Gå til innhold

Compiz Fusion 0.5.2 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes compiz fusion har stort potensiale, men på min relativt mainstream'e PC har jeg gått tilbake til Beryl 0.3. Med beryl har jeg ikke antydning til "hakking", mens CF gir det ved rotering av kube og lignende "animasjoner". Gleder meg til (hvis) de ornder dette. Switcher-plugin ser forøvrig veldig interessant ut. Håper noen Windows fanboys ser den videoen. :)

Lenke til kommentar
Det var kjekt å høre. Sitter ikke på noe Linux system, så jeg får ikke testet det ut, men har planer om å kjøpe en brukt maskin hos noen jeg kjenner, noe som kan forvandles til en Linux maskin.

9283690[/snapback]

 

Bare maskinen ikke har ati skjermkort, da ati driverene mangler viktige ting for å kjøre skrivebordseffekter ordentlig ;)

Lenke til kommentar
Det var kjekt å høre. Sitter ikke på noe Linux system, så jeg får ikke testet det ut, men har planer om å kjøpe en brukt maskin hos noen jeg kjenner, noe som kan forvandles til en Linux maskin.

9283690[/snapback]

 

Bare maskinen ikke har ati skjermkort, da ati driverene mangler viktige ting for å kjøre skrivebordseffekter ordentlig ;)

9284629[/snapback]

 

 

 

 

faen eller da skjønne æ alt me koffer ikke den jævla pcen skulle greie og kjøre alle effekene orntlig.

 

har et gammelt radeon exs 256 MB skjermkort men har fått bestilt (XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz)

 

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331406

 

 

så håpe det vil gå glatt og kjøre linux no:P :)

Lenke til kommentar
Hvordan er det med intel 915 integegrert skjermkort da?

 

Hva er eventuelt billigste nvidia kort som vil få det til å snurre bra?

(Tenker nå kun på disse effektene, og mulighet for 2 skjermer.)

9285513[/snapback]

 

Brukte 915 integrert skjermkort på en tidligere laptop med compiz og det fungerte helt greit, hakket litt nå og da men trur ikke det var skjermkortet som var flaskehalsen...

Lenke til kommentar
Hvordan er det med intel 915 integegrert skjermkort da?

 

Hva er eventuelt billigste nvidia kort som vil få det til å snurre bra?

(Tenker nå kun på disse effektene, og mulighet for 2 skjermer.)

9285513[/snapback]

 

Det kjører superglatt (> 200 fps) på min MacBook med GMA950-skjermkort, et billig nVidia-kort eller et ikke alt for gammelt integrert intel-kort bør klare det rimelig fint også. :)

Lenke til kommentar

Bare maskinen ikke har ati skjermkort, da ati driverene mangler viktige ting for å kjøre skrivebordseffekter ordentlig  ;)

9284629[/snapback]

 

Compiz Fusion fungerer helt greit her, med et ATI Radeon 9800 Pro og de åpne x.org-driverne. Det er mulig at noen effekter ikke fungerer helt (jeg får f.eks. ikke skalert videobilder når jeg zoomer ut, men kanskje dette har med XV-pluginen til mplayer å gjøre?), men kuben, wobbly windows, gjennomsiktighet, osv. går helt greit og uten plagsom hakking (kuben har litt i enkelte tilfeller).

Lenke til kommentar
Bare maskinen ikke har ati skjermkort, da ati driverene mangler viktige ting for å kjøre skrivebordseffekter ordentlig  ;)

9284629[/snapback]

I call bullshit.

Fungerer glatt på ATi x1600 mobility i XGL, med fglrx-driveren.

9288339[/snapback]

 

XGL er vel litt ekstra herk og sette opp er det ikke? For å ikke nevne at det krever mer av CPU...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...