Gå til innhold

HWRadio - DJs og musikk


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Hei til deg som leser dette.

 

hwradio_logo_hw.jpg

 

Du har nå kommer til tråden for HWRadio og for DJ'ene som finner her på diskusjon.no. Vi håper at du vil lese all info som finnes om HWRadio, og at du også vil høre på det som spilles. Merk deg at det ikke spilles til enhver tid, men at flere DJ's har faste tider i uka hvor de spiller. Utenom de faste tidene kan enhver DJ få spille og leke seg litt.

 

Innhold:

 

01 Intro

02 Regler

03 Radiokanaler

04 Hvordan høre på HWRadio?

05 DJ'ene som spiller på HWRadio

06 Spilletider | a) faste tider. b) Spesielle datoer

07 Dager DJ'ene ikke kan spille

08 Tracklists fortløpende

 

 

01

 

Intro

 

Idéen bak denne tråden fikk vi i trance og house tråden som er på forumet her. Etter mye diskusjon rundt dette, endte det opp med at jeg lagde nettopp denne tråden. I begynnelsen ble den kalt DJ-tråden - tråden for forumets DJ'er, men vi fant etterhvert ut at dette ikke var et helt passende navn siden det ikke trekker så mange lyttere. Tråden ble veldig fort populær, mer enn vi først hadde trodd, og magio var så snill at han kjøpte et domene til oss også. På dette domene er (treige) magio i gang med å lage en fin hjemmeside hvor du vil finne mye stoff om HWRAdio, spilletider, info om DJ'ene osv. Du finner oss på HWRADIO.NET.

Det hele foregår slik at du har et program som du mixer i. Dette kan være feks Virtual DJ (VDJ) eller Traktor (Vi har ikke helt fått til streaming fra Traktor enda, så vi annbefaler VDJ). Programmet vil sende en stream til en shoutcast server (Les mer her) som magio hoster på sin server. Alle kan koble seg til denne serveren og lytte på det som spilles. Så har du lyst til å spille/mixe hos oss, er det bare å ta kontakt med magio eller meg.

Jeg har også laget en egen tråd om DJ'ing og spørsmål rundt dette temaet. Tråden finner du her.

 

 

02

 

Regler

 

Vi har noen særregler i denne tråden som det er viktig at følges. Gjevn overtredelse straffes med advarsel.

 

1) Ulovlig bumping skal ikke forekomme! Bare side 69 viser et skandaløst eksempel av dette.

2) Hold dere on-topic!

3) Forumet er ingen chattekanal, hold løsprat til MSN, IRC eller Off topic-kategorien. Har du spørsmål rundt DJ'ing og div utstyr kan du bruke denne tråden.

4) Det er ulovlig med korte, meningsløse innlegg (les retningslinjene og nettikette).

 

 

Ellers er det viktig at de generelle reglene for forumet også følges.

 

 

03

 

Radiokanaler

 

Før øyeblikket har vi to kanalen i HWRadio.

Den første, som er mainstremen (hovedkanalen) vår, spilles det EDM på. EDM er forkortelsen for Electronic Dance Music. Sjangre som spilles her er electro, house, trance, hardstyle, hardcore og minimal techno / techno. På denne serveren er det kun dette som spilles.

 

Den andre kanalen vår er det for det meste hip-hop og rap som spilles, men det kan også være en backupkanal hvis mainstreamen er opptatt. (Dvs at det kan forekomme elektronisk musikk på denne kanalen, men hip-hop / rap osv har prio 1 på denne kanalen.)

 

Begge kanalene kan du finne her:

 

Mainstream (EDM): Winamp, Foobar 2000, Videolan (Teksten må kopieres og limes inn i radioen der) | iTunes

 

Secondary (Annen musikk): Winamp, Foobar 2000, Videolan (Teksten må kopieres og limes inn i radioen der) | iTunes

 

 

04

 

Hvordan høre på HWRadio?

 

iTunes

I iTunes åpner du den ved å kopiere linken, trykke ctrl+u inne i iTunes og dermed lime inn linken der.

 

Winamp

Åpne filen i winamp og den startes automatisk

 

 

05

 

DJ'ene som spiller på HWRadio:

 

8000

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Bygballe:

Techno / Electro / Disco / House / Minimal

 

Darkstorm vs Magio:

Hardstyle og Nu-Hardstyle

 

DJ Dalh:

Tech / Uplfiting / Progressive / Electro / Minimal

 

DJ_Dark/Darkstorm:

Trance / Hardtrance / Hardstyle / Nu-Hardstyle / Hardcore

 

Faris:

House / Trance / Tech-trance

 

Kalla/MindB:

House / Progressive / Trance

 

magio:

Trance, Hardtrance / Hardstyle

 

Momento/Kaggen:

Tech Trance / Hardstyle / Hardcore

 

Onyx:

House

 

PCXray:

Electro

 

Pedersen:

Techno / Electro / Disco / House / Minimal

 

Stavmikser:

House / Trance / Tech

 

Unknown Identity/Slijkhuis

HardHouse / Jumpstyle / Hardstyle / Hardcore

 

8002

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

AvieN

- - -

 

Bakkem:

Hip-hop

 

Fagerhaug

Rock

 

Mkej:

Hip-hop

 

Onyx:

Hip-hop

 

unge thendrup:

Hiphop / Jazz / Funk / Soul

 

 

06

 

Spilletider:

 

a) Faste tider:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Mandag:

 

unge thendrup: Mandager 20.00 - 22.00 Secondary (8002)

 

DJ Dalh: Mandager 22.00 - 00.00 Mainstream (8000)

 

Tirsdag:

 

Bakkem: Tirsdager 20.00 - 21.30 Secondary (8002)

 

Momento/Kaggen: Tirsdager 22.00 - 23.00 Mainstream (8000)

 

Onsdag:

 

Torsdag:

 

AvieN: Torsdager 21.00 - 23.00 Secondary (8002)

 

Fredag:

 

Unknown Identity/Slijkhuis: Fredager fra 22.00 - 00.00 Mainstream (8000)

 

Lørdag:

 

Søndag:

 

Kalla/MindB: Søndager 21.00 - 23.00 Mainstream (8000)

 

b) Spesielle datoer

 

Ingen spesielle datoer enda.

 

 

07

 

Dager DJ'ene ikke kan spille

 

Det har seg sånn at man ikke alltid kan spille på de dagene man har satt seg opp grunnet ferie, eller andre ting, så derfor tenkte jeg at jeg skulle lage en liten liste her. (Vil bli oppdatert gjevnlig)

 

 

unge thendrup - frem til 2008

 

 

08

 

Tracklists fortløpende: (Fungerer ikke i Opera)

 

Her! (8000)

eller

Her! (8002)

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke software bruker dere? Selv bruker jeg Virtual DJ, og jeg begynner å få teken om jeg får si det selv.  :)

9134053[/snapback]

Både meg og Faris bruker VDJ også :)

Snakka med Magio, i'm in. Det blir House på meg. Hvis dere vil, så kan det spilles hip-hop også.

9134544[/snapback]

Ikke hip-hop! Her kjøres det elektronisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...