Gå til innhold

Norsk Mobil Wimax er rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske stor forskjell på hastighetene nevnt i artikkelen og det som står på hjemmesiden til NextNet...

 

I artikkelen står det:

Nextnet har allerede tilbudt vanlig Wimax lenge, med hastigheter på rundt 12 Mbps og oppover.

 

Men hastighetene på hjemmesiden til Nextnet er som følger:

Trådløst bredbånd - asynkront

PA 1100/256 kbps

PA 2100/512 kbps

PA 3000/512 kbps

 

Trådløst bredbånd - synkront

PS 1100/1100 kbps

 

Trådløst mobilt bredbånd  NYHET!

PN 1500/350 kbps

 

Er det jeg som trenger briller eller er det noe som ikke stemmer helt her?

Lenke til kommentar

Nå er vel sikkert ikke Nextnet så mye forskjellig fra alle andre. De har vel oppgitt teoretisk makshastighet for teknologien ;-)

 

Og nei, hele redaksjonen til Amobil sitter ikke i Bergen smile.gif
Hjelper ikke å sitte i Trondheim. Selv om det er en fin by... Det er fortsatt like langt til Gjøvik, (Må for all del ikke forveksles med: )Østre/Vestre Toten, Hamar osv ;)
Lenke til kommentar
Nå er vel sikkert ikke Nextnet så mye forskjellig fra alle andre. De har vel oppgitt teoretisk makshastighet for teknologien ;-)

 

Og nei, hele redaksjonen til Amobil sitter ikke i Bergen smile.gif
Hjelper ikke å sitte i Trondheim. Selv om det er en fin by... Det er fortsatt like langt til Gjøvik, (Må for all del ikke forveksles med: )Østre/Vestre Toten, Hamar osv ;)

9283144[/snapback]

 

Tenker vi heller sier Oslo jeg :)

Nå ble det en smule off topic. Men saken er i hvertfall rettet.

Endret av Crocie
Lenke til kommentar

endelig :D

Slutten på hullete og ødlagte veier etter Telenor, upc, canal digital, Lyse har vært på fære :D

posetivt :D

men ellers så har jeg på følelsen av at dette fort får samme problem som adsl nette... kraftig overbelastning og viss dette detter ut, er det sikkert ikke bare å gå inn på systemet å kjøre reboot for å få det opp igjen :p

 

det jeg har lest er at tyholdt tårne i trondheim ble winmax testet/er

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
hm... hvordan vil det fungere f.eks. å bruke denne teknologien som infrastruktur til en vpn mellom f.eks. bygg eller avdelinger på relativt korte avstander (underkant av en kilometer)?

 

Må man ha rettningsstyrte antenner?

9288541[/snapback]

 

Vil det ikke være grenseløst mye bedre med vanlig WLAN? Billigere, høyere kapasitet, lettere tilgang på utstyr, ikke behov for ekstern mottaker ++. :)

Lenke til kommentar
hm... hvordan vil det fungere f.eks. å bruke denne teknologien som infrastruktur til en vpn mellom f.eks. bygg eller avdelinger på relativt korte avstander (underkant av en kilometer)?

 

Må man ha rettningsstyrte antenner?

9288541[/snapback]

 

Vil det ikke være grenseløst mye bedre med vanlig WLAN? Billigere, høyere kapasitet, lettere tilgang på utstyr, ikke behov for ekstern mottaker ++. :)

9288946[/snapback]

 

 

Nja, det kommer an på. Det er derfor jeg spør om rettningstyrte antenner. Har prøvd med "vanlig wlan" med point-til-point utstyr før, og det har ikke vært stabilt nok. Hadde problemer med at antennene gled utav posisjon ved dårlig vær (noe som skjer litt for ofte her omkring) og når det ble noe kødd med masta, måtte vi vente over en uke på reparasjon.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...