Gå til innhold

Programtips: VLC media player


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mplayer c  (guliverkli), som også er et open source prosjekt er nok myye bedre enn VLC.

 

mplayer er den samme mediaspillern som XBMC bruker, og spiller ALT!

Den er til og med en utmerket DVD avspiller.

 

Og hvor stor?.. Den er kun en .exe fil på litt over 2 mB..

 

Les mer på wiki.

 

last ned

 

Du som skrev artikkelen.. vennligst bytt ut VLC med MPC.

9276062[/snapback]

 

Alle vet at VLC har en hel flod av muligheter i forhold til MPC. Helt useriøs kommentar i denne tråden å si noe sånnt.

 

sjekk ut begge programmene grundig før du kommer med en slik påstand :roll:

Lenke til kommentar
Fullstendig tåpelig kommentar. Om du ikke har prøvd VLC, så ser jeg ikke helt hva du har her å gjøre med utelukkende tull om at et annet produkt er bedre enn det som diskuteres.

 

Media Player Classic er sammenlignbar med VLC, og det er det.

9276088[/snapback]

 

Helt enig. Jeg har VLC installert fordi den spiser H264 materiale uten å tenke. Har også CCCP installert siden jeg ønsker å bruke Windows Mediaplayer 11 (ja, jeg er en av dem). Mediaplayer Classic er det lenge siden jeg har brukt, men forstår det sånn at den er like alt etende som VLC. Derimot så byr VLC på langt mer funksjonalitet under skallet enn MPC. F.eks streaming (som den var ment som) over nettet og andre muligheter for å stille filter til lyd og bilde. Den er kanskje verdens mest komplette avspiller for de som liker å fikle med avanserte innstillinger, samtidig at den kan fungere uten codecs, hvilket mange ser på som en stor fordel.

 

Men å si at VLC nok er dårligere enn andre programmer uten å ha prøvd blir temmelig bak mål. Siste versjon av VLC støttes også i Vista (nå skifter ikke Vista theme).

Lenke til kommentar

Tja, det jeg liker best med MPC er hurtigtaster og Favoritter. Dvs. man kan se en tv serie, og om man vil gjøre noe annet, så slenger man opp ep'en på favoritter, og det blir lagra nøyaktig hvor det var du lagra den i avspillinga. Særdeles gunstig.

Kan VLC gjøre dette? Ser ikke noen "favoritter" eller "bookmarks" meny på skjermskuddet så..

Endret av Roy E
Lenke til kommentar

Har ikke brukt VLC så mye, men jeg vet i hvertfall en svakhet... Filmer som jeg har tatt opp med mitt Canon Powershot S70 (.avi-filer, kompresjon ukjent) hakker noe usannsynlig med VLC da jeg prøvde det. Winamp, MPC og Windows Media Player klarte å spille filmene smertefritt. Mulig dette har bedret seg i en nyere versjon, men jeg holder meg uansett til MPC da denne har alle funksjoner jeg trenger og støtter alle format jeg har kastet til den hittil.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...