Gå til innhold

Nokia E90 ødelegger seg selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En svakhet i designen gjør at innerskjermen i E90 blir ripete når du lukker telefonen.

 

Les mer

9132131[/snapback]

 

Nokia har gjort denne brøleren før, enn ikke på en toppmodell, men på "billigtelefonen" 6101.

9132653[/snapback]

 

Dette er bare opphypet. Har E90 og har ingen slike riper eller merker. Hvis det så er tilfelle at jeg får det, skal jeg si i fra. Men jeg har brukt min mobil ganske mye og har ikke fått noen riper eller merker på den enda.

 

Det kan hende at jeg har den nyere versjonen og at det er grunnen.

 

mvh,

Michal

Lenke til kommentar
En svakhet i designen gjør at innerskjermen i E90 blir ripete når du lukker telefonen.

 

Les mer

9132131[/snapback]

 

Nokia har gjort denne brøleren før, enn ikke på en toppmodell, men på "billigtelefonen" 6101.

9132653[/snapback]

Det vet jeg godt. Har 6101 selv :p

Kjøpte den etter K750i'en ble ødelagt. Tenkte på 6120 nå, billig, men ser mer enn brukbar ut.. :)

Lenke til kommentar

Var på Elkjøp i forrige uke, og da la jeg tilfeldigvis merke til dette på en mengde kamskjell mobiler, verstingen var Razr(?) der man fikk et godt avtrykk av alle tastene over hele skjermen :p. Så sånn sett vil jeg ikke si dette er en så stor brøler, da det tydeligvis er mange andre mobiler dette skjer på.

 

Fake edit: Når jeg tenker meg om kan dette ha noe med at de kanskje har skiftet ut original skjermen på demo mobilene, men de hang fast med skikkelig lås, så jeg tror ikke det.

Lenke til kommentar
Var på Elkjøp i forrige uke, og da la jeg tilfeldigvis merke til dette på en mengde kamskjell mobiler, verstingen var Razr(?) der man fikk et godt avtrykk av alle tastene over hele skjermen :p. Så sånn sett vil jeg ikke si dette er en så stor brøler, da det tydeligvis er mange andre mobiler dette skjer på.

 

Fake edit: Når jeg tenker meg om kan dette ha noe med at de kanskje har skiftet ut original skjermen på demo mobilene, men de hang fast med skikkelig lås, så jeg tror ikke det.

9132776[/snapback]

 

Hvis det var andre produsenter som slet med dette problemet, hadde vi garantert hørt om det. Det nærmeste jeg kommer på er Sony Ericsson P900 som fikk merker der flippen traff, på siden av skjermen.

Lenke til kommentar
Var på Elkjøp i forrige uke, og da la jeg tilfeldigvis merke til dette på en mengde kamskjell mobiler, verstingen var Razr(?) der man fikk et godt avtrykk av alle tastene over hele skjermen :p. Så sånn sett vil jeg ikke si dette er en så stor brøler, da det tydeligvis er mange andre mobiler dette skjer på.

 

Fake edit: Når jeg tenker meg om kan dette ha noe med at de kanskje har skiftet ut original skjermen på demo mobilene, men de hang fast med skikkelig lås, så jeg tror ikke det.

9132776[/snapback]

 

Altså, jeg har en Nintendo DS. Skjermen der får sliker riper pga bruk av pennen. Nokia E90 er en ganske bra telefon og litt dyr. Så jeg tipper på at de fleste ikke bare slenger den rundt og klapper heletiden.

 

Synes bare det er helt feil av amobil å spre noe som en blogger har skrevet. Det er jo rene kopien av innlegget på bloggerens sin side. Dette er ekstremt dårlig amobil!

 

mvh,

Michal

Lenke til kommentar
Ouch.. Det må vel være det minst gjennomtenkte designtrekket jeg har sett noen sinne!..

 

EDIT: BTW Marius. Et design - designet. Ikke en design - designen.

9132648[/snapback]

 

Design er et hankjønnsord, så designen skal være riktig. :)

 

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j

 

Synes bare det er helt feil av amobil å spre noe som en blogger har skrevet. Det er jo rene kopien av innlegget på bloggerens sin side. Dette er ekstremt dårlig amobil!

 

Vi brukte bloggeren som et eksempel på at *andre enn oss* har problemet. Vi sitter selv på et utsatt eksemplar av E90, som også er avbildet i artikkelen.

Lenke til kommentar
Ouch.. Det må vel være det minst gjennomtenkte designtrekket jeg har sett noen sinne!..

