Gå til innhold

Eksperimenterer med magnetisk minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stusset litt på at det sto "Source: Grandis" nede til høyre i bildet og slo opp for å se hva dette var. Det er Grandis Inc som står bak STT-teknologien.

 

Spennende greier, men når jeg leser beskrivelsen på sidene til Grandis så virker det som teknologien kan falle litt mellom to stoler: Det er ikke like raskt som SRAM og virker ikke i nærheten av like kostnadseffektivt som Flash. Kostnaden er kanskje noe lignende DRAM eller litt høyere. Det virker som det bare er et snevert bruksområde for STT-ram.

Lenke til kommentar
Dersom prosjektet gjennomføres med suksess vil man få en minnetype som er raskere og har høyere lagringstetthet enn dagens produkter.

 

Spørsmålet mitt er da: Om 4 år, er det ikkje godt mulig at datidens teknologi har overgått dette allerede?

9319871[/snapback]

Teknologien om 4 år må også utvikles, den oppstår ikke plutselig om 4 år, mao så kan da tidens teknologi være nettopp STT RAM uten at jeg skal verken si for eller i mot dette.

Lenke til kommentar
Teknologien om 4 år må også utvikles, den oppstår ikke plutselig om 4 år, mao så kan da tidens teknologi være nettopp STT RAM uten at jeg skal verken si for eller i mot dette.

9320142[/snapback]

 

Eg formulerte meg kanskje dårlig. Altså, utviklingen av dette skal ta 4 år. Det eg mente, er da: Er det ikkje godt mulig at teknologien som allerede er på markedet om 4 år har overgått den allerede?

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva det nye begrepet "spenningsstrøm" er for noe?

9319939[/snapback]

Når du har kjøpt grønn overledning i metervare så får du ofte en del spenningsstrøm som biprodukt ved kapping. Ett godt triks er å smøre sleggefett på endene for å hindre lekkasje.

9320846[/snapback]

Lagre alltid kappede kabler vannrett! Hvis ikke å renner spenningsstrømmen ut av den laveste enden ...

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva det nye begrepet "spenningsstrøm" er for noe?

9319939[/snapback]

Når du har kjøpt grønn overledning i metervare så får du ofte en del spenningsstrøm som biprodukt ved kapping. Ett godt triks er å smøre sleggefett på endene for å hindre lekkasje.

9320846[/snapback]

Lagre alltid kappede kabler vannrett! Hvis ikke å renner spenningsstrømmen ut av den laveste enden ...

9321221[/snapback]

:tease:

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva det nye begrepet "spenningsstrøm" er for noe?

9319939[/snapback]

Når du har kjøpt grønn overledning i metervare så får du ofte en del spenningsstrøm som biprodukt ved kapping. Ett godt triks er å smøre sleggefett på endene for å hindre lekkasje.

9320846[/snapback]

Lagre alltid kappede kabler vannrett! Hvis ikke å renner spenningsstrømmen ut av den laveste enden ...

9321221[/snapback]

 

haha den var bra :p

Lenke til kommentar

Lagring med magneter har vel vært gjort før... Lurer litt på hvordan kan de øke ytelsen så kolosalt. Hvis det funker så håper jeg det går an å anvende teknologien i f.eks. harddisker også.

Og siden den husker hva du holder på med så blir det vel noe "instant-on"-lignende. Strømstans, og så rett tilbake til der du var.

 

Eg formulerte meg kanskje dårlig. Altså, utviklingen av dette skal ta 4 år. Det eg mente, er da: Er det ikkje godt mulig at teknologien som allerede er på markedet om 4 år har overgått den allerede?

Teknologien om 4 år tar også 4 år å utvikle. Dermed vil de komme likt ut.

Men selvsagt, om noen finner noe som er mye billigere, mye raskere og bedre etter 2 år, så MÅ de jo ikke fortsette dette prosjektet.

Lenke til kommentar
Jeg stusset litt på at det sto "Source: Grandis" nede til høyre i bildet og slo opp for å se hva dette var. Det er Grandis Inc som står bak STT-teknologien.

 

Spennende greier, men når jeg leser beskrivelsen på sidene til Grandis så virker det som teknologien kan falle litt mellom to stoler: Det er ikke like raskt som SRAM og virker ikke i nærheten av like kostnadseffektivt som Flash. Kostnaden er kanskje noe lignende DRAM eller litt høyere. Det virker som det bare er et snevert bruksområde for STT-ram.

9319905[/snapback]

Grandis hevder jo at det er like raskt som SRAM. I så fall bør det lett ta over for både SRAM og DRAM. Det hevdes at Flash snart når veggen, så STT-RAM vil kanskje vinne der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...