Gå til innhold

Fallout Online på vei (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interplay har ikke, slik artikkelen sier, "solgt deler av sine Fallout-lisenser til Oblivion-utvikler Bethesda". Bethesda har nå (siden det kunne slå negativt ut for dem om Interplay gikk helt dukken samtidig som Inteplay var ute etter cash) kjøpt eierskapet til alt tidligere produsert Fallout-materiale (altså opphavsrettigheter, registrerte merkenavn osv.). De har så (under visse forutsetninger[*]) lisensiert disse rettighetene tilbake til Interplay for bruk i et MMOG. Etter denne avtalen er Interplay nå nylig fri fra en konkurstrussel og har i underkant av $3 millioner til å gjenoppbygge selskapet med. Dette er forøvrig noe de virkelig trenger, siden deres øvrige lisensinntekter var på beskjedne $63K siste kvartal (ikke store mengder av gamle Interplay-spill som fortsatt selges, altså).

 

Som man kan skjønne er det fortsatt en lang, lang vei å gå for Interplay før de kan produsere noe som helst, så å si at "Fallout Online [er] på vei" vil jeg i beste fall karakterisere som i overkant optimistisk.

[*]De må bl.a. starte full utvikling med en minimum garantikapital på $30 millioner innen April 2009, levere spillet senest fire år senere, og betale Bethesda 12% av alle inntekter.

Lenke til kommentar

For det første er jeg rimelig sikker på at han ikke heter Harvey, han heter Hervé elns.

 

For det andre har han og broren hans bevist at de er helt håpløse, og det er ingen med erfaring fra bransjen som kommer til å vurdere å jobbe for ham engang (med mindre det er snakk om lønn i XL-klassen som betales tre måneder på forskudd, elns).

 

For det tredje høres det litt sært ut med en MMO i Fallout-universet, og jeg har aldri hørt ham skissere hvordan det evt. skal funke. Det har hele tiden virket som om han bare er interessert i å prøve å holde selskapet "varmt", for kanskje å lokke noen som har mer penger enn vett til å investere.

 

Min konklusjon: spillet finnes ikke, og hvis det skulle finnes, ville jeg, inntil det motsatte er bevist, anta at det suger noe helt grenseløst.

Endret av klute
Lenke til kommentar

Svært skeptisk :hmm:

 

Men her er det jo snakk om å redde selskapet opp av hengemyra så da er det vel kanskje en øknomisk riktig beslutning.

 

Men at de slenger seg på bølgen av MMOs og attpåtil med en klassisk lisens som Fallout slår ikke akkurat positivt ut på meg! La Fallout være sier nå jeg. Det holder med en 3er fra Bethesda.

 

Bruk heller tida og pengene på å utvikle nye og kreative konsepter. Dette burde gjelde alle spillutviklere.

Lenke til kommentar

I en FPS er det "mannen som styrer musa" som avgjør hvor god man er til å treffe. I et rolle spill er det dine stats som bestemmer hvordan dette fungerer. Du skal ikke samme hva klare et headshot med bue som level1 karakter på medium avstadnd. Som en person med max level og max skills bør man jo klare et kritisk hit med bue på omtrent annenhert skudd samma hvor dårlig du er til å peke med musa.

 

Hvordan fungerer ranged weapons i vanlige MMORPG'er i dag? Uten å ha noe erfaring med ranged weapons i MMORG'er så ser jeg før meg at de kanskje bør fungere på følgende måte i Fallout:

 

Ser for meg at man rett og slett bare må få opp en jævelig svær firkant på skjermen med noe autoaimgreier. Har man dårlige stats så treffer man dårlig har man gode stats så blir det kritiske hits innen for det objektet man autoaimer på. Det må for all del ikke bli sånn at den som er kjapp til å svinge med musa også er bedre enn sine stats og level skulle tilsi. Spent på hva slags strategi de har for å løse combat når initiativ er vikitg i fallout1 og 2. Husker man med riktige sats kunne bevege seg fortere og skyte fler ganger innenfor en runde enn motstanderer. Spennende blir det for all del. Håper de gjør en grundig jobb med betatesting av forskjellige combatmodeller, slik at man kommer ut med et skikkelig bra spill i andre enden.

 

Forventningene er virkelig i høysetet for dette og Berthedas Falloutspill. Det er vel omtrent bare Duke'Nukem som er mer hypet og etterlengtet enn Falloutspillene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...