 

EDIT: BTW Marius. Et design - designet. Ikke en design - designen.

9132648[/snapback]

 

Design er et hankjønnsord, så designen skal være riktig. :)

 

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j

 

Synes bare det er helt feil av amobil å spre noe som en blogger har skrevet. Det er jo rene kopien av innlegget på bloggerens sin side. Dette er ekstremt dårlig amobil!

 

Vi brukte bloggeren som et eksempel på at *andre enn oss* har problemet. Vi sitter selv på et utsatt eksemplar av E90, som også er avbildet i artikkelen.

9132900[/snapback]

 

Hadde samme problem på N71, og ser antydninger til det samme på E90..

Lenke til kommentar
Ouch.. Det må vel være det minst gjennomtenkte designtrekket jeg har sett noen sinne!..

 

EDIT: BTW Marius. Et design - designet. Ikke en design - designen.

9132648[/snapback]

 

Design er et hankjønnsord, så designen skal være riktig. :)

 

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j

 

Synes bare det er helt feil av amobil å spre noe som en blogger har skrevet. Det er jo rene kopien av innlegget på bloggerens sin side. Dette er ekstremt dårlig amobil!

 

Vi brukte bloggeren som et eksempel på at *andre enn oss* har problemet. Vi sitter selv på et utsatt eksemplar av E90, som også er avbildet i artikkelen.

9132900[/snapback]

 

Kan du ta et helt bilde av den? Kantene og slikt? Er det den samme som jeg har eller ikke? Har din oppbøyde kanter også? Eller ikke?

 

Du må vel ha klappet den endel? Eller gjort det veldig hardt?

 

mvh,

Michal

Lenke til kommentar
Altså, jeg har en Nintendo DS. Skjermen der får sliker riper pga bruk av pennen. Nokia E90 er en ganske bra telefon og litt dyr. Så jeg tipper på at de fleste ikke bare slenger den rundt og klapper heletiden.

9132806[/snapback]

 

DSens skjerm er laget for å brukes som touchscreen. Bruker man ikke folie på en touchscreen så blir den ripete. På skjermer som ikke er touchscreen bør det faktisk ikke bli ripete og stygt men mindre man gir den samme behandlingen som en touchscreen mener nå jeg. Sitter du å gnir en penn mot skjermen på telefonen din så får du riper, klart det, men om ikke så bør skjermen under rimelige forutsetninger holde seg strøken. På en telefon til 7000 kr ++ er det en brøler, rett og slett. Om tastaturet på laptopen min hadde skrapet opp skjermen min så hadde jeg vært rimelig ivrig på å reklamere for å si det sånn. Og i skrivende stund koster E90 nesten 500 kr mer enn laptopen jeg sitter ved.. Da hadde jeg forventet mer kvalitet enn den Nokia her har klart å hoste opp. Ikke en gang på min 9210i var dette et problem, da er det unødvendig at det plutselig skulle bli det nå.

 

Nei, dette var bare dårlig. At Nokia i forholdsvis stille steg gjør utbedringer som heller ikke hjelper stort er jo bare enda verre. Men de ville vel ikke gjøre noe stort av det da? Så de gjorde heller bittelitegran om (ikke nok til at det hjalp helt, men heller ikke så mye at det umiddelbart er mulig å merke forskjell) i håp om at det ville passere stille forbi. Litt sånn som Microsoft fikser 360ene sine. Useriøst.

Lenke til kommentar

Alt handler om bruk av mobilen! Det er ikke mulig at skjermen kan bli ripete av tastene. De er jo av lett plastikk og jeg kan ikke tro at de slår såpass hardt til at de lager riper.

 

Har nettopp snakket med en fra Nederland, som også har E90. Han har hatt den siden juni og har ingen riper på sin.

 

Du slenger ikke din bærbare rundt, gjør du vel? Nokia E90 koster mye pga innholdet i den. E90 er ikke en mobil man slenger rundt seg sånn helt uten videre. Kameraten min i Polen har hatt Nokia 9500 nå i en gangske lang stund. Der har bøylene som holder på plass skjermen knekket litt osv.

 

Med uforsiktig bruk, blir jo mobilen ripete. E90 er ikke en billig mobil, ergo bruker man den annerledes, ellers kommer det opp slike artikler som her på amobil, fordi at folk ikke vet hvordan de skal behandle det de har kjøpt.

