Gå til innhold

Trådløs USB en realitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvilken frekvens går dette på? hvis det blir 2,4GHz blir det mye i det frekvensområdet. trådløst nettverk, bluetooth, trådløs video og radiooverføring av signaler fra tastatur/mus. må jo bli trangt til slutt

9131946[/snapback]

Wikipedia:

"It was designed to operate in the 3.1 to 10.6 GHz frequency range, although local regulatory policies may restrict the legal operating range for any given country."

Lenke til kommentar

http://www.pcpro.co.uk/shopper/news/hot-to...s-wireless.html

The use of UWB as the wireless standard means that Wireless USB devices won't interfere with existing 802.11 wireless kit, which operates in the 2.4GHz band. In the US Wireless USB devices will operate between 3GHz and 10GHz.

 

"The lower frequencies are preferable, as they have higher ranges," said Hunt.

 

The use of UWB frequencies in Europe is a different issue, though. The interim solution is that products sold in the UK will initially operate in frequencies above 6GHz. The lower frequencies will eventually be used, but European law requires the implementation of Detect and Avoid (DAA). This technology scans the available frequencies and builds a map of what's being used. It then switches to a free channel to prevent interference. For these reasons, products won't start being shipped in the UK until around April/May time.

Lenke til kommentar
Dette kan bli skikkelig digg. Printer, kamera, MP3-spillere, eksterne HD osv osv. Slutt på ledningskaoset (helt til alt skal lades..). Bare komme hjem fra ferien, sette kameraet på hylla og Picasa synker alt, høres i alle fall bra ut.

9132373[/snapback]

 

Helt enig med deg! Har så mye kabelrot her at jeg snart ikke har noen plasser å ha bena mine under pulten mer... Siden nesten halvparten at alle kablene er USB tror jeg dette hadde vært tingen for meg :w00t:

Lenke til kommentar
Samsung lagde en monitor som brukte USB for litt siden istedet for DVI, blir spennende om de følger opp med trådløs USB.

Hadde jo vært kjekt..

9137158[/snapback]

 

Du må fortsatt ha power ledning (om det ikke har skjedd en revolusjon den senere tid), så jeg tror wireless USB i større grad vil henvende seg til perifer enheter som benytter lite strøm (mus, etc).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...