Gå til innhold

Pirat-razzia i Kina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er bra at de blit tatt!

 

Det er her man bør angripe piratkopiering, ved å ta de om selger priatkopiert programvare for å så tjene penger på det, ikke privatpersoner som bare har for eget bruk.

 

La nå iallefall ikke dette bli nok en Windows vs. Linux tråd nå!

Lenke til kommentar

er bare en dråpe i havet ... bare tar en tur til malaysia , china eller thailand.. en blir sett rart på når en kjøper ikke piratkopier . .

men på den andre siden hvorfor ikke kjøper en vista for 20 us som funker i flere år . hadde selv xp for 5 us i 5 år uten problemer før jeg kjøpte en original cd 1 år siden ..

Vil ikke forsvare noe piratkopie men jeg tror nok nesten alle har en aller annen program eller musikk eller film på HD som er ikke helt " lovelig" det er også piratkopiering

Lenke til kommentar
FBI har i samarbeide med kinesisk politi arrestert 25 personer.

Burde ikke dette vært motsatt ? Og:

...FBI har gjennomført en stor razzia...

 

Federal Bureau of Investigation er som navnet tilsier en føderal organisasjon som kun har politimyndighet i USA.

Dersom de kan "reise rundt i verden, gjennomføre razziar og arrestere folk", så må vel noe være galt et sted :no:

Lenke til kommentar

Ultrakapitalistiske USA og kommunistiske Kina samarbeider. Imponerende.

 

Merkelig at amerikanske myndigheter får lov til å etterforske privatpersoner i Kina. Men jeg regner med det er et samarbeid som har kommet i stand til tross for svært forskjellige motiver for rassiaene: FBI er vel "Microsofts lange arm" og prøver å få opp antall betalte lisenser i Kina. Kinesiske myndigheter vil nok derimot at folk heller skal bruke Red Flag Linux slik at myndighetene får overvåket innbyggerne bedre. Jeg synes det er kynisk av USA å utnytte den spente situasjonen mellom kinesiske myndigheter og folket til for egen økonomisk vinning. Det kinesiske folket ønsker bare valgfrihet og fri fra landets strenge sensur. Microsoft og FBI slår bena under folkets valgfrihet og bidrar til å tvinge de inn i myndighetenes kontrollmekanismer.

 

Godt at HW formulerer setningen om summen slik de gjør og ikke faller i den samme fella som kildene, Microsoft og FBI: Påstår at summen av salgsverdien til programvaren er det produsenten taper. Som om de hadde trodd at samtlige av disse kineserne ville brukt en gjennomsnittlig årslønn på å betale for det samme. Om ikke det var misvisende nok så klarer de til og med å gange summen med ca 11-12 etter det jeg ser ved å dikte opp "samfunnsøkonomiske konsekvenser" som de ikke ser alternativkostnaden til.

Lenke til kommentar
Ultrakapitalistiske USA og kommunistiske Kina samarbeider. Imponerende.

 

Ikke mye kommunisme igjen i Kina lenger da. De har riktignok bare et lovlig parti - det kommunistiske - men innenfor partiet finner du politikere over hele linja.

 

Merkelig at amerikanske myndigheter får lov til å etterforske privatpersoner i Kina. Men jeg regner med det er et samarbeid som har kommet i stand til tross for svært forskjellige motiver for rassiaene: FBI er vel "Microsofts lange arm" og prøver å få opp antall betalte lisenser i Kina.

 

Kina er medlem av WTO. Kina handler på det internasjonale marked. USA er storeksportør av programvare. FBI er det offentlige organet som har med slik "kriminalitet" å gjøre, og det er vel ikke så vanskelig å tenke seg at kinesisk piratvirksomhet er avhengig av kontakter i USA, og at disse har vært under etterforskning av FBI.

 

Og utover det: Heia Red Flag :ph34r:

Lenke til kommentar

Kompensasjon for dritt produkter fra spill/film/plate/software industrien burde vært lovfestet.

Hadde sikkert redusert pirat kopiering helt sinnsykt.

Falsk reklame , eller produkter som ikke lever 100% opp til reklamen og man burde få minimum vare beløpet tilbake + kompensasjon for tid brukt.

 

Skjønner folk stusser på det , men hvorfor kan det ikke bli en lov som er sånn ? er jo lover som er omtrent som på alle andre produkter .

Feks når de sier "you wouldnt steel a car , would you ?" burde man bare tenke ok greit pirat programvare/spill/ er bare dumt å "låne" hvis det selges i butikken med

5år(eller500t) garanti om konkuransedyktig funksjon , underholdning og oppgraderinger (noe som rust og driftsikkerhets garantien på biler).

 

Det store problemet er at spill/film/software ikke har noen som helst garantier..

Alt annet har det ? hvofor skal ikke folkets interesser beskyttes når det gjelder disse kategoriene ? ??

 

Fbi/cia etc er hakke værre enn gestapo .. aldri hørt om at gestapo har raidet noen som har pirat kopiert :p (spøk for de som ikke skjønte det.)

 

 

 

 

Ekte manipulative folk som desverre har myndighter/advokater og penger i lommene sine. :(

Lenke til kommentar

Som Simen1 sa =D

 

Synes chillman har ett godt om noe morsomt poeng. Dog hadde hvermansen i gata nok vært langt mer akseptabel for programvarekjøp som koster mer enn pc'n han nettopp kjøpte om det var slik. Og DET er ikke dumt.

 

Forøvrig, hvorfor er det slik egentlig at produsenter som Adobe har like priser på programmene sine uansett land. For det har de jo ?

Lenke til kommentar

Enig med chillman, simen1 og amiganostalgia.

 

Software produsenter har de mest vanvittige EULA'ene (som forøvrig bryter norsk lov flere ganger) og forventer at vi skal kjøpe oppdateringer av samme produktet (som ofte bare fikser feil den forrige versjonen inneholdt).

 

De har utnyttet at folk har visst lite om data og teknologi og lagt listen SVÆRT lav for seg selv. Dette har nå blitt vane og vi tar for gitt at ting ikke funker som det skal. Og selvsagt ingen rett på å returnere feilaktig vare.

 

Hadde folk godtatt at en stekepanne ikke hadde funket på komfyren de hadde? Nei. Det burde de heller ikke med software.

 

Forøvrig så syns jeg klappjakten på pirater er kvalmende og viser virkelig hvor myndighetene har sin interesse. Samme sted som de som har penga her i verden har den.

Lenke til kommentar
Normenn har oftest råd og betale M$ lisens men har en kineser det?

9148186[/snapback]

 

Men det er ikke grunn nok til å stjele Microsofts programvare. Det er akkurat det samme som å stjele en bil og si at om 1-2 år kommer jeg til å kjøpe bilen av mine egne penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...