Gå til innhold

Mer om Vista SP1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

45MB for en servicepack? Da kan de likegodt bare legge de inn som en hotfix i windows update! Eller de kunne ventet med å lansere Vista/testet det bedre for å så løse disse problemene.

 

Vista er dog ufattelig drit på nettverk! Overføring går treigt (dersom du ikke skruar av tjenesten Ekstern diferensiell komprimernig) og deling av mapper går jo heller ikke. Veivisere for alt!

Lenke til kommentar

Burde ikke slike oppdateringer komme som hotfixes med en gang de blir løst? Synes det blir for dumt å samle alle bugfixes i en stor pakke og kun tilby den. Jeg mener å huske at før var det slik at Service packs kun var en oppsamling av et visst antall hotfixer?

Lenke til kommentar
Vil denne gjøre at vista får bedre støtte for applikasjoner som benytter seg av OpenGL? For sånn som det er nå er det meget dårlig ytelse i feks 3ds Max.

9178072[/snapback]

 

Neppe. Det er nok Direct3D du må bruke i Vista. Jeg mener 3DS kan bruke dete, men har ikke testet det selv. Direct3D istedetfor OpenGL går faktisk overaskende bra på andre 3D-programmer som inventor.

Lenke til kommentar
Nå skal en ha i bakhodet at dette er rykter, SP1 kan godt være på 450MB i stedet for nevnte 45MB.  :roll:

9178170[/snapback]

poeng der

husk at SP2 til XP er 200MB, så det blir logisk at SP1 til vista blir dobbel så stor fordi vista tar 3x mere plass en xp ^^

Lenke til kommentar
Burde ikke slike oppdateringer komme som hotfixes med en gang de blir løst? Synes det blir for dumt å samle alle bugfixes i en stor pakke og kun tilby den. Jeg mener å huske at før var det slik at Service packs kun var en oppsamling av et visst antall hotfixer?

9178401[/snapback]

 

Nei, ikke alltid det bare er bugfixes i en SP. Se på SP2 til XP f.eks.

Forøvrig er det sikkert en grunn til at de ikke er blitt releasa som hotfixes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det jeg savner med Windows i forhold til min Linux maskin er at Linux slipper fikser til OS'et omtrent hverdag, mens MS slipper disse sikerhetsfiksene 1 pr. mnd.

 

Noe som jeg føler ikke er bra nok. Hva er det som hinder MS i å legge disse ut daglig?

Lenke til kommentar
Det jeg savner med Windows i forhold til min Linux maskin er at Linux slipper fikser til OS'et omtrent hverdag, mens MS slipper disse sikerhetsfiksene 1 pr. mnd.

 

Noe som jeg føler ikke er bra nok. Hva er det som hinder MS i å legge disse ut daglig?

9178787[/snapback]

 

Opprinnelig er vel dette gjort for å tilpasse bedrifters driftsmiljø.

Og er en god ide/løsning spør du meg.

Dvs. de har kun en dag i måneden hvor servere/arbeids stasjoner krever sw vedlikehold og evt. restarter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Det jeg savner med Windows i forhold til min Linux maskin er at Linux slipper fikser til OS'et omtrent hverdag, mens MS slipper disse sikerhetsfiksene 1 pr. mnd.

 

Noe som jeg føler ikke er bra nok. Hva er det som hinder MS i å legge disse ut daglig?

9178787[/snapback]

 

Opprinnelig er vel dette gjort for å tilpasse bedrifters driftsmiljø.

Og er en god ide/løsning spør du meg.

Dvs. de har kun en dag i måneden hvor servere/arbeids stasjoner krever sw vedlikehold og evt. restarter.

9178799[/snapback]

 

Vel, de fleste servere hos bedrifter er jo en ren Linux maskin, eller at det ligger Linux i bånn med MS på topp. Linux servere fikser jo dette, men ikke MS servere. Rart i grunn.

Lenke til kommentar

Disse oppdateringene er jo bare på 12 mb tilsammen og er nok ikke hele SP1. Hele SP1 blir vel bare synsing hvor stor den blir, men det er nok mulig at man ikke trenger å laste ned store greiene hvis man har en ellers godt oppdatert Vista-maskin.

 

Jeg tror også vi vil få se disse patchene før resten av SP1, noe som i seg selv er bra.

Lenke til kommentar
Vil denne gjøre at vista får bedre støtte for applikasjoner som benytter seg av OpenGL? For sånn som det er nå er det meget dårlig ytelse i feks 3ds Max.

9178072[/snapback]

 

Neppe. Det er nok Direct3D du må bruke i Vista. Jeg mener 3DS kan bruke dete, men har ikke testet det selv. Direct3D istedetfor OpenGL går faktisk overaskende bra på andre 3D-programmer som inventor.

9178572[/snapback]

 

Det jeg håpet på var at det kanskje ble litt mindre forskjell i ytelsen enn det som en kan se av denne testen.

Lenke til kommentar
Det jeg savner med Windows i forhold til min Linux maskin er at Linux slipper fikser til OS'et omtrent hverdag, mens MS slipper disse sikerhetsfiksene 1 pr. mnd.

 

Noe som jeg føler ikke er bra nok. Hva er det som hinder MS i å legge disse ut daglig?

9178787[/snapback]

 

Opprinnelig er vel dette gjort for å tilpasse bedrifters driftsmiljø.

Og er en god ide/løsning spør du meg.

Dvs. de har kun en dag i måneden hvor servere/arbeids stasjoner krever sw vedlikehold og evt. restarter.

9178799[/snapback]

 

Vel, de fleste servere hos bedrifter er jo en ren Linux maskin, eller at det ligger Linux i bånn med MS på topp. Linux servere fikser jo dette, men ikke MS servere. Rart i grunn.

9178807[/snapback]

Svært få bedrifter som bruker Linux. Og hva mener du med at Linux fikser det? Jeg mistenker at du er hjernevasket.

 

"When necessary, Microsoft provides a new security update on the second Tuesday of each month and publishes a bulletin to announce the update. Occasionally, updates are released more often. This links below go to the latest bulletins. Each bulletin include links to the security updates."

 

http://www.microsoft.com/protect/computer/...ns/default.mspx

 

som oftest slippes det ut oppdateringer mye oftere enn en gang i mnd. dog avhengig av hvor mye software du oppdaterer. Selv oppdaterer jeg Windows XP, XP 64, Vista, Vista 64, 2003, 2003 64, Office 2003, Office 2007, med mer.. da sier det seg selv at det blir mye oftere ;)

 

Linux-oppdateringer kommer gjerne fra 3djeparts, og de blir heller ikke alle testet like omfattelig.

Endret av Squeegie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...