Gå til innhold

Kulturo: Helgens anbefalinger - uke 30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så nettopp Apocalypto. En svært vellaget film, men også ekstremt voldelig og blodig. Styr unna om du er ømfintlig for slikt.

9155901[/snapback]

Jeg også så den filmen, og var imponert etterpå. Veldig bra film, selv om den er blodig og ekkel i enkelte sener passer liksom alt sammen med resten (okey, kanskje litt vanskelig å forklare), men alt i alt anbefaler jeg Apocalypto på det varmeste :)

Lenke til kommentar
Så nettopp Apocalypto. En svært vellaget film, men også ekstremt voldelig og blodig. Styr unna om du er ømfintlig for slikt.

9155901[/snapback]

Jeg også så den filmen, og var imponert etterpå. Veldig bra film, selv om den er blodig og ekkel i enkelte sener passer liksom alt sammen med resten (okey, kanskje litt vanskelig å forklare), men alt i alt anbefaler jeg Apocalypto på det varmeste :)

9156607[/snapback]

syns så synd på han de var slem me :dontgetit:

uff.. stakkar type :p

Lenke til kommentar

Mmm, var svært overrasket av Apocalypto når jeg så den ca. tre uker siden. Filmen var så voldelig/blodig at den virket så mye mer troverdig enn enkelte andre filmer basert på samme tidspunkt i historien, og til det som faktisk hendte i Maya'enes rike. Virkelig en film jeg anbefaler. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor får man kjøpt Grey Owl da? Hvis dere kaller det en klassiker bør den jo selges noensteds...

9157199[/snapback]

Du må nok ty til amazon...

 

Apocalypto skjer jo ikke lenge før braveheart da som HW har skrevet. faktsik skjer braveheart i middelaldereren (1280 ekr), mens Apocalypto skjer høy middelalder/kolonitiden (1500-oppover)

 

Ifølge historiebøkene når Maya-kulturen sitt høydepunkt ca 500 etter Kristus, begynner å dale drastig nedover 600 e. Kr., og regnes som totalt tilintetgjort 850 e. Kr. Altså gode 400-600 år før Braveheart, som vel slutter i 1314?

Lenke til kommentar

Advarsel: Slutten på Apocalypto følger i skjultag!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vel, Apocalypto, som også jeg syns er en fantastisk film, slutter jo rett og slett med at spanjolene ror i land for å ta over Sør-Amerika, noe som ikke skjedde før ca. 1500. Jeg tviler på at Jaguar Paw lever 700 år ...
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...