Gå til innhold

Motorola lanserer Linux-plattform


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skikkelig kult. Har en N800 som jo kjører linux, og ergaringen med den tilsier at min neste mobil ganske sikkert blir en Motorola (eller Neonode evt iPhone, he he)

 

Men hva med den qtopia saken til trolltech? Er den skrinlagt?

Endret av sgiga
Lenke til kommentar
Ja, den ser jo også kul ut, hvis den overlever lenge nok til at den kommer hit.

9239248[/snapback]

 

tiden får vise...

 

men jeg tror ikke du vil se den med noen form for bindingstid her i landet.

men det blir nok fullt mulig å bestille den fra:

 

www.openmoko.com

 

forøvrig så har jeg en feel av at dette blir linux i bunn men ellers like lukket som alt annet. motorola skal jo prøve å selge disse til forskjellige mobiloperatører, og da spesielt i usa. og om dem ikke kan skru av funksjoner sånn at dem forblir skrudd av så virker det som dem ikke vil ha dem der borte.

Lenke til kommentar
Kjikka litt nermere på den openmoko. Er redd for at jeg må ha en sånn også. De har jo allerede solgt ut alt de har og vel så det. Jeg var ikke klar over at tom. hardware er helt åpen og lagt til rette for hacking.

9244398[/snapback]

da kan du spørre deg selv

Hvorfor har windows mange tusen flere trusler enn linux os har?

Lenke til kommentar
Kjikka litt nermere på den openmoko. Er redd for at jeg må ha en sånn også. De har jo allerede solgt ut alt de har og vel så det. Jeg var ikke klar over at tom. hardware er helt åpen og lagt til rette for hacking.

9244398[/snapback]

 

den utgaven som er sluppet nå er for utviklere. den kan knapt nok ringes med iirc.

 

det skal komme en ny utgave i september eller oktober, med wifi til og med, som er ment for den generelle forbruker.

 

stay tuned ;)

 

forøvrig, om en er ute etter hackable hardware:

http://www.engadget.com/2007/07/31/bug-lab...ics-on-its-ear/

 

om disse folka kommer i gang med det dem planlegger kan det bli morsomt å være maskinvareentusiast :D

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Mer korrekt info viser at openmoko ligger ca ett år etter skjema, og at de enda ikke har fått produsert mer enn en håndfull telefoner. Til dags dato har ingen noensinne hatt en eneste telefonsamtale med en openmoko. Videre er visst hele prosjektet et eneste rot.

 

Prosjektet ligner derfor mer på vapourware enn et solid prosjekt, og det er jo synd.

Lenke til kommentar
Mer korrekt info viser at openmoko ligger ca ett år etter skjema, og at de enda ikke har fått produsert mer enn en håndfull telefoner.

Hvor har du denne infoen fra? Men det er nok en stund til det kommer en ikke-utvikler utgave, det er nok sant.

 

Til dags dato har ingen noensinne hatt en eneste telefonsamtale med en openmoko. Videre er visst hele prosjektet et eneste rot.

Prosjektet ligner derfor mer på vapourware enn et solid prosjekt, og det er jo synd.

9254742[/snapback]

 

Tillatt meg på presentere et motbevis:

http://www.youtube.com/watch?v=wgUZSwOWMEM

 

Ser veldig lite ut som vapourware for min del. Dette er ikke akkurat smarttelefonenes DNF. Ihvertfall ikke enda.

Vi forøvrig vise til en post på planetOpenmoko 10 juli som sier:

 

"So we are finally selling hardware now. This is mainly a good thing, since we show that this device is not just vapourware."

 

//Torgeir

Lenke til kommentar
Mer korrekt info viser at openmoko ligger ca ett år etter skjema, og at de enda ikke har fått produsert mer enn en håndfull telefoner. Til dags dato har ingen noensinne hatt en eneste telefonsamtale med en openmoko. Videre er visst hele prosjektet et eneste rot.

 

Prosjektet ligner derfor mer på vapourware enn et solid prosjekt, og det er jo synd.

9254742[/snapback]

 

utvikler utgaven er nå ute i store kvanta.

 

folka som har følt for å føre seg opp som eier av utvikler utgaven på wikien til openmoko.org:

http://wiki.openmoko.org/wiki/P1_Owners

 

du finner til og med noen nordmenn på den listen. kan jo jage opp dem og se om dem mener saken er vaporware :roll:

 

og den generelle bestillingsiden har jeg linket til før. og det ser ikke ut at dem har noen notis på utsolgt (selv om det ble feilaktig påstått at dem hadde gjort det for en tid siden).

 

ja det tok sin tid å dra i gang dette. men når vi snakker om en telefon som skal være så open som mulig, med mest mulig maskinvare støttet av åpne drivere osv, så tar ting tid.

 

spørsmålet nå er hvor lang tid det vil ta for dem å få ut utgave to som er ment for generelt forbruk. den skal til og med komme med wifi ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...