Gå til innhold

Ni 45 nm-prosessorer underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint at Intel slipper noe mer enn bare en Extreme Edition-modell.

 

Trolig vil Intels 45 nm-arkitektur kunne skaleres opp til 4 GHz, men det er foreløpig ukjent når en slik modell eventuel introduseres.

Det er da ikke garantert at Intel vil slippe en prosessor klokket så høyt på 45 NM.

Lenke til kommentar

Intel har tydeligvis også oppdaget PR-effekten av hemmelighold og usikkerhet.

 

Trolig vil Intels 45 nm-arkitektur kunne skaleres opp til 4 GHz, men det er foreløpig ukjent når en slik modell eventuel introduseres.
Det er da ikke garantert at Intel vil slippe en prosessor klokket så høyt på 45 NM.

9300641[/snapback]

Trolig..

Lenke til kommentar
Fint at Intel slipper noe mer enn bare en Extreme Edition-modell.

 

Trolig vil Intels 45 nm-arkitektur kunne skaleres opp til 4 GHz, men det er foreløpig ukjent når en slik modell eventuel introduseres.

Det er da ikke garantert at Intel vil slippe en prosessor klokket så høyt på 45 NM.

9300641[/snapback]

 

Extreme modellen slippes først, i sikkert helt i slutten av desember tipper jeg. Resten av bunken med Yorkfield "vanilla" og Wolfdale kommer ikke før i første kvartal 2008, en gang.

Lenke til kommentar
Den ukjente Yorkfield modellen blir nok Extreme Edition utgaven på 3.33 Ghz vil jeg anta.

 

Siden Kentsfield QX6850 klokker til 3.6 Ghz i de fleste tilfeller, så regner jeg med at 3.33 Ghz Yorkfield klarer 4.0 Ghz på luft.

9300715[/snapback]

 

Det tror jeg og, men jeg tror at selv om den er produsert på 45 nm, så er den nok varm på 4 Ghz ;)

 

Jeg tror også at sammen med 45nm, så vil overklokkere klare å presse Core 2 over 6 Ghz.

 

Men når det kommer til de variantene som er 2.5 Ghz, og 2.83 Ghz. De må jo ha halve multipliere og, noe vi ikke har sett på de nåværende Core 2 modellene. (f.eks. 2.5Ghz varianten har en multiplier på 7.5)

Lenke til kommentar
Trolig vil Intels 45 nm-arkitektur kunne skaleres opp til 4 GHz, men det er foreløpig ukjent når en slik modell eventuel introduseres.
Det er da ikke garantert at Intel vil slippe en prosessor klokket så høyt på 45 NM.

9300641[/snapback]

Trolig..

Heh, burde kanskje lest hele setningen :p.

Lenke til kommentar
Det tror jeg og, men jeg tror at selv om den er produsert på 45 nm, så er den nok varm på 4 Ghz ;)

9301172[/snapback]

Selvfølgelig! Husk at prosesskrymp tradisjonellt aldri har gitt bedre effektforbruk. Prosessorprodusentene har en teoretisk mulighet til å gi lavere effektforbruk under forutsetnignen at hastigheten ikke økes. Det er nok en forutsetning de tradisjonelt ikke har likt. Dermed blir det vel prioritert høyere hastighet med samme effektforbruk i stedet for. Så, ja du kan nok forvente at den blir svært varmeproduserende ved 4GHz, akkurat som Kentsfield på 3,6GHz i dag er svært varmeproduserende.

Lenke til kommentar
Her ser det ut som at AMD sin Q-struktur er bedre gjennomtenkt enn intel sin, som må ut på FSB for komunikasjon.

9306645[/snapback]

Synes rett og slett at alt dette maset med "ekte" firekjærner og ikke, er noe tull.

 

Det som er mest relevant for sluttbruker er hva som yter best, ikke hva som er best ut på papiret.

 

Så for mitt vedkommende så vil jeg vente til jeg ser tester av Intel 45nm og AMD K10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...