Gå til innhold

Nye oppdateringer fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da var det vel det Windows Update lastet ned på pcen min i går da. :)

9284040[/snapback]

 

 

Folk kan vel igrunn si hva dem vil om MS og deres programmer.. Men sålangt er vel MS den eneste produsenten som tar sikkerhet på alvor dvs jevne sikkerhetsoppdateringer ;D

Lenke til kommentar
Folk kan vel igrunn si hva dem vil om MS og deres programmer.. Men sålangt er vel MS den eneste produsenten som tar sikkerhet på alvor dvs jevne sikkerhetsoppdateringer ;D

9284161[/snapback]

Er Microsoft den eneste produsenten som tar sikkerhet på alvor? Det er da bare tull.

9284254[/snapback]

Ja, Microsoft er ikke en gang den eneste produsenten som releaser oppdateringer for å tette igjen potensielle sikkerhetshuller i programvaren, det gjøres både for MacOS og Linux. (Selv om det ikke får så mye mediaoppmerksomhet.)

 

Men det er vel ikke helt feil å si at Microsoft er den eneste produsenten (av OS) som har et stort, potensielt sikkerhetsproblem.

Lenke til kommentar
Da var det vel det Windows Update lastet ned på pcen min i går da. :)

9284040[/snapback]

 

 

Folk kan vel igrunn si hva dem vil om MS og deres programmer.. Men sålangt er vel MS den eneste produsenten som tar sikkerhet på alvor dvs jevne sikkerhetsoppdateringer ;D

9284161[/snapback]

 

Hvor i all verden får du dette fra? :no: Min erfaring er heller at man må vente i en evighet før de retter opp kjente hull. Og for å da ikke begynne å snakke om hull som bare de veit om, de blir bare hysjet ned.

Lenke til kommentar
Da var det vel det Windows Update lastet ned på pcen min i går da. :)

9284040[/snapback]

 

 

Folk kan vel igrunn si hva dem vil om MS og deres programmer.. Men sålangt er vel MS den eneste produsenten som tar sikkerhet på alvor dvs jevne sikkerhetsoppdateringer ;D

9284161[/snapback]

Det er noe av det største tullet jeg har hørt. Man får og jevne sikkerhets oppdateringer til f.eks Linux, det er bare det at sikkerthets oppdateringer til Windows får mye mer PR. Windows bruker og som sagt mye lengre tid på å fikse kjendte hull.

Lenke til kommentar

I det hele tatt er det idiotisk å bry seg om disse oppdateringene, jeg har kjørt en WinXP boks uten noen oppdateringer (det kjører ennå) men med AV og brannmur, denne står på 24/7 og alltid koplet til nettet det har aldri kommet verken virus eller annen skummel programvare såvidt meg bekjent (som jeg har merket iallefall).

 

Jeg mener at alle systemer er utsatt, ikke pga dårlig koding, men pga vedkommende som sitter mellom skjermen og stolryggen åpner og trykker på linker eller annet som de ikke burde.

 

Jeg har også en Vista Home Premium boks kjørende, den også stort sett 24/7, der har jeg på automatiske oppdateringer, AV og integrert brannmur, aldri hatt noen problemer relatert til virus el. på den heller.

 

En pc er ikke tryggere enn det brukeren gjør den til..

 

Syntes det er bra med oppdateringer, det viser at produsenten (MS, Apple, etc) forsatt jobber med å forbedre systemet.

Lenke til kommentar
Folk kan vel igrunn si hva dem vil om MS og deres programmer.. Men sålangt er vel MS den eneste produsenten som tar sikkerhet på alvor dvs jevne sikkerhetsoppdateringer ;D

9284161[/snapback]

Nå spør jeg bare om en ting. Kan du komme med en kilde? Jeg har liten tro på at MS er de som tar sikkerhet mest på alvor. Se bare på linux, det kommer da sikkerhetsoppdateringer jevnlig der også. Og evt sikkerhets hull i linux blir da mye fortere tettet enn hullene i MS systemer.

 

jvc1986: Du sier noe der, men man kommer ikke unna det faktumet att MS systemer er mye mer sårbare enn fks Mac eller Linux :)

Lenke til kommentar
I det hele tatt er det idiotisk å bry seg om disse oppdateringene, jeg har kjørt en WinXP boks uten noen oppdateringer (det kjører ennå) men med AV og brannmur, denne står på 24/7 og alltid koplet til nettet det har aldri kommet verken virus eller annen skummel programvare såvidt meg bekjent (som jeg har merket iallefall).

 

Jeg mener at alle systemer er utsatt, ikke pga dårlig koding, men pga vedkommende som sitter mellom skjermen og stolryggen åpner og trykker på linker eller annet som de ikke burde.

 

Jeg har også en Vista Home Premium boks kjørende, den også stort sett 24/7, der har jeg på automatiske oppdateringer, AV og integrert brannmur, aldri hatt noen problemer relatert til virus el. på den heller.

 

En pc er ikke tryggere enn det brukeren gjør den til..

 

Syntes det er bra med oppdateringer, det viser at produsenten (MS, Apple, etc) forsatt jobber med å forbedre systemet.

9285151[/snapback]

Greit at de jobber med å løse problemet, men jeg syns de gjør en ganske dårlig jobb, de bruker som sagt ganske lang tid. Jeg og kjører Windows med AV og integrert brannmur, jeg får heller ikke virus da. Men i Linux har jeg kun integrert brannmur, AV har jeg ikke installert. Der får jeg heller ikke virus. I Linux kan du trykke på mange linker du ikke burde, uten å få problemer. Mitt poeng er: Linux er et tryggere og mer stabilt system uansett hvordan du vrir og vender på det.

 

Edit: Jeg syns og MS skulle jobbe litt med stabiliteten i Windows.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvorfor bli enhver nyhet om windows automatisk omgjort til en Microsoft vs. Linux tråd ? ..sukk

 

Og hvorfor er egentlig dette en nyhet ? det i seg selv burde vel si noe om hyppigheten av disse oppdateringene ?

Lenke til kommentar
Og hvorfor er egentlig dette en nyhet ? det i seg selv burde vel si noe om hyppigheten av disse oppdateringene ?

9288936[/snapback]

Microsoft gir ut haugevis av oppdateringer for å tette de hullete OSene sine, så at det går lang tid mellom hver utgivelse skyldes snarere at de slår sammen mange oppdateringer en gang i måneden.

 

Personlig foretrekker jeg heller å få oppdateringer med en gang. Noen syns kanskje det er kjipt å installere oppdateringer hele tida (med påfølgende rebootinger), men da kan man jo bare utsette installasjonen om man vil. Det er verre å gå den andre veien.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hvor stor er den oppdateringspakken som nå kom? Mener jeg har lest at denne skulle være på 45MB også kom det 2 stk i forrige uke på 12MB dette skulle bli 57MB. Eller det feil?

 

Nesten en SP1 dette... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...