Gå til innhold

Slår sammen pumpe og blokk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ouch! Tror jeg hadde slipt den blokka der noe grundig før jeg hadde tatt den i bruk. Tror det er noe de fleste har tid til hvis de bruker en ørliten halvtime/time på det "lille ekstra". Hadde skaffet noe annet en HydrX som coolant og, siden jeg har sett at stoffene i det skiller seg etterhvert som tiden går. Pumpen på blokka er litt artig, men ser for meg at det øker temp'en med 1-3 grader. Ellers en helt grei setup... man får det man betaler for.

Lenke til kommentar
Går ikke an å sammeligne Thermaltake og Swiftech. Himmel og hav i kvalitetsforskjell.

9239863[/snapback]

 

I hvem sin favør og hvorfor?

9240063[/snapback]

 

Det lurer jeg også på ?

 

Jeg har forresten helt fin temp på cpu bare det at resten av komponentene blir så himla varme er jeg redd pågrunn hav den høye tempen inne i kabinettet, så vannkjøling vil jo ta varmen med seg ut av kabinettet sånn at det blir kjøligere, og da spiller det ikke lenger noen rolle om jeg ikke har så bra kab kjøling alikevell, så det jeg kunne tenke meg og spør om er: er det noen av dere som har noen anelse om hor my tempen kommer til og synke i kabinettet hvis jeg får meg vannkjøling, hadde 30-35c i sommer, forstår d sikkert kan vær litt vanskelig og svare på. (Gjelder bare vannkjøling til cpu da)

Lenke til kommentar
Er det ikke greiere å ha pmpe sammen med radiator og tank?

 

AtW

9240223[/snapback]

Ja, nettopp.

 

Hvordan er det å sette en vibrator (les: pumpe) ned på cpu/hovedkort og skru den fast? Er det noe særlig bra i lengden? For ikke å snakke om lyden det vil generere... Eller er jeg helt på jordet her?

Lenke til kommentar

Leste testen, og ble ganske positivt overrasket over resultatene. Men den blokken så langt fra plan ut :p.

 

Hvordan er det å sette en vibrator (les: pumpe) ned på cpu/hovedkort og skru den fast? Er det noe særlig bra i lengden? For ikke å snakke om lyden det vil generere... Eller er jeg helt på jordet her?

Hvis du skal integrere pumpen i vannblokken, krever det at pumpen er veldig liten. Vil tro at det er veldig mye vanskeligere å lage en stillegående pumpe med de måla.

Lenke til kommentar
Går ikke an å sammeligne Thermaltake og Swiftech. Himmel og hav i kvalitetsforskjell.

9239863[/snapback]

 

I hvem sin favør og hvorfor?

9240063[/snapback]

Gjett..! -Jeg har et Tt sett og vannblokka skal ut!! Pumpa, radiator og tank er ikke så ille derimot. Bortsett fra at pumpa og tank er plasskrevende...

Lenke til kommentar

Mmm, Swiftech er regnet som noe mer high-end enn Thermaltake. De spesialiserer seg på kjøling, og bør vite hva de driver på med. I det siste, derimot, har jeg blitt litt skuffet over de p.g.a. at enkelte av vannblokkene deres har ikke vært så grådig fine "out of the box". Leste også en forum artikkel hos OC.com (tror jeg) som viser at ApogeeGTX blokka til Swiftech har noen problemer med korrosjon som kan være forårsaket av ørsmå lekkasjer (gjerne p.g.a. de bruker kobber og aluminium i blokken sin). Skulle gjerne ha postet link, men jeg fant det ut for noen dager siden mens jeg var på utkikk etter ny CPU blokk og har søkt forgjeves i to timer for å finne frem til artikkelen. :roll:

 

Danger Den og D-Tek er vel de to som ligger best an for øyeblikket. Temp forskjellen mellom de og Swiftech sin ApogeeGT og GTX var vesentlig i forhold til prisforskjellen. Swiftech sine pumper, derimot, er veldig pålitelig.

 

Heh, needless to say, dager med research lønner seg alltid... ;)

 

 

EDIT: Skriveleif.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Har selv det lignende settet i fra Thermaltake med 80mm radiator, og pumpe i blokka.

For og si det sånn så bråker pumpa mere enn stock vifta på C2D prossesoren min.

 

Pumpa gikk på 2200rpm da jeg sakka den til 1200rpm var den lydløs og kjølte ennå, ca10grader kaldere enn stock kjølern, og dette med en 11db 80mm vifte på radiatoren.

Lenke til kommentar

Mmm, det er D-Tek som produserer FuZion CPU blokka. Anbefaller den i aller høyeste grad. Må nok bestille den fra USA, men det man betaler for er ingenting i forhold til det man må punge ut med for en "helt ok" vannblokk her til lands (moms/tollavgifter tatt med i beregning).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...