Gå til innhold

Nå klipper vi USB-kablene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm. Hva gjør man med de produktene som er avhengig av de 5 voltene som kommer ut av USB porten. Tenker feks på webcameraer ol.

 

Gjør man som man gjør med trådløs mus med eget batteri del? Problemet da må jo være at produktene vil ta større plass?

9131983[/snapback]

 

Vil vel anta at en slik trådløs USB hub vil være avhengig av av en strømkilde for å kjøre, mao vil den også kunne "fore" enhetene med strøm. Skjønt, noe av vitsen med trådløs USB forsvinner jo om du likevel må ha en boks stående på skrivebordet...

 

Skal enhetene selv ha innebygget trådløs USB så må de jo åpenbart ha en selvstendig strømkilde, enten det er batterier eller annet.

 

Tviler i det store og hele på at dette blir en veldig stor slager med det første, det hadde vært kult å slippe kablinga til mus, keyboard og alt det mikkmakket der, men om man fortsatt enten må ha en strømkabel huka opp, eller batterier, forsvinner lissom hele poenget (iallfall om du er gamer og er livrædd for latency).

 

/DFN

Lenke til kommentar

tingen er vel at en kan ha det stående på ene siden av rommet mens boksa står i andre enden.

 

men jeg tror nok først og fremst det blir en laptop slager, på samme måte som med wifi.

 

altså at en har skriver og annet lite flyttbart gods koblet til en wusb hub, og laptopen har innebygget wusb. så snart en da labber innenfor rekkevidde av huben så kan en bruke det som er koblet til den.

 

en trådløs dockingstasjon på en måte ;)

Lenke til kommentar

en trådløs dockingstasjon på en måte ;)

9132216[/snapback]

Da skjønte jeg det selvfølgelig. Trodde selve den trådløse huben var koblet til maskinen og så sendte signaler. Men tenkte ikke på at maskinen kan kommunisere trådløst med huben som nå er en dockingstasjon. Dette er jo genialt og absolutt noe jeg ville hatt siden jeg er _lei_ av å koble til dockingstasjonen min med usb vær gang.

Lenke til kommentar

"D-link selger en fireporters hub. Denne kan du plugge alle USB-kablene dine i, slik at du slipper å ha de hengende fast i PC-en. Deretter plugger du bare en tråsløs USB-mottaker i den vanlige USB-porten på PC-en din."

 

Ja, dette høres jo vesentlig enklere ut enn å ha en usb-kabel der man bare må koble i en kabel i pcen, eller? Man må jo uansett koble i den trådløse mottakeren..... Men når man får trådløs USB på bærbare innebygd, så hjelper det jo litt.

 

AtW

Lenke til kommentar
"D-link selger en fireporters hub. Denne kan du plugge alle USB-kablene dine i, slik at du slipper å ha de hengende fast i PC-en. Deretter plugger du bare en tråsløs USB-mottaker i den vanlige USB-porten på PC-en din."

 

Ja, dette høres jo vesentlig enklere ut enn å ha en usb-kabel der man bare må koble i en kabel i pcen, eller? Man må jo uansett koble i den trådløse mottakeren..... Men når man får trådløs USB på bærbare innebygd, så hjelper det jo litt.

 

AtW

9132817[/snapback]

 

og om jeg har fått med meg nyhetene rett så har både lenovo og dell laptop med wusb innebygget på vei.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...