Gå til innhold

Catalyst 7.7 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva som er feilen, men helt siden Catalyst v7.4 så har jeg hatt problemer med grafikk driverne i EVE Online, som jeg spiller for det meste.

 

Problemet er at hvis jeg har på Catalyst A.I, så skjer det ett eller annet som gjør at jeg får 3-5 FPS i EVE Online, og grafikken blir helt rar av det også, så eneste mulighet jeg har for å bruke grafikk driverne fra v7.4 til v7.7 som er i dag, er å deaktivere Catalyst A.I.

 

Men jeg ville ikke det, så jeg har fortsatt Catalyst v7.3 installert.

 

Noen som har en smule anelse på hva det kan være som er feilen?

Lenke til kommentar

Disse driverne er visst ikke helt bra..

 

http://www.tweaktown.com/articles/1145/1/p...tion/index.html

 

This is one of the worst driver sets we have seen in some time. Not only did performance go nowhere on our lineup of games, but Company of Heroes actually took a small step backwards.

 

An even bigger issue we had with the drivers was the constant random crashing when starting COH.

 

We wouldn’t recommend these drivers to someone we didn’t like, we don’t know what’s going on this month but the AMD driver gods have not been nice to us.

 

We will keep an eye out for the 7.8s over the next four weeks and hope that AMD have decided to extract some more performance out of the HD range. The HD2600XT is so close to being the mid-range card to get when compared to the 8600GT, but it just needs a bit more performance to take it over the line.

 

Until next month, Happy Gaming!

Lenke til kommentar
Disse driverne er visst ikke helt bra..

 

http://www.tweaktown.com/articles/1145/1/p...tion/index.html

 

This is one of the worst driver sets we have seen in some time. Not only did performance go nowhere on our lineup of games, but Company of Heroes actually took a small step backwards.

 

An even bigger issue we had with the drivers was the constant random crashing when starting COH.

 

We wouldn’t recommend these drivers to someone we didn’t like, we don’t know what’s going on this month but the AMD driver gods have not been nice to us.

 

We will keep an eye out for the 7.8s over the next four weeks and hope that AMD have decided to extract some more performance out of the HD range. The HD2600XT is so close to being the mid-range card to get when compared to the 8600GT, but it just needs a bit more performance to take it over the line.

 

Until next month, Happy Gaming!

9125689[/snapback]

Enig. Endte opp med 2000 poeng mindre i 3Dmark05, og en 5-10mindre fps i Doom3.

Lenke til kommentar
Enig. Endte opp med 2000 poeng mindre i 3Dmark05, og en 5-10mindre fps i Doom3.

9125732[/snapback]

Synd, da vil du få en dårligere opplevelse når du sitter timevis foran PCen og ser når 3DMark05 ruller over skjermen og når du spiller Doom3. Men hvor mange rammes egentlig av den dårligere ytelsen i den testen og det spillet? Hvor populært er det for tiden å sitte å kikke på 3DMark05 og spille Doom3?

Lenke til kommentar
Enig. Endte opp med 2000 poeng mindre i 3Dmark05, og en 5-10mindre fps i Doom3.

9125732[/snapback]

Synd, da vil du få en dårligere opplevelse når du sitter timevis foran PCen og ser når 3DMark05 ruller over skjermen og når du spiller Doom3. Men hvor mange rammes egentlig av den dårligere ytelsen i den testen og det spillet? Hvor populært er det for tiden å sitte å kikke på 3DMark05 og spille Doom3?

9125873[/snapback]

Vel, for det første er det kos og spille Doom3.

 

3DMark-Scoren bryr jeg meg lite om, MEN poenget er at det går i feil retning.

Lenke til kommentar

Får du 2000 mindre poäng i benchmarks är det seff något som är galet med antingen installationen av drivare eller inställningarna av det samma. I testen linkad ovan så ger det såpass lite skillnad att det är inom felmarginalen. Personligen tycker jag testen är värdelös intill vi ser skillnaderna i DX10. Att skriva en artikel med ett OS i DX9 när kortet stöder DX10 och när Vista är "på tapeten" säger det mig bara att de är ute efter annonsvisningar.

Lenke til kommentar

Jeg er så frustrert over innstsen ati legger ned i Linux driverne sine. Når de sier at de er "committed to the linux community" bør de prestere bedre enn dette på en måned. Det er for meg ganske tydelig at det ikke gjøres mer enn absolutt strengt tatt nødvendig :thumbdown:

 

# The kernel module build no longer fails on kernel version 2.6.22. Further details can be found in topic number 737-28556

# Starting AMD CCC-LE no longer fails with a floating-point exception when started in certain configurations. Further details can be found in topic number 737-28557

# When playing videos in I420 color format using the Xv extension and TexturedVideo (the default on R5xx), colors are no longer displayed incorrectly. Further details can be found in topic number 737-28558

# Running aticonfig --initial in X with the Vesa driver no longer segfaults resulting in the xorg.conf file not being available. Further details can be found in topic number 737-28559

Endret av astrox
Lenke til kommentar
Jeg er så frustrert over innstsen ati legger ned i Linux driverne sine. Når de sier at de er "committed to the linux community" bør de prestere bedre enn dette på en måned. Det er for meg ganske tydelig at det ikke gjøres mer enn absolutt strengt tatt nødvendig  :thumbdown:

9128434[/snapback]

Ingen R600 eller RV6x0 driver for Linux enda??

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

TweakTown har testet Catalyst 7.7 opp mot 7.6... Kort oppsummert så går ytelsen ned eller er stabil med de nye driverene...

 

Ingen performance boost for HD2900XT serien, hverken med eller uten AA & AF,

for HD 2600 og HD 2400 så går det litt opp noen steder og ned i andre tester, men marginalt lite...

 

Her er hva TweakTown skriver i konklusjonen:

This is one of the worst driver sets we have seen in some time. Not only did performance go nowhere on our lineup of games, but Company of Heroes actually took a small step backwards.

...

We wouldn’t recommend these drivers to someone we didn’t like, we don’t know what’s going on this month but the AMD driver gods have not been nice to us.

http://www.tweaktown.com/articles/1145/8

Lenke til kommentar

Hehe, de har vel lært av Nvidia! Drivere skal bli dårligere og dårligere for hver release.

 

F.eks. slik som da nvidia fjerna det flotte gamle control panelet og la inn en babyversjon full av bugs!

 

Nyeste catalyst control panel er vel 200 mb eller noe? Tar en evighet å få opp også...

 

På tide de skjerpet seg snart...

Lenke til kommentar
<...>

9130335[/snapback]

Nå er det jo som de sier nesten ingen forskjell på 7.6 og 7.7, så hva er den store ståheien?

 

Dessuten har de bare testet ett eneste OS og kun med Dx9c og OpenGL. De

Operating System: Windows XP Professional SP2

Drivers: Catalyst 7.6, Catalyst 7.7 and DX9c

De har heller ikke testet Radeon X800-serien, X1600-serien, X1800-serien eller HD 2400-serien. Jeg synes testen er ganske så tynn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...