Gå til innhold

Leveringstull med Playstation 3 hos Lefdal


Anbefalte innlegg

Fredag i forrige uke bestilte jeg meg en Playstation 3 startes kit hos lefdal på nett. Dette er min historie.

 

 

Etter å ha deltatt på en prisjakt hos på PS3 hos avforum, kom det frem at Elkjøp og Lefdal lanserte en starters kit til en rimelig penge. Pakken innholdt ekstra kontroller og 3 spill. Dette til prisen 5795 kroner.

 

Da lefdal reklamerer med ”collect at Store”, tenkte jeg å ring de nettbutikken for å høre om jeg kunne hente det på Lefdal Alna. Her begynner morroa. For det første var dette pakketilbudet ikke mulig å hente i butikk (Bryter her med egen markedsføring), og at tilbudet kun gjaldt over nett (fair enough). I samtale med en uhyre elendig telefonsupport prøver jeg å bestille PS3 pakka, da han vissnok skulle få den raskere frem til meg (merkelig at jeg kan komme før noen ved å betille pr telefon, er ikke dette ulovlig sniking). Etter mye om og men, skulle plutselig han ha frakt og bestillingskostnader som gjorde at pakka kosta nærmere 6000 NOK. Dette ble så dumt at jeg bare la på telefonen, da det begynte å grense til svindel.

 

Bestilte da pakka på nettbutikken til www.lefdal.com , da jeg allikevel var inne og snoka der. Totalt inklusiv frakt til mitt postkontor var da 5795 NOK. Bra deal, tenkte jeg. Varen var dessuten på lager og levering skulle skje innen 3-4 dager. Jeg betalte for øvrig med VISA.

 

Mottar på min mail en ordrebekreftelse fra [email protected] etter en liten stund etter bestilling.

 

Etter dette hører jeg ingenting. Som den ungen jeg er, gledet jeg meg forferdelig til å kunne kjøre ekte 1080p film på min nyinnkjøpte flatskjerm. Dermed sender jeg svar på mailen, hvor jeg etterlyser sporingsnummer på pakken, slik at jeg kan hente den på postkontoret med en gang den er der.

 

Hører igjen ingen ting…..

 

Ringer så kundesenteret på tirsdag. De kunne fortelle meg at de ikke hadde sendt meg PS3 pakken ennå, selv om de reklamerer at den er på lager + reklamerer med en leveringsfrist på 3-4 dager. Jeg bor i Oslo, og har aldri hatt problemer med lange leveringsfrister når jeg handler på nett.

 

Kundebehandler ber meg så oppgi ordenummer. Noe jeg gjør. Overraskende er det ikke samsvar mellom mitt 8 sifra ordenummer og ikke minst at han ønsker bare 6 sifre. Men etter mye om og men finner de meg i systemet.

 

Det har vært lange samtaler her frem og tilbake. Og etter hvert kommer det frem at de faktisk ikke har denne varen inne! Og at det er 87 stykker som venter på denne. De kan ikke engang gi et estimat på når varen kan leveres!

 

Så her sitter jeg og har betalt for en vare, som jeg ikke vet når kommer. Det beste av alt er at det er liten informasjon fra lefdal (riktignok har JEG vært så heldig å få tak i en kundebehandler som har forsøkt å hjelp litt til og som har ringt meg). Lefdal har tydligvis heller ingen tanke om å kompensere oss uheldige som har vært dumme nok til å gå på salgstrikset til lefdal via nett.

 

 

Lefdal og Elkjøp selger nå ikke PS3 i det hele tatt via nett lenger. De fjerner altså varen og gir heller ikke oss som har kjøpt denne noe informasjon rundt dette. Jeg vet at lefdal ikke driver med svindel, men denne kundebehandlingen grenser til Master IT saken vi alle har fått med oss!

 

Så skal dere ha PS3 er kanskje ikke lefdal og elkjøp butikken for dere, da de selger varer som de ikke har, reklamerer for produkter de ikke har, bryter med egen markedsføring på måten du kan hente varen på og sist men ikke minst unnlater å innformere betalende kunder om problemene de måtte ha.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjip sak. Har hørt flere som sliter med levering fra både Elkjøp og Lefdal når det kommer til PS3 etter tilbudet kom på markedet.

 

Er det ikke mulig å få refundert prisen og kjøpe et annet sted? Game, tidligere kjent som Spiderman skal jo ha bra pris nå.

Lenke til kommentar
...

 

Dette til prisen 5795 kroner.

 

...

 

Etter mye om og men, skulle plutselig han ha frakt og bestillingskostnader som gjorde at pakka kosta nærmere 6000 NOK. Dette ble så dumt at jeg bare la på telefonen, da det begynte å grense til svindel.

 

Bestilte da pakka på nettbutikken til www.lefdal.com , da jeg allikevel var inne og snoka der. Totalt inklusiv frakt til mitt postkontor var da 5975 NOK. Bra deal, tenkte jeg.

 

...

9192533[/snapback]

 

 

Akkurat dette får jeg ikke helt til å stemme. Nærmere 6000 nok grenser til svindel, mens 5975 er bra deal...

Lenke til kommentar

Ja, poenget er kanskje å få det under 6000?

 

Dette minner litt om master it saken ja. Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Det du kan prøve er vel å avlyse kjøpet og kjøpe et annet sted. Og så ville jeg tro at pengene dine er sikre ettersom du betalte med visa.

Lenke til kommentar

gidder du å koste på deg tastetrykkene det tar å fortelle oss hvordan det ordnet seg for deg? kom den i posten? fikk du avbestilt og kjøpte heller ett annet sted? eller har du droppet PS3 etter at du ble kristnet av Pål Bryn (www.ta-tilflukt.info) som har giddet å trykke opp 2 030 000 "flyers" og fått de levert til postkasser over hele norge (anntar jeg)?

Endret av capy
Lenke til kommentar
Da lefdal reklamerer med ”collect at Store”, tenkte jeg å ring de nettbutikken for å høre om jeg kunne hente det på Lefdal Alna. Her begynner morroa. For det første var dette pakketilbudet ikke mulig å hente i butikk (Bryter her med egen markedsføring), og at tilbudet kun gjaldt over nett (fair enough).

9192533[/snapback]

 

Her har du mindre orden i sysakene enn Olga på 92, gamlefar.

 

"collect at store" ligger som ett alternativ under "betaling og leveringsform". At ikke dette alternativet tilbys på alle varer er da ikke villedende markedsføring.

 

Villedende markedsføring er når man får beskjed om at en halv liter brus koster 2,-. Men du må betale 20 kroner for å kjøpe den, fordi det ikke er mulig å kjøpe en halv liter brus uten å samtidig kjøpe ett pappbeger til 18 kroner.

Lenke til kommentar

Jeg dro til en lefdal butikk, beklagde min missnøye.

 

Fikk utlevert alt der, med unntak av MotorStorm som de ikke hadde inne. Fikk da Darkness i stedet. Dro innom Elkjøp på vei hjem og henta Motorstorm der. Kjøpte og et par filmer.

 

Min dom på mitt anlegg: Motorstorm kommer til å ødelegge livet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...