Gå til innhold

Toshiba tilbakekaller batterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
To branntilfeller

 

Til informasjon skal det nevnes at Toshiba i juni måned rapporterte om to branntilfeller som følge av bruk av Sony-batterier.

Betyr dette at det er Sony som har produsert farefulle batterier atter en gang?

 

Redigert: Ja, i følge kildene til artikkelen er det vist det. Utrolig dårlig at Sony klarer å produsere så ufattelig mange batterier med brannfare.

 

Hvis jeg skal kjøpe meg bærbar PC, hvordan vet jeg om batteriet er produsert av sony eller ikke før kjøpet?

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal kjøpe meg bærbar PC, hvordan vet jeg om batteriet er produsert av sony eller ikke før kjøpet?

9107210[/snapback]

Du må nok spørre butikken. Hvis de ikke vil svare, ville ikke jeg handlet der.

 

Men om nok personer etterlyser informasjonen så vil kanskje butikkene oppgi det? :hmm:

Lenke til kommentar

Skulle tro at etter alle disse tilfellene med batteriretur-ordninger, at nye PC'er kanskje blir ekstra godt fulgt opp før de slippes på markedet.

 

Det spennende blir å se om noen andre produsenter for framtiden går på en like saftig batteriproduksjons-smell. Eventuellt kanskje en metanol-smell. :)

Lenke til kommentar
LiPo batterier virker å være en generell altfor dårlig teknologi, i praksis. Kanskje man burde fremskynde alternativer.

 

LiPo i seg selv er et brannfarlig produkt med meget høy risiko.

9107894[/snapback]

 

 

Jeg har null peiling på batterier på bærbare, men trodde ikke de brukte LiPo batterier enda på andre ting enn rc-utstyr.

Lenke til kommentar

Litium-Polymerbatteriene ble brukt i noen mobiltelefoner tidligere. Blant annet en serie ekstrabatterier som var ekstra tynne og passet til Ericsson T39 og T2x-serien. Jeg tror det er flere mobilprodusenter som brukte de før, men som regel bare i små og dyre telefoner.

Lenke til kommentar
Litium-Polymerbatteriene ble brukt i noen mobiltelefoner tidligere. Blant annet en serie ekstrabatterier som var ekstra tynne og passet til Ericsson T39 og T2x-serien. Jeg tror det er flere mobilprodusenter som brukte de før, men som regel bare i små og dyre telefoner.

9117190[/snapback]

 

Nå tror jeg du bør åpne telefonen din å se litt nærmere på batteriet i den...

LiPo-batterier er vel heller standarden i dagens mobiltelefoner.

Både den nå eldre K750i og min nyere Nokia N73-telefon har LiPo-batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...