Gå til innhold

Slår tilbake med Phenom?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, får håpe de klarer og slå core 2, eller hvertfall være like bra. Sån at AMD og dermed også ATI overlever. Om noe heller jeg mot intel /Nvidia som merker, men hvis de to andre forsvinner blir det unødvendig dyrt å ha pc som hobby.

 

Er det noen som har regnet ut sån ca ytelsen til phenom på de frekvensen mot core 2? tenkte at det går ann og finne hvor mye porsessoren gjør på en klokkefrekvens.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig litt skepisk på AMD sine vegne.

 

Når de lanserer Phenom så har Intel de nye 45nm CPU'ene sine klare. Håper bare AMD klarer å holde følge med Intel, i og med at Intel vil kunne klokke CPU'ene betraktlig høyere.

 

Får krysse fingrene for AMD!

Lenke til kommentar

AMD har vel alltid ligget ett steg etter når det gjelder transistorstørrelse (ikke rett meg, dere vet hva jeg mener :p ), men det har ikke hindret dem i fortiden ;)

 

Om de går ring rund Intel sine alternativer tror jeg heller jeg skal ta en klype salt med, men jeg tipper de har noe å banke på bordet med ja.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg er egentlig litt skepisk på AMD sine vegne.

 

Når de lanserer Phenom så har Intel de nye 45nm CPU'ene sine klare. Håper bare AMD klarer å holde følge med Intel, i og med at Intel vil kunne klokke CPU'ene betraktlig høyere.

 

Får krysse fingrene for AMD!

9180804[/snapback]

 

Ja, jeg må også innrømme at tiltroen ikke er den største, får håpe jeg tar feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg blir litt skeptisk av den oppgitte ghz'n, selvsagt er ikke ghz alt nå tildags, men jeg hadde egentlig forventet at de var skrudd opp en del høyere for å virkelig ha noe å slå i bordet med. Trenden som amd har hatt så begynner ikke cpuene deres å yte heftig nok før de er på 3ghz eller mer (som opteron 185), så jeg synes det ser litt skuffende ut at de lavest klokkede cpuene ikke begynner allerede på 3ghz og oppover. Selvsagt kan dette være helt uvesentlig og de kan yte veldig bra slik de er nå, men jeg må innrømme at spesifikasjonene egentlig er litt skuffende på papiret.

Lenke til kommentar

AMD har nå svært mye å bevise i forbindelse med chipset. De klarte å komme seg over de enorme problemene med VIA-cipset på KT133/KT266-tidene ved at Nvidia tok over, men nå har Nvidia tråkket i salaten lenge nok, og AMDs egne chipset har vel enda ikke klart å heve seg opp på nivået til Intel.

 

De nye prosessorene kan bli så gode de bare vil, men jeg for min del har kjøpt mitt siste AMD-baserte system. Jeg blir bare kunde igjen hvis de virkelig viser styrke på dønnsolide chipset.

Lenke til kommentar
AMD har nå svært mye å bevise i forbindelse med chipset. De klarte å komme seg over de enorme problemene med VIA-cipset på KT133/KT266-tidene ved at Nvidia tok over, men nå har Nvidia tråkket i salaten lenge nok, og AMDs egne chipset har vel enda ikke klart å heve seg opp på nivået til Intel.

 

De nye prosessorene kan bli så gode de bare vil, men jeg for min del har kjøpt mitt siste AMD-baserte system. Jeg blir bare kunde igjen hvis de virkelig viser styrke på dønnsolide chipset.

9181196[/snapback]

 

Jeg skal ikke si at jeg utelukker AMD pga det, men det er definitivt et problem med for mye tll med chipsett, nvidia er ikke akkurat solid, personlig synes jeg det er for mye fokus på klokking og mas, og for lite på atabilitet og IO.

 

AtW

Lenke til kommentar
Alt avhenger av prisen her for at serien skal bli noen suksess. Tror nok de må legge seg på Core 2-nivå i pris/ytelse fra første stund. Vil tippe Intel senker prisene sine ytterligere 30-40% før disse er kommet på markedet. Dette kan bli tøft for AMD.

9181227[/snapback]

 

Tviler på at Intel kan dumpe prisene 30-40% til og allikevel tjene penger, det er vel grenser for hvor billig Intel kan produsere prosessorer. Og dersom Intel selger med tap kun for å knekke AMD, er det vel noen organer som slår ned på dette..

Jeg tror Phenom kommer til å være litt raskere enn C2D, dermed kan AMD ta litt høyere pris enn Intel.

Likte jo Phenoms 4 kjerne med 89w da, håper den sparker fra seg..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
AMD har nå svært mye å bevise i forbindelse med chipset. De klarte å komme seg over de enorme problemene med VIA-cipset på KT133/KT266-tidene ved at Nvidia tok over, men nå har Nvidia tråkket i salaten lenge nok, og AMDs egne chipset har vel enda ikke klart å heve seg opp på nivået til Intel.

 

De nye prosessorene kan bli så gode de bare vil, men jeg for min del har kjøpt mitt siste AMD-baserte system. Jeg blir bare kunde igjen hvis de virkelig viser styrke på dønnsolide chipset.

9181196[/snapback]

Jeg skal ikke si at jeg utelukker AMD pga det, men det er definitivt et problem med for mye tll med chipsett, nvidia er ikke akkurat solid, personlig synes jeg det er for mye fokus på klokking og mas, og for lite på atabilitet og IO.

 

AtW

9181212[/snapback]

Jeg fatter ikke hva dere snakker om :dontgetit:

 

Fra og med nForce3 250 har jo nVidias brikkesett til AMD vært nesten like "untouchable" som Pablo Escobar. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde klart å kreste frem ett negativt ord om dem, og ihvertfall ikke når det handler om stabilitet og finesser.

 

Men jeg er enig i at Intels egne brikkesett tradisjonelt har vært gode, dog ikke fullt så gode.

Lenke til kommentar

Hmmm.. det er mange faktorer å tenke på... jeg er bekymret for den lave klokkefrekvensen disse modellene får. C2D arkitekturen er alere utrolig effektiv pr. klokkesyklus, og jeg tror det skal godt gjøres at AMD har klart å gjøre den delen enda mer effektivt.

 

I forhodl til entusiastene må også AMD konkurrere med at C2Der utrolig gode overklokkere. Igjen er det allerede så bra med C2D'ene at jeg tror det blir vanskelig å overgå, ihvertfall om de skal samtidig opprettholde en konkurransedyktig pris...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...