Gå til innhold

To nye Blackberry-er til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Off-topic

 

Vel, jeg syntes faktisk Blackberry er vanvittig oppskrytt. Jobber man i et større firma og må ha god mailfunksjonalitet ser jeg faktisk ingen grunn til å ikke bruke en terminal med WM på og en exchange server. De er utrolig ålreite på akkurat dette, samt at de virkelig sparker rumpen til Blackberry når det kommer til spesifikasjoner og pris vs. effektivitet. :)

Lenke til kommentar
Nei, og ikke har jeg noen planer om det heller. Høres like spennende ut som å kjøre Toyota i den kommunale etaten. :D

9281925[/snapback]

Hva gjør du i en BlackBerry tråd, da?

9283317[/snapback]

Har rota meg bort, he he. Telefonen er bra den, hvis e-mail på farten er det du er ute etter (tekst). I Europa er sms et mye bedre alternativ mht teksting. Ellers er htc bedre på alle måter. Sist jeg prøvde RIM fantes ikke norsk tastatur for eksempel, heller ingen planer for å lage det.

Lenke til kommentar

I USA har det tradisjonelt vert mye mer praktisk og billigere å sende e-post enn sms på mobilnettet. Hovedårsaken til dette er nettopp RIM med sine blackberry. I Europa har det vert stikk motsatt.

 

I dag er det hipp som happ. Selv helt normale telefoner med helt normale abonementer kan få e-post med maks 5 min forsinkelse, og all push-email teknologien som RIM tradisjonelt var enerådende på finnes nå i forskjellige varianter for alle operativsystemer. For ikke å snakke om hva google, yahoo med flere kommer med etter hvert, og her er java stikkordet, ikke hvilket OS telefonen måtte kjøre.

 

Den ultimate smartphone i dag er forøvrig den nye tytn fra htc, ikke noe gammelt oppjazza rim-rask

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt både en rekke ulike HTC/windowsmobiler, Palm Treo, Nokia e61, P990 (og før det P910). Blackberry slår dem ned i støvlene om man skal ha mobil epost.

1) Batteri. På andre mobiler tar man fort knekken på batteriet om man vil ha push email, selv med svært lite samtaler. Selv e61 gav opp relativt fort. På blackberry kan du gå en uke uten lading med push email om du ikke snakker så mye.

 

2) Håndtering av mange epost adresser. Fungerer mye bedre på blackberry enn hos andre. Alle mailer fra alle adresser går inn i samme inbox (eller kan separeres i egne om man ønsker det).

 

3) Integrasjon av all messaging. Mailer og SMS, dvs all messaging, kan om man vil integreres i samme inbox. På en blackberry er det ikke noen forskjell på mail og SMS. Alt sendes og mottas med samme applikasjon.

 

3) Brukervennlighet. Operativsystemet på blackberry er ekstremt effektivt og intuitivt. Man begynner å taste ett navn, får det opp som alternativ, trykker på en knapp og får valg om man vil SMS, ringe til, maile, MMSe etc denne personen. Intuitivt og enkelt.

Lenke til kommentar

Har også brukt Blackberry, samt en rekke forskjellige push-løsninger til både Windows og Symbian telefoner. Blackberry slår knock-out på alle disse. Greit at de ser kjedelig ut, og ikke har spesifikasjoner i samme liga som andre telefoner, men for kjernemarkedet til Blackberry er dette uvesentlig. Så lenge epost funksjonaliteten fungerer så godt som den gjør, kunne Nokia/HTC osv. stappet omtrent hva de ville inn i telefonene sine uten at det spiller noen rolle.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...