Gå til innhold

Programtips: Gspace


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne utvidelsen virket litt knotete(lagringsplass har da ikke noe med ff å gjøre, bedre å gjøre slikt på os-nivå). Man kan f.eks bruke fuse, da vil du kunne bruke gmail-kontoen din som lagringsplass på helt lik linje med andre harddisker. Alle programmer kan lese og lagre der på samme måte som man lagrer i en hvilken som helst anne katalog. Helt 100% sømløst og vakkert integrert!! Denne utvidelsen fungerer vel sikkert kun når ff kjører.

Lenke til kommentar

110kg: Så vidt jeg finner ut så støtter FUSE bare Linux og det setter litt begrensninger for oss som bruke flere plattformer.

 

Gordion: Gmail Drive fungerer heller ikke for meg som kjører flere plattformer. Dessuten står det "Installation Requirements: IE5 or better". Jeg har bedre; Firefox 2.06, men det ville ikke installeres likevel. Føler meg lurt etter å ha kastet bort tid på å prøve det.

Lenke til kommentar

Kan være enig i at tab view kan virke litt knotete men hvis man legger den på staturbaren er den helt genial. Stadig flere extensions som benytter seg av det og det er veldig oversiktelig og greit. De jeg har der er Fasterfox, Videodownloader, mediaplayerconnectivity, greasemonkey, Gspace, Download statusbar, autocopy. Slik har jeg det meste nede i høyre hjørnet og det er fint å få samlet det.

 

Gspace kjører bare når firefox er oppe men hvortid er den ikke oppe? ;)

Lenke til kommentar

Jeg må si meg lite imponert over Gspace når det gjelder hastighet og stabilitet. Overføringer går veldig treigt og programmet i seg selv er ofte på randen til å henge seg helt i perioder. Tenkte å bruke denne tjenesten som en lagringsplass for skolearbeid, men etter å ha prøvd den er jeg litt i tvil om jeg orker.

Lenke til kommentar

Det må da være bedre å benytte seg av en av de mange gratis lagringsserverene som er tilgjengelige? Først og fremst er disse optimalisert nettopp mtp filoverføring, en slipper også forholde seg til en plattform/firefox.

 

Regner med mailklienter fremdeles bruker Base64koding for vedlegg. Da øker jo filstørrelsen med ca 30%. Høyst unødvendig spør en meg

Lenke til kommentar
Det må da være bedre å benytte seg av en av de mange gratis lagringsserverene som er tilgjengelige? Først og fremst er disse optimalisert nettopp mtp filoverføring, en slipper også forholde seg til en plattform/firefox.

 

Jeg har vært på jakt etter slike gratis lagringsalternativer. Har du noen tips til hvilke som er bra? Det bør være mulig å dele filer fra dette lageret til andre personer.

 

Sverre Magnus

Lenke til kommentar
Jeg har vært på jakt etter slike gratis lagringsalternativer. Har du noen tips til hvilke som er bra? Det bør være mulig å dele filer fra dette lageret til andre personer.

9327415[/snapback]

 

Hardware har mekket en enkel guide til nettlagring. Mange alternativer å velge mellom her, både gratis og kommersielle. Jeg tror du bare må prøve deg fram til den tjenesten som tilbyr best kombinasjon av fart, max filstørrelse, klientprogram, delemuligheter, etc. Det var også en del gode tips i forumtråden til artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...