Gå til innhold

Sony saksøkt igjen (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh!

Fy faen hvor lei jeg er av pengegriske minifirmaer som har "tatt patent" på et eller annet de ikke har bruk for i det hele tatt!

Jeg skal ta patent på å ta patent jeg. Så skal jeg saksøke hver eneste jævel som har tatt patent på noe, for det har jeg tatt patent på nemlig! Hahaha, penger, penger, PENGER! Meeeer!

 

VikingMAA96.jpg

Lenke til kommentar

Utfra artikkelen tolker jeg det som om denne patenten er noe de faktisk bruker. Vet ikke helt hvordan de kan være skadelidende av Cell-prosessoren, men om det viser seg at de har patent på en idé/teknologi som brukes av Sony (uten lisens), så bør jo Sony respektere det. Men jeg er enig i at destruksjon alle produktene høres litt voldsomt ut.

 

Regner med de finner en levelig løsning.

Lenke til kommentar
Parallel Processing Corporation krev godtgjersle frå Sony, i tillegg til at alle produkt som har brukt teknologien blir destruert.

 

Altså de ønsker at alle PS3 skal ødelegges? Tviler egentlig på at det kommer til å skje.

9179399[/snapback]

Sikkert bare noe som er lagt til før å øke erstatningsbeløpet fra Sony, regner med det er det dette handler om. Planene rundt Cell CPUene har vært der lenge, så tidspunktet rett etter lansering er selvfølgelig valgt med omhu for å få høyst mulig erstatning.

 

Ellers er det forsåvidt greit nok at folk som har en patent og har funnet opp noe, skal få betalt for det. Det er hvertfall ikke verre enn at ett internasjonalt selskap stjeler andres ideer/oppfinnelser.

Lenke til kommentar
noen som har litt penger, så tar vi patent på en del umenesklige ting, f.eks flyvende sko, caps med s dur :p

9179799[/snapback]

Såvidt jeg vet trenger man ganske så detaljerte tekniske tegninger for å få patenter, også i USA. Tror ikke man uten videre får ta patent på en ide uten å kunne underbygge den teknisk.

Lenke til kommentar

Dette er vel et klassisk tilfelle av det som i bransjen heter et patenttroll. Disse har gjerne en haug med patenter, gjerne på ting som andre ikke har giddet å ta patent på fordi løsningen er for åpenbar. Kanskje har International Parallel Machines patent på noe som kan ligne på Cell, men det er vel heller tvilsomt at et 16 år gammelt patent på paralell prosessering har veldig mye for seg i dag. Det har tross alt skjedd vanvittig mye på den fronten siden da.

 

Det disse menneskene ønsker er en settlement, om de setter urimelig høye krav, sånn som de har gjort, vet de at Sony nok ikke kommer til å gidde å bruke nok tid, ressurser og advokater på å knuse dem i en rettssak om de kan slippe. Om denne saken løses slik som de vanlig vis gjør, får dette selskapet en solid kake penger som "plaster på såret", og Sony slipper å miste ansikt. Finansakrobatene og teknologiskurkene får resten av livet i sus og dus på Bahamas, på vår felles beskostning, for et patent som ikke er verd papiret det er skrevet på.

 

Slike folk setter min fremtidige yrkesgruppe i dårlig lys. Hater dem.

Lenke til kommentar
Hvordan skal man greie å lage noe nytt, hvis folk har tatt patent på alt mulig?

 

Poenget er at hvis du faktisk har laget noe nytt så er det ikke noen som har et patent på det. Bare se på skaperene, de aller fleste forslagene kan de ikke gå videre med, da det er tatt patent på det.

9179933[/snapback]

Poenget mitt var at det virker som det er så mange som tar patenter på ting andre folk ikke gidder ta pantenter på, fordi det er for åpenbart elns, for bare å vente på at noen legger ut et produkt med noe som ligner, eller noe ala det samme, for så å vente noen måneder etter lansering og så saksøke.

 

Cell prosessoren i PS3 ble offentliggjort lenge før konsollen kom i salg. Disse "patenttrollene" har garantert visst om det siden da, men for å tjene mest penger har de ventet til etter lansering med å saksøke.

Burde vert en lov imot slikt...

Endret av V-by
Lenke til kommentar

Så mye snakk det er om patent om dagen, så virker det nesten som om de fleste bare finner opp arkitekturer og masse rare greier på forskjellige ting, men klarer ikke å lage det. Bare har idèen liksom. Så saksøker de når det kommer noen osm faktisk klarer å lage det.

 

Btw, noen som faktisk har hørt om dette firmaet?

Lenke til kommentar

Men mener etter dette iphone oppstyret, at et patent ikke var gyldig lenger hvis det gikk mere enn 5(?) år fra patentet ble tatt, og en enda ikke hadde laget produktet elns...?

 

Har dette selskapet ute en annen "cell" prosessor? Hvis ikke, så har de vel ingen sak i dette søksmålet...?

Lenke til kommentar
Men mener etter dette iphone oppstyret, at et patent ikke var gyldig lenger hvis det gikk mere enn 5(?) år fra patentet ble tatt, og en enda ikke hadde laget produktet elns...?

 

Har dette selskapet ute en annen "cell" prosessor? Hvis ikke, så har de vel ingen sak i dette søksmålet...?

9180017[/snapback]

 

 

Folk kan vel faktisk ha laget produktet og patentert det uten av du/vi/dere har hørt om det.. :hmm:

Er ikke alt som blir masseprodusert og kjent verden over vel ? :nei:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...