger større enn for tilsvarende kontrollere. Linux-driverne er buggy, og plattformstøtten er det så som så med. Til sammenligning har jeg aldri opplevd noe tull med nettverkskontrollere fra Intel eller Broadcom, og plattformstøtten er førsteklasses, nesten alle OS er støttet. I tillegg avlaster kontrollerne fra Intel og Broadcom CPU'en på nettverkstrafikk ved at kontrollerne tar mye av støyten selv.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...