Gå til innhold

Samsung klargjør DisplayPort-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke HDMI egentlig det samme som DVI, bildemessig sett? Vet jo at HDMI også sender lyd og har annen funksjonalitet i tillegg

9145064[/snapback]

DVI og HDMI er signalmessig helt like. Adaptere mellom de to gjør absolutt ingen signalbehandling. De er bare omkobling av ledninger. Ellers så er det som du sier noen ekstra ledninger for lydsignaler i kabelen til HDMI.

 

HDMI kan godt kalles TV-varianten av DVI.

 

HDMI har også langt strengere sikkerhetsmodell, og er helt nødvendig dersom du vil se Blu-Ray eller HD-DVD.

9145138[/snapback]

Å kalle det "sikkerhet" i et forum for brukere blir helt feil. Fra en brukers ståsted har ikke dette noe med sikkerhet å gjøre. Forbrukeren kan ikke føle seg sikrere på noe som helst, men ordet sikkerhet har jo positiv klang i seg og selger sikkert. Problemet er bare at den såkalte sikkerheten er et problem for brukeren. Den setter begrensninger for hva brukeren kan se på. Kall den gjerne et brukerhinder.

 

Jeg håper at det blir avklart hvilken av de to grensesnittene som skal gå videre før det begynner å bli et problem for kjøpere hva man skal velge av utstyr pga kompatibilitet.

 

Når det er avklart håper jeg at pluggene blir små, men likevel solide og kan festes skikkelig (klips eller skruer). Videre håper jeg pluggene kan lages i vinklede utgaver. Båndbredden ser ikke ut til å bli noe problem.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Når det er avklart håper jeg at pluggene blir små, men likevel solide og kan festes skikkelig (klips eller skruer). Videre håper jeg pluggene kan lages i vinklede utgaver. Båndbredden ser ikke ut til å bli noe problem.

9145257[/snapback]

 

Helt enig, syns ikke HDMI-kontakten er spesielt bra med tanke på PC. Burde bli noe ala HDMI, men med en bedre festemekanisme

Lenke til kommentar
Høyere oppløsninger?Vi klarer oss vell med 1080 (i/p) en god stund fremover?

9145177[/snapback]

Til full-HD TV er det maks av det man får gjennom en single link HDMI-kabel allerede i dag. Med andre ord ingen rom for senere utvidelser. Til PC er det derimot mer kritisk. Der har vi stanget i oppløsnings-taket i et par år nå (siden Apple lanserte sin 30"). Behovet for oppløsning er også større på PC. Dual link DVI har foreløbig vært en hindring for at produsentene skal produsere ennå større og mer høyoppløste skjermer enn det. Begrensningen er nådd og det trengs en ny kabeltype for å la utviklinga gå videre.

 

HDCP er DRM vil jeg si.

9145262[/snapback]

Jepp, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...