Gå til innhold

MySpace sletter 29.000 profiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da et voldsomt antall sexforbrytere. :ohmy: Kan det være riktig?

 

I så fall godt at de fikk fjernet disse.

 

Jeg lurer på om og evt. hvordan de har beholdt personvernet når de har gått gjennom disse registrene. Hvem deler egentlig ut så sensitive registre til private bedrifter?

Lenke til kommentar
I så fall godt at de fikk fjernet disse.

 

altså... jeg har alltid trodd at når en er ferdig med å sone straffen sin i fengsel så er en ferdig og skal komme tilbake med blanke ark. jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Microsoft har fått tilgang til rullebladet til såpas mange personer.

 

rettsvernet lenge leve.

Lenke til kommentar
altså... jeg har alltid trodd at når en er ferdig med å sone straffen sin i fengsel så er en ferdig og skal komme tilbake med blanke ark.

 

Som altså vil si du er enig at folk som er dømte for overgrep på barn og har sonet straffen sin selvfølgelig skal være velkommen tilbake i jobben som barnehageonkel.

Lenke til kommentar

ilpostino: Du sier noe der ja. Det bør vel egentlig være opp til retten å bestemme om det skal være noen prøvetid/sikring eller forbud mot myspace etter endt straff.

 

Jeg skjønner selvsagt det edle motivet men det bør jo også gjøres på en juridisk korrekt måte.

 

Ellers så er det vel ikke Microsoft som står bak MySpace. Det er vel Fox Interactive Media som eier MySpace og News Corporation som igjen eier Fox Interactive Media. http://en.wikipedia.org/wiki/Myspace

Lenke til kommentar
Som altså vil si du er enig at folk som er dømte for overgrep på barn og har sonet straffen sin selvfølgelig skal være velkommen tilbake i jobben som barnehageonkel.

 

det er forskjell på myspace og en barnehage.

 

Ellers så er det vel ikke Microsoft som står bak MySpace. Det er vel Fox Interactive Media som eier MySpace og News Corporation som igjen eier Fox Interactive Media. http://en.wikipedia.org/wiki/Myspace

 

jeg har alltid trodd det har vært Microsoft som har stått bak MySpace jeg....

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Jobb som barnehageassistent, lærer og anre slike yrker krever at man har et rent rulleblad og kan ikke sammen lignes med å få være bruker på myspace. Djeeeez. Selvfølgelig er det jo bra at myspace har fått slettet profilene til seksualforbrytere. Men det er noe som heter personvern. At en privat bedrift får tilgang til rullebladet til flere tusen tidligere kriminelle er skummelt.

Lenke til kommentar

altså... jeg har alltid trodd at når en er ferdig med å sone straffen sin i fengsel så er en ferdig og skal komme tilbake med blanke ark. jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Microsoft har fått tilgang til rullebladet til såpas mange personer.

 

rettsvernet lenge leve.

9139882[/snapback]

 

Blanke ark? Absolutt ikke! Når du slipper ut, er du registrert i et nasjonalt register for sexforbrytere. Dette kan innebærer blant annet meldeplikt, plikt til alltid å melde flytting, ikke lov til å bosette deg i nærheten av steder der barn ferdes (skoler, barnehager osv.) Er dette rettferdig? Absolutt! Sexforbrytelser mot barn burde straffes like hardt i Norge også.

Lenke til kommentar

altså... jeg har alltid trodd at når en er ferdig med å sone straffen sin i fengsel så er en ferdig og skal komme tilbake med blanke ark. jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Microsoft har fått tilgang til rullebladet til såpas mange personer.

 

rettsvernet lenge leve.

9139882[/snapback]

 

Blanke ark? Absolutt ikke! Når du slipper ut, er du registrert i et nasjonalt register for sexforbrytere. Dette kan innebærer blant annet meldeplikt, plikt til alltid å melde flytting, ikke lov til å bosette deg i nærheten av steder der barn ferdes (skoler, barnehager osv.) Er dette rettferdig? Absolutt! Sexforbrytelser mot barn burde straffes like hardt i Norge også.

9140142[/snapback]

 

Tøv. Det bør, som tidligere nevnt, være opp til rettsapparatet og rehabiliteringsapparatet rundt den dømte om det er nødvendig med oppfølging av vedkommende. I tillegg er det helt latterlig at det finnes et åpent register. Fullstendig latterlig.

Lenke til kommentar
Det var da et voldsomt antall sexforbrytere.  :ohmy: Kan det være riktig?

 

I så fall godt at de fikk fjernet disse.

 

Jeg lurer på om og evt. hvordan de har beholdt personvernet når de har gått gjennom disse registrene. Hvem deler egentlig ut så sensitive registre til private bedrifter?

9139839[/snapback]

Enig, enormt mange. Men folketallet i USA er jo ganske stort.

I USA er det jo mye som går an.

Lenke til kommentar
Nå er jo registeret for sexforbrytere i USA tilgjengelig for alle... (tror jeg)

9140163[/snapback]

 

Her en link.

9140388[/snapback]

Det greiene der er helt sykt :thumbdown:

 

At folk skal sitte og browse seg frem til bilder av tidligere kriminelle blir litt for "USA" etter min mening, og kommer forhåpentligvis aldri til Norge. Det eneste man oppnår er ytterligere stigmatisering, at tidligere kriminelle ikke har nubbesjangs til å komme tilbake til samfunnet. Og man risikerer heftig "dobbelstraff" eller atpåtil lynsjing :thumbdown:

 

Kort og godt bør slik informasjon holdes mest mulig privat, så får det heller være opp til en "parole officer" eller annen statlig tjenestemann å passe litt på, hvis det f.eks. ikke er ønskelig at vedkommende bosetter seg tvers over gata til en barneskole.

Lenke til kommentar
Blanke ark? Absolutt ikke! Når du slipper ut, er du registrert i et nasjonalt register for sexforbrytere. Dette kan innebærer blant annet meldeplikt, plikt til alltid å melde flytting, ikke lov til å bosette deg i nærheten av steder der barn ferdes (skoler, barnehager osv.) Er dette rettferdig? Absolutt!

En ting er straffen som det offentlige utmåler. En annen ting er når private bedrifter i ettertid ikke mener det er nok og vil idømme dem en tilleggsstraff som ikke trenger en dommers godkjennelse. Når registrene først er åpnet er det umulig å fjerne informasjonen fra nettet i ettertid. Folk som er dømt og har sonet kan altså ilegges tilleggstraffer gang på gang helt til de dør. Hva blir det neste? At alle med fartsbøter får fratatt muligheten til å parkere i gitte parkeringshus om eieren ikke ønsker det? At alle som har stjelt noe i sin ville og gale ungdom noen gang skal få seg jobb fordi arbeidsgiveren finner ut at han står i et register over vinningskriminalitet? Hvor mye skal samfunnet tillate seg å ødelegge resten av livet til folk som kanskje kunne levd et godt og normalt liv ellers?

 

Sexforbrytelser mot barn burde straffes like hardt i Norge også.

9140142[/snapback]

Det sto ikke noe i artikkelen eller kilden om at de som var dømt for sexforbrytelser hadde forgrepet seg på barn. En mannlig sexforbryter på 40 år som har voldtatt ei jevngammel dame vil også stå i registrene og stenges ute som om han var pedofil. Høres det rettferdig ut å bli stemplet som pedofil uten grunn og dermed miste muligheter som andre har. F.eks til å registrere seg på MySpace. Hvor mange tilleggsstraffer mener du er nok? Når skal folk få lov til å legge sånne ting bak seg og begynne et nytt og bedre liv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...