Gå til innhold

DirectX skal oppgraderes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten "kalender":

 

- De første skjermkortene med Microsofts Direct3D X10.0 ble lansert 8. november 2006, for 9 måneder siden.

 

- Det første operativsystemet som kunne ta i bruk Microsofts Direct3D X10.0 ble lansert 29. januar 2007, for drøyt 6,5 måneder siden.

 

- Den første driveren for enkle skjermkort som kunne ta i bruk Microsofts Direct3D X10.0 ble lansert 30. januar 2007, for drøyt 6,5 måneder siden.

 

- Den første grafikkdemonstrasjonen av Microsofts Direct3D X10.0 ble lansert 20. februar 2007, for knapt 6 måneder siden.

 

- Den første spilldemoen som tar i bruk Microsofts Direct3D X10.0 ble lansert 16. mai 2007, for knapt 3 måneder siden.

 

- Den første driveren som kan bruke Microsofts Direct3D X10.0 i SLI-modus ble eller blir lansert den ?? (Den var ikke lansert per 23. april)

 

- Det første spillet som kan bruke Microsofts Direct3D X10.0 ble lansert den 1. juni 2007, for drøyt 2 måneder siden og nesten 7 måneder etter de første Dx10-kortene ble lansert.

 

- Det første spillet som kan bruke Microsofts Direct3D X10.0 effektivt og få enten merkbart bedre bildekvalitet eller ytelse ved å velge Dx10 fremfor Dx9 blir lansert ??

 

Hvor mange måneder tipper dere det tar fra Dx10.1-kortene blir lansert til man får god nytte av det i spilltitler som er på markedet?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
- Den første driveren  for enkle skjermkort som kunne ta i bruk Microsofts Direct3D X10.0 ble lansert 39. januar 2007, for drøyt 6,5 måneder siden.

finn en feil? :p

 

- Det første spillet som kan bruke Microsofts Direct3D X10.0 blir lansert den ??
company of heroes var det første til å ta i burk dx 10.0 Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
- Den første driveren  for enkle skjermkort som kunne ta i bruk Microsofts Direct3D X10.0 ble lansert 39. januar 2007, for drøyt 6,5 måneder siden.

finn en feil? :p

 

- Det første spillet som kan bruke Microsofts Direct3D X10.0 blir lansert den ??
company of heroes var det første til å ta i burk dx 10.0

9233731[/snapback]

 

finn 2 feil :p

Lenke til kommentar

Mange ventet i over et år på de første skjermkortene som skulle støtte DirectX 10, og hittil har vi så vidt begynt å se det i bruk.

 

At Microsoft utbedrer DirectX ser jeg på som positivt, men kanskje nettopp det at DirectX 10 kun er tilgjengelig for Vista gjør det mindre populært. :hmm:

Lenke til kommentar
Mange ventet i over et år på de første skjermkortene som skulle støtte DirectX 10, og hittil har vi så vidt begynt å se det i bruk.

 

At Microsoft utbedrer DirectX ser jeg på som positivt, men kanskje nettopp det at DirectX 10 kun er tilgjengelig for Vista gjør det mindre populært. :hmm:

9234236[/snapback]

Det har nok noe med saken å gjøre ja, men ellers er det ikke noe nytt at slike ting er noe som tar tid.

Lenke til kommentar
Så de som sitter med HD2900XT får ennå ikke bruk for hardware tesseleringen som ATI har satset sterkt på?

 

Lukter fluer i mosen rundt DX.

9235554[/snapback]

hvordan lukter man fluer i mosen? :dontgetit:

 

det kommer en oppgradering av dx 10.1 til ikke lenge etter service pack 1 og da vill tesseleringen fungere...

Men uansett er hardwaren litt for tidlig syns jeg med tanke på at amd/ati lanserer ny serie i 1 kvartal av 2008

 

noen som vet når nvidia har planer om å slippe neste generasjon?

Vurderer å hoppe over dx10 generasjonen og vente på neste :)

Lenke til kommentar
At Microsoft utbedrer DirectX ser jeg på som positivt, men kanskje nettopp det at DirectX 10 kun er tilgjengelig for Vista gjør det mindre populært. :hmm:

9234236[/snapback]

I følge en statistikk jeg skrev om i den store Vista-tråden så hadde Vista en markedsandel på 4,5% i juni på verdensbasis. Det skulle vel bety drøye 5% nå. Når man tenker på at bare en liten del av disse igjen har et Dx10-kapabelt skjermkort så tror jeg ikke spillprodusentene ser det helt store hastverket med å få Dx10 på plass ennå.

 

VikinGz: Skrivefeilen er fikset. Det skulle være 30. januar og ikke 39. :)

 

Company of Heros er lagt til i lista.

Lenke til kommentar
- Det første spillet som kan bruke Microsofts Direct3D X10.0 blir lansert den ??
company of heroes var det første til å ta i burk dx 10.0

9233731[/snapback]

Gratulerer VikinGz du har fikset ett nytt verb (eller hva det heter på "grammatisk").

 

Han mener vel at Company of Heroes bruker DirectX 10.0 som burka.

Endret av G
Lenke til kommentar
Hvor mange spill benytter seg av tesselering i dag? Jeg regner jo med at de som sitter på HD2900XT gjerne vil vite om disse.

9239265[/snapback]

Ingen, og det er usikkert om det noengang vil bli brukt med R6xx. Kanskje med Xbox360 - PC multiplattform spill da Xenos også har dette.

AMD har dog ikke gjordt noe stort av dette og ifølge dem var dette noe lite og enkelt å implentere (sikkert hvorfor selv RV610 har dette).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...