Gå til innhold

Stråling i prisguiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes også dette var tåpelig, det er nok av forbrukere som går og er redd for å gå med mobilen i hånda, de kjøper en lang handsfree ledning og går rundt med mobilen i hånda. Hånda er strukket ut en meter foran dem for å få mobilen så langt vekk fra kroppen som mulig. At norges største mobilguide lanserer strålingstall gir forbrukerne mer frykt da de blir mer oppmerksomme på det.

Lenke til kommentar

Dette er tall som er fullt tilgjengelige fra produsenten, akkurat som resten av informasjonen i prisguiden. Jeg kan ikke helt se hvordan det skal skremme brukerne å ha muligheten til å sjekke opp SAR-verdier.

 

Om det i det hele tatt finnes noen helsemessige effekter av stråling er ikke opp til oss å vurdere, men som nevnt i artikkelen er det mange som har etterspurt SAR-verdier. Slik vi ser det er ingen tjent med at disse tallene "ties ihjel".

Lenke til kommentar

Jeg syns det er et bra tiltak. SAR har jo faktisk en lovpålagt maxgrense, og det må jo være en grunn for det.

 

Jeg må inrømme at jeg selv tenker på hvorvidt mine edlere deler blir grillet av å ha en SE Z550i ved siden av seg hele dagen. Z550i har en usedvanlig høy SAR-verdi av en eller annen grunn, og jeg hadde ikke kjøpt den hvis jeg visste det før jeg kjøpte den.

 

Jeg har ikke akkurat frykten for sånne ting, men er obs på det og husker mange av de feilene som har blitt begått opp gjennom tidene som har drept eller vansiret folk pga uvitenhet. Ta f.eks. de gale hattemakerne, de første p-pillene, asbest og tja..røntgen.

Lenke til kommentar

HAHAHA! :D

Jeg stiller meg uforstående til dere første postere her.

"gir etter for frykten", hvor jobber du egentlig? Den USA'ske staten eller? Det ville vært noe så typisk å si der borte. I beste COVER up stil.

Noen bryr seg om stråling andre ikke. Ingen ting er faktisk bevist, men noen liker å vite fordet.

Så enkelt er det.

La de som vil vite dette få gjøre det. Hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar

Dette var meget bra; har lurt på dette mange ganger!

 

Er vel forøvrig et eu-direktiv e.l. som anbefaler at barn under 12 år ikke bør ha mobiltelefon, av den grunn at kraniet fremdeles er for mykt og derfor ikke reflekterer tilstrekkelig av strålingen. Og som det blir nevnt lengre oppe, det er neppe tilfeldig at det finnes en maksgrense om det er så ubegripelig ufarlig ...

 

Bedre føre var, enn helgefar. :)

Lenke til kommentar
Jeg syns det er et bra tiltak. SAR har jo faktisk en lovpålagt maxgrense, og det må jo være en grunn for det.

 

Jeg må inrømme at jeg selv tenker på hvorvidt mine edlere deler blir grillet av å ha en SE Z550i ved siden av seg hele dagen. Z550i har en usedvanlig høy SAR-verdi av en eller annen grunn, og jeg hadde ikke kjøpt den hvis jeg visste det før jeg kjøpte den.

 

Jeg har ikke akkurat frykten for sånne ting, men er obs på det og husker mange av de feilene som har blitt begått opp gjennom tidene som har drept eller vansiret folk pga uvitenhet. Ta f.eks. de gale hattemakerne, de første p-pillene, asbest og tja..røntgen.

9106895[/snapback]

Det er en grunn til det - HYSTERI!

 

Det finnes ikke en vitenskapelig undersøkelse som konkluderer med at det er skadelig, det finnes derimot et par som sier man ikke vet, og flere som sier at det IKKE er skadelig. Alikevel er det laget maksgrenser pga en del høytropende menneskers angst rundt det de innbiller seg kan være farlig :).

 

EDIT: Misforstå meg rett, det er helt ok å være føre var! Selvfølgelig.

 

Bare ikke la frykten og angsten for alt som kanskje er farlig overvinne deg..

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Det er en grunn til det - HYSTERI!

 

Det finnes ikke en vitenskapelig undersøkelse som konkluderer med at det er skadelig, det finnes derimot et par som sier man ikke vet, og flere som sier at det IKKE er skadelig. Alikevel er det laget maksgrenser pga en del høytropende menneskers angst rundt det de innbiller seg kan være farlig :).

 

EDIT: Misforstå meg rett, det er helt ok å være føre var! Selvfølgelig.

 

Bare ikke la frykten og angsten for alt som kanskje er farlig overvinne deg..

9109960[/snapback]

 

Det er langt ifra noe hysteri. Noen, som f.eks. en viss eks-statsminister tar det jo til det ekstreme. Men det er ingen som har fastslått at det er ufarlig. Javisst er det ingen som har bevist at det er farlig heller, men vil nå påstå at de fleste liker å være på den trygge siden.

 

*ADVARSEL MULIG KONSPIRASJONSTEORI*

Kanskje noe av grunnen til at det ikke er blitt bevist at det er farlig er det faktum at samfunnet ville så godt som slutte å virke hvis mobiltelefonen ble fjernet pga det var helsefarlig. :whistle:

 

Men alvorlig talt, hvorfor skal noen bli survete over at andre er bekymret for at strålingen er farlig? :roll:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...