Gå til innhold

Omtale av Ship Simulator 2008 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De aller fleste forventer vel at man, i en realistisk sjøfartsimulator, skal kunne synke.

:!:

 

Spillverdenen slutter forresten aldri med å overraske meg med litt rare og spesielle spill. Jeg hadde aldri trodd noe slikt som dette ville blitt gitt ut kommersielt.

 

Er det noen som vet om dette blir brukt som et slags opplæringsmiddel et sted, sånn med tanke på at det er en simulator? Eller er det "bare et spill" dette her?

Endret av Hawko
Lenke til kommentar

Men uansett hvor mye jeg prøver, klarer jeg ikke å forstå hvordan det å se på at et skip beveger seg langsomt fremover i femten minutter kan defineres som god underholdning.(*sitat)

 

Men dette er jo sim ?du har vel prøvd flight eller tog sim,man trenger vel ikke arcade spill for alt skal være moro.Eller rollespille som wow,da får du campe noen timer/dager for items..

 

Vel,sier ikke Ship Simulator er så veldig bra.Men skal ikke være minus får ikke alt skjer i full fart ?Vil man ha det,spiller man andre spill.

 

Virker bare som omtaler ikke liker sim,og da må det bare blir 5/10..

 

Ps:Noen 9-10 spill er dette jo ikke,men 7 hadde vært mere passe for dette spillet !

Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker feil fikk Ship Simulator 2006 eller var det 2007, meget dårlig karakter hos Gamer.no. Jeg finner ikke lnk til omtalen i farten. Dette spillet derimot har fått hele 5/10, er det med andre ord anbefalt å prøve spillet da (demo)? Og er demoen representabel på spillet.

Lenke til kommentar

Har spilt det litt, det er sikkert morsomt for folk som liker simulatorer, og kanskje for sjøfolk selv. Har vært en del på sjøen i alle slags fartøy (min far er kaptein bl.a), men for min del ble det ikke helt det samme som å stå på dekk og kjenne rullingen av bølger og lukten av salt sjø. :p

Lenke til kommentar

Ship Sim er morsomt det, det er ikke 100% realistisk, men er et av få båtspill/simulatorer, og synes at det funker bra for de som faktisk intriserer seg for båter og slikt (bla. meg). Eneste bra båtspill/simulator jeg har prøvd utenom Ship Sim er Virtual Sailor, som er litt mer tillpassningsvennlig enn Ship Sim (lettere å legge inn båter og landskap), men har igjengjeld litt dårligere grafikk og fysikk.

Lenke til kommentar
De aller fleste forventer vel at man, i en realistisk sjøfartsimulator, skal kunne synke.

:!:

 

Spillverdenen slutter forresten aldri med å overraske meg med litt rare og spesielle spill. Jeg hadde aldri trodd noe slikt som dette ville blitt gitt ut kommersielt.

 

Er det noen som vet om dette blir brukt som et slags opplæringsmiddel et sted, sånn med tanke på at det er en simulator? Eller er det "bare et spill" dette her?

9194333[/snapback]

 

Det rareste må jo være Buss-Spillet. Det har jo funnes båtspill (i ca denne utførelsen).

Lenke til kommentar

Jeg kan begynne med at jeg er simfreak, så dette spillet er i utgangspunktet helt i min gate.

Har brukt utallige timer på SS2006 og har gledet meg til å ta en titt på denne simmen.

Har nå spillt i ca. 15 timer og tatt brorparten av missions og seilt litt rundt på egenhånd.

Forbedringene fra SS06 er mest på dette med bevegelser. Det er nå mulig å seile i bølger, men dønninger er et mer riktig ord. Det grafiske er stort sett det samme og ser flott ut.

Nytt i SS08 er at man kan føre en kran. Disse svære som laster containere. Det var ganske gøy å prøve.

Alt i alt er spillet alt for enkelt. Etter alle disse missions, har jeg ikke påført noe skade på mine eller andre fartøy. Fysikken til skipene er stort sett god, men i.o.m. at de ikke svinger uten pådrag på motorer, mister det enormt mye realisme i det man skal legge til kai, det som er det artigste med hele spillet.

En båt svinger selv om den bare glir gjennom vannet, det har de ikke klart å få med. Håper det kommer i en patch.

Ellers er det ingen onlinefunksjon, men de arbeider med den saken.

Har spillt meg lei etter 15 timer altså, og det er ikke bra for en simulator. Synd at det ikke er addons å se frem til, det kunne gjort mye med spillet. Inntil onlinebiten er i orden, får dette spillet samle støv på harddisken.

Det er en bra sim, men det mangler det lille ekstra som får meg til å sitte oppe om nettene ;)

Lenke til kommentar

Dette må være den spede starte på noe nytt.

 

Det jeg kunne tenkt meg var et spill hvor man startet som en liten fisker langs den kanadiske kysten og jobbet seg opp i rekkene og måtte kjenne til områder og artsforhold slik ekte fiskere må.

 

Samt mange områder(spesialisert for krabbefiske, reketråling, laks osv osv) for å finne det med størst økonomisk gevint og muligheter for å bygge seg opp flåter og leie kapteiner og crews med forskjellige skills osv. For å leie folk måtte man prate og gjøre seg kjent med lokale forhold på den lokale pub'en osv osv.

 

Og det viktigste, at spillet har enviroment man ser i filmer som "The Perfect Storm" Hvor man startet som en dekksgutt og hvor stormene virkelig river i balansenervene mens man arbeider på dekk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men uansett hvor mye jeg prøver, klarer jeg ikke å forstå hvordan det å se på at et skip beveger seg langsomt fremover i femten minutter kan defineres som god underholdning.(*sitat)

 

Men dette er jo sim ?du har vel prøvd flight eller tog sim,man trenger vel ikke arcade spill for alt skal være moro.Eller rollespille som wow,da får du campe noen timer/dager for items..

Jeg er litt inne på den problemstillingen i omtalen - dette er en simulator, og derfor er det realistisk med slike ventetider. Men det er fortsatt ikke moro. Mange andre simulatorer gir deg mulighet til å hoppe over perioder der ingen ting skjer (eller gjøre slik at tiden går raskere, som i f.eks. Silent Hunter-spillene), slik at du kan konsentrere deg om - vel, å spille i stedet for å sitte passivt foran monitoren. I Ship Simulator 2008 er det ikke slik, og med tanke på dette synes jeg det er alt for mye dødtid i oppdragene.

 

Nosync: Bare motoriserte båter, dessverre.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...