Gå til innhold

Track ID for symbian (Nokia)


Anbefalte innlegg

LEste nettopp artikkelen om SE sitt program TrackID.. hørtes utrolig bra ut, så da ble jeg som svoren nokia fantast litt misunnelig.. har noen hørt noe om en lignende funksjon/program utviklet for symbianplatformen? s60 v3 hovedsaklig kanskje...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LEste nettopp artikkelen om SE sitt program TrackID.. hørtes utrolig bra ut, så da ble jeg som svoren nokia fantast litt misunnelig.. har noen hørt noe om en lignende funksjon/program utviklet for symbianplatformen? s60 v3 hovedsaklig kanskje...

9103270[/snapback]

Nei dessvere. Jeg har "lett" etter dette lenge selv.

Lenke til kommentar
LEste nettopp artikkelen om SE sitt program TrackID.. hørtes utrolig bra ut, så da ble jeg som svoren nokia fantast litt misunnelig.. har noen hørt noe om en lignende funksjon/program utviklet for symbianplatformen? s60 v3 hovedsaklig kanskje...

9103270[/snapback]

 

Da har du en gyllen mulighet til å prøve et annet mobilmerke enn Nokia. Kjøp den nye K810i, jeg lover at du blir fornøyd ;)

Lenke til kommentar

Seriøs?

Byttet fra K800i til E65, via en del andre fabrikanter.

Bortsett fra kameraet på K800i så er det ikke mye positivt å si om den mobilen. Klumpete, håpløst kameradeksel, tykk, utdatert menysystem osv. Nå er kameradekslet endret på K810i, men så ødela de knappene... :cry:

Lenke til kommentar
Seriøs?

Byttet fra K800i til E65, via en del andre fabrikanter.

Bortsett fra kameraet på K800i så er det ikke mye positivt å si om den mobilen. Klumpete, håpløst kameradeksel, tykk, utdatert menysystem osv. Nå er kameradekslet endret på K810i, men så ødela de knappene... :cry:

9115604[/snapback]

 

Har du prøvd knappene? Det har jeg, og de var meget gode i bruk. Dessuten er den overlegen på... trackID!! :tease:

Lenke til kommentar

Hvis noen gidder å teste, har jeg mekket et kjapt script som i teorien lar alle sende sanger til denne tjenesten. Men siden jeg ikke har noen telefon for hånden som tar opp AMR-format, får jeg ikke testet det med andre enn AMR-filer jeg har på PC'en.

 

I følge min teori skal det gå an å gjøre følgende:

  • Lag et lydopptak og lagre på vanlig måte
  • Åpne nettleseren og besøk nettsiden: http://unlock.no/trackid/
  • Last opp filen og se resultatet (er det mulig å laste opp fil fra mobil?)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei Lurifaksen!

 

Eg ser at tråden viser til Nokia,men eg fekk forståelsen at skripet ditt i prinsippet skulle fungere på alle mobiler som kan lagre opptak i amr formatet.Det kan min Sony Ericsson K800i (har oppdatert med siste frimware bare for å ha ment det..)Eg gjekk til url via min mobil via Opera Mini 3.1 Og fekk kun tilgang til å ta eit bilde med kamera og laste det opp.Men,du som kjenner til korleis menysystemet til Sony Ericsson er bygd opp veit kanskje om ein måte å få tilgang til brukerdata og multimedia filene på mobilen?Eg har satt Opera Mini 3.1 til å spørre alltid før programmet for tilgang til multimedia og brukerdata.Ønsker ein slik funksjon til min mobil.Kjøpe K800ien rett før k810 var lansert.Men,gadd ikkje benytte med av angreretten.Hadde hatt Siemens M55 i 3,5år allerede (sjølv om den hadde mange "funksjoner" eg savner i K800i men,det er ein annan diskusjon/debatt som ikkje egner seg i denne tråden men,kanskje i mobilcafen..

Lenke til kommentar

Mr.Hassan: Opera Mini kan ikke brukes, fordi Opera Mini ikke har støtte for å laste opp filer.

 

Prinsippet er her altså at du FØRST bruker lydopptakeren på telefonen (regner med alle telefoner har det), og lagrer opptaket som et vanlig lydklipp (må være AMR-format, noe de fleste telefoner bruker).

 

Deretter, går du inn på http://unlock.no/trackid med mobilens nettleser. Alle nyere mobiler har nettleser som tolker XHTML så vidt jeg vet. Derfra får du da mulighet for å laste opp en fil, og da velger du bare den filen du lagret tidligere.

Lenke til kommentar

Hei Lurifaksen!

 

Skjønte at eg måtte gjere opptaket og lagre i *.amr først.Men,var ikkje klar over at Opera Mini ikkje støttet å laste opp filer.Prøvde ikkje med den mobile nettleseren tidligare i dag.Prøvde med den innebygde nettleseren nettopp og da fungerte det.Hørte på nettradio via laptopen på lavt stille (siden eg sitter ved siden av eit soverom noen sover på...)Og da gjekk det kjapt og enkelt og finne informasjonen.Takker veldig for scriptet,savnet det på min mobil.Nettradioen spilte først ei sang med Queen og den fant den ikkje neste sang var :Artist : Darin Tittel:Step Up Album: Darin.Virker som om opptaka var ganske lik i lydkvalitet.Merkelig at databasen som trackid er knyttet opp mot ikkje finner Queen.Men,prøvde bare ein gang så kan hende lydopptaket var for kort.Skal lagre urlen til trackid scriptet ditt i wap bokmerke siten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...