 

 

mvh,

Michal

Lenke til kommentar
Alt handler om bruk av mobilen! Det er ikke mulig at skjermen kan bli ripete av tastene. De er jo av lett plastikk og jeg kan ikke tro at de slår såpass hardt til at de lager riper.

 

Har nettopp snakket med en fra Nederland, som også har E90. Han har hatt den siden juni og har ingen riper på sin.

 

Du slenger ikke din bærbare rundt, gjør du vel? Nokia E90 koster mye pga innholdet i den. E90 er ikke en mobil man slenger rundt seg sånn helt uten videre. Kameraten min i Polen har hatt Nokia 9500 nå i en gangske lang stund. Der har bøylene som holder på plass skjermen knekket litt osv.

 

Med uforsiktig bruk, blir jo mobilen ripete. E90 er ikke en billig mobil, ergo bruker man den annerledes, ellers kommer det opp slike artikler som her på amobil, fordi at folk ikke vet hvordan de skal behandle det de har kjøpt.

 

 

mvh,

Michal

9133460[/snapback]

 

 

Nå er det vel slik at hvis tasten tar borti skjermen, så vil de etter en viss tid skade skjermen. hvis ikke tastene er laget av bomull da...

Hvorfor forsvare en feilkonstruksjon. Må jo være bedre å få Nokia på banen og innrømme brøleren, slik at du kan få utbedret skaden på garanti/reklamasjon.

Lenke til kommentar

Kom hjem fra jobb i dag, og fikk veldig uventet denne telefonen som jeg har siklet på lenge av min kjære i bursdagsgave. Det var uventet.

 

Telefonen var kjøpt i dag og jeg ser det står:

 

"De nyeste versjonene av E90 skal ha fått en høyere ramme, slik at tastene ikke skal komme i kontakt med skjermen. Problemet skal imidlertid ikke være borte, ifølge brukerne på E90-bloggen."

 

Hvordan kan jeg se om dette er den nyeste versjonen? Og går det ann og beskytte seg mot dette på en eller annen måte?

 

Har ikke turt å ta telefonen i bruk ennå, så den ligger nedpakka no når jeg så dette.

 

Hjelp hva gjør e.

Lenke til kommentar

Etter at jeg selv leste om denne feilen 2 dager før min E90 skulle ankomme, kunne jeg puste lettet ut da jeg så at den var en senere modell med nytt design. Jeg henger meg derimot på i de uheldiges frustrasjon over å ha vert tidelig ute. Dette dreier seg jo nok bare om et lite parti av de som har ankommet norge vil jeg tro. Regner med at norge i stor grad har blitt spart for denne feilen pga markedsprioritering. Synes også at det er på tide at amobil legger ut en oppdatering til sin nyhet om dette promlemet, for jeg er sikker på at det skal mye til at en E90 kjøpt etter 25/7 skal være av den første modellen. Ønsker heller ikke at E90 skal tape ansikt pga dette da jeg ellers mener dette er en genial enhet med endeløse muligheter. Dette er S60 OS på sitt beste.

Lenke til kommentar
Etter at jeg selv leste om denne feilen 2 dager før min E90 skulle ankomme, kunne jeg puste lettet ut da jeg så at den var en senere modell med nytt design. Jeg henger meg derimot på i de uheldiges frustrasjon over å ha vert tidelig ute. Dette dreier seg jo nok bare om et lite parti av de som har ankommet norge vil jeg tro. Regner med at norge i stor grad har blitt spart for denne feilen pga markedsprioritering. Synes også at det er på tide at amobil legger ut en oppdatering til sin nyhet om dette promlemet, for jeg er sikker på at det skal mye til at en E90 kjøpt etter 25/7 skal være av den første modellen. Ønsker heller ikke at E90 skal tape ansikt pga dette da jeg ellers mener dette er en genial enhet med endeløse muligheter. Dette er S60 OS på sitt beste.

9149969[/snapback]

 

Hvordan så du det? Jeg vet det har noe med forøydning på ramma mellom kameraknappen og den lydopptaker knappen på siden av mobilen. Det har min mobil også, men er det slik at den eldre modellen ikke har denne forhøydningen? Eller har begge modellene forhøyningen men den nyeste mer enn den gamle?

Lenke til kommentar

Denne artikkelen må være hentet fra utenlandske kilder, da alle E90 som selges i Norge har den nye rammen som er hevet i underkant av tastaturet.

Dette forhindrer at skjermen går nedpå tastaturet. Forskjellen i rammen kan tydelig sees dersom man sammenligner en live Nokia E90 med de tidligere dummyene som står i butikkene...